Richards: Sponzora nemám, protože mu nemám co říct

Rally Monte Carlo
Rally Monte Carlo, foto: Subaru WRT
iM2 13. června 2012 00:30
Sdílej:

Šéf Prodrivu, David Richards, by si věděl rady s propagací MS v rally. Jako šéf ISC byl dlouhou dobu zodpovědný za propagaci tohoto byznysu, dokázal si poradit, i když mu hlavní partneři zastavili příliv peněz. Aktuální dění ve WRC vidí kriticky.

V polovině června by FIA měla konečně oznámit, kdo se bude starat o propagaci MS v rally. Na vybraného uchazeče čeká pěkná kopa práce, na čemž v minulosti ztroskotal i David Richards. S jeho firmou, ISC, se David Richards snažil dlouhá léta dostat MS v rally na výsluní. David do celého projektu tehdy investoval hodně peněz, vše ale nakonec ztroskotalo na politikaření uvnitř FIA, partneři Richardse pak omezili přísun peněz a celou firmu prodali North One. "Možná jsme s našimi nápady přišli před deseti lety moc brzy. Vše z toho se dnes dá sehna mnohem levněji. Je to prostě lehčí," řekl David Richards pro irally.  

Richards je však i nadále rallysportem fascinován, nemůže však pochopit, proč se rallysport nepodařilo přes televizi pořádně zpeněžit. O fascinaci rallysportem mluvil i prezident FIA, Jean Todt, když na začátku roku mluvil o své vizi budoucího MS v rally. Určitou roli by u toho také mohlo hrát prodloužení soutěží (dokonce se spekuluje, že by se z některých mohly stát maratonské soutěže), to však Richards nevidí jako dobrou variantu.

"Neznám žádný sport, který by se více natahoval. Všichni se snaží najít spíše kompaktní formát hodící se pro televizi. I já bych se toho držel, ale místo toho se snažíme navázat na časy, které už nemůžeme znovu prožít. Musíme najít cestu, jak oslovit každé publikum, které je dnes extrémně technicky zaměřené."

Richards také politoval to, že na konci roku FIA vyhodila North One jako promotéra MS. Jejich strategie [North One] byla podle jeho vyjádření nejen "velmi dobře a důkladně promyšlená a slušně financovaná, měla také podporu výrobců. Kdyby to chtěli změnit, tak bychom dnes byli v úplně jiné pozici."

Kvůli váznoucímu zpeněžení MS v rally má teď Richards problém najít nového hlavního sponzora, který by mu zafinancoval jeho Mini projekt, který musel kvůli nedostatku financí pozastavit. "Je jedno s kým mluvíte, všichni vidí ten nápad i to auto jako dobré, pak ale přijde otázka na placení televizních poplatků a na zpeněžení. Tu ale momentálně nemohu zodpovědět."

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?