Šéf Prodrivu, David Richards, by si věděl rady s propagací MS v rally. Jako šéf ISC byl dlouhou dobu zodpovědný za propagaci tohoto byznysu, dokázal si poradit, i když mu hlavní partneři zastavili příliv peněz. Aktuální dění ve WRC vidí kriticky.
V polovině června by FIA měla konečně oznámit, kdo se bude starat o propagaci MS v rally. Na vybraného uchazeče čeká pěkná kopa práce, na čemž v minulosti ztroskotal i David Richards. S jeho firmou, ISC, se David Richards snažil dlouhá léta dostat MS v rally na výsluní. David do celého projektu tehdy investoval hodně peněz, vše ale nakonec ztroskotalo na politikaření uvnitř FIA, partneři Richardse pak omezili přísun peněz a celou firmu prodali North One. "Možná jsme s našimi nápady přišli před deseti lety moc brzy. Vše z toho se dnes dá sehna mnohem levněji. Je to prostě lehčí," řekl David Richards pro irally.
Richards je však i nadále rallysportem fascinován, nemůže však pochopit, proč se rallysport nepodařilo přes televizi pořádně zpeněžit. O fascinaci rallysportem mluvil i prezident FIA, Jean Todt, když na začátku roku mluvil o své vizi budoucího MS v rally. Určitou roli by u toho také mohlo hrát prodloužení soutěží (dokonce se spekuluje, že by se z některých mohly stát maratonské soutěže), to však Richards nevidí jako dobrou variantu.
"Neznám žádný sport, který by se více natahoval. Všichni se snaží najít spíše kompaktní formát hodící se pro televizi. I já bych se toho držel, ale místo toho se snažíme navázat na časy, které už nemůžeme znovu prožít. Musíme najít cestu, jak oslovit každé publikum, které je dnes extrémně technicky zaměřené."
Richards také politoval to, že na konci roku FIA vyhodila North One jako promotéra MS. Jejich strategie [North One] byla podle jeho vyjádření nejen "velmi dobře a důkladně promyšlená a slušně financovaná, měla také podporu výrobců. Kdyby to chtěli změnit, tak bychom dnes byli v úplně jiné pozici."
Kvůli váznoucímu zpeněžení MS v rally má teď Richards problém najít nového hlavního sponzora, který by mu zafinancoval jeho Mini projekt, který musel kvůli nedostatku financí pozastavit. "Je jedno s kým mluvíte, všichni vidí ten nápad i to auto jako dobré, pak ale přijde otázka na placení televizních poplatků a na zpeněžení. Tu ale momentálně nemohu zodpovědět."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.