Šéf Prodrivu, David Richards, by si věděl rady s propagací MS v rally. Jako šéf ISC byl dlouhou dobu zodpovědný za propagaci tohoto byznysu, dokázal si poradit, i když mu hlavní partneři zastavili příliv peněz. Aktuální dění ve WRC vidí kriticky.
V polovině června by FIA měla konečně oznámit, kdo se bude starat o propagaci MS v rally. Na vybraného uchazeče čeká pěkná kopa práce, na čemž v minulosti ztroskotal i David Richards. S jeho firmou, ISC, se David Richards snažil dlouhá léta dostat MS v rally na výsluní. David do celého projektu tehdy investoval hodně peněz, vše ale nakonec ztroskotalo na politikaření uvnitř FIA, partneři Richardse pak omezili přísun peněz a celou firmu prodali North One. "Možná jsme s našimi nápady přišli před deseti lety moc brzy. Vše z toho se dnes dá sehna mnohem levněji. Je to prostě lehčí," řekl David Richards pro irally.
Richards je však i nadále rallysportem fascinován, nemůže však pochopit, proč se rallysport nepodařilo přes televizi pořádně zpeněžit. O fascinaci rallysportem mluvil i prezident FIA, Jean Todt, když na začátku roku mluvil o své vizi budoucího MS v rally. Určitou roli by u toho také mohlo hrát prodloužení soutěží (dokonce se spekuluje, že by se z některých mohly stát maratonské soutěže), to však Richards nevidí jako dobrou variantu.
"Neznám žádný sport, který by se více natahoval. Všichni se snaží najít spíše kompaktní formát hodící se pro televizi. I já bych se toho držel, ale místo toho se snažíme navázat na časy, které už nemůžeme znovu prožít. Musíme najít cestu, jak oslovit každé publikum, které je dnes extrémně technicky zaměřené."
Richards také politoval to, že na konci roku FIA vyhodila North One jako promotéra MS. Jejich strategie [North One] byla podle jeho vyjádření nejen "velmi dobře a důkladně promyšlená a slušně financovaná, měla také podporu výrobců. Kdyby to chtěli změnit, tak bychom dnes byli v úplně jiné pozici."
Kvůli váznoucímu zpeněžení MS v rally má teď Richards problém najít nového hlavního sponzora, který by mu zafinancoval jeho Mini projekt, který musel kvůli nedostatku financí pozastavit. "Je jedno s kým mluvíte, všichni vidí ten nápad i to auto jako dobré, pak ale přijde otázka na placení televizních poplatků a na zpeněžení. Tu ale momentálně nemohu zodpovědět."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.