Šéf Prodrivu, David Richards, by si věděl rady s propagací MS v rally. Jako šéf ISC byl dlouhou dobu zodpovědný za propagaci tohoto byznysu, dokázal si poradit, i když mu hlavní partneři zastavili příliv peněz. Aktuální dění ve WRC vidí kriticky.
V polovině června by FIA měla konečně oznámit, kdo se bude starat o propagaci MS v rally. Na vybraného uchazeče čeká pěkná kopa práce, na čemž v minulosti ztroskotal i David Richards. S jeho firmou, ISC, se David Richards snažil dlouhá léta dostat MS v rally na výsluní. David do celého projektu tehdy investoval hodně peněz, vše ale nakonec ztroskotalo na politikaření uvnitř FIA, partneři Richardse pak omezili přísun peněz a celou firmu prodali North One. "Možná jsme s našimi nápady přišli před deseti lety moc brzy. Vše z toho se dnes dá sehna mnohem levněji. Je to prostě lehčí," řekl David Richards pro irally.
Richards je však i nadále rallysportem fascinován, nemůže však pochopit, proč se rallysport nepodařilo přes televizi pořádně zpeněžit. O fascinaci rallysportem mluvil i prezident FIA, Jean Todt, když na začátku roku mluvil o své vizi budoucího MS v rally. Určitou roli by u toho také mohlo hrát prodloužení soutěží (dokonce se spekuluje, že by se z některých mohly stát maratonské soutěže), to však Richards nevidí jako dobrou variantu.
"Neznám žádný sport, který by se více natahoval. Všichni se snaží najít spíše kompaktní formát hodící se pro televizi. I já bych se toho držel, ale místo toho se snažíme navázat na časy, které už nemůžeme znovu prožít. Musíme najít cestu, jak oslovit každé publikum, které je dnes extrémně technicky zaměřené."
Richards také politoval to, že na konci roku FIA vyhodila North One jako promotéra MS. Jejich strategie [North One] byla podle jeho vyjádření nejen "velmi dobře a důkladně promyšlená a slušně financovaná, měla také podporu výrobců. Kdyby to chtěli změnit, tak bychom dnes byli v úplně jiné pozici."
Kvůli váznoucímu zpeněžení MS v rally má teď Richards problém najít nového hlavního sponzora, který by mu zafinancoval jeho Mini projekt, který musel kvůli nedostatku financí pozastavit. "Je jedno s kým mluvíte, všichni vidí ten nápad i to auto jako dobré, pak ale přijde otázka na placení televizních poplatků a na zpeněžení. Tu ale momentálně nemohu zodpovědět."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.