Krátce po soutěži v Řecku dostali organizátoři soutěží v MS od FIA nové tabulky s poplatky za pořádání soutěží. Během několika dní se musí rozhodnout, jestli jsou schopni pokrýt dodatečné náklady.
Logika FIA není spoustě lidí poslední dobou jasná. Za pro organizátory horší produkt (horší televizní propagace soutěží) mají platit více. Alespoň to vyplývá z posledních dopisů, které organizátoři od FIA dostali. Teď mají asi dva týdny na to, aby se rozhodli, jestli budou i nadále součástí MS.
V plánech Světové rady motorsportu stojí nová dodatečná platba ve výši 100 tisíc eur za časomíru, tracking a televizní přenos. Doposud se platilo 140 tisíc eur za soutěž. Celkově tedy musí pořadatelé jednotlivých soutěží převést na FIA za možnost uspořádat soutěž WRC necelého čtvrt milionu eur. Za dob fungování promotéra North One Sport byla časomíra a tracking zadarmo. NOS navíc každé soutěži vyplácelo 25 tisíc eur za příjmy z televizního vysílání.
Tento nový systém se tak pořadatelům soutěží vůbec nelíbí. Jeden z nich řekl: "Je jasné, že jsme zoufalí poté, co odešlo Abú Dhabí a teď i Nokia jako globální sponzoři MS. V mistrovství světa jsme již 40 let a takové časy jsme ještě nezažili. Pokud by mělo být MS v rally takto řízeno i nadále, tak by to nedávalo žádný smysl. Každý pořadatel momentálně ztrácí peníze, jak mohou očekávat, že budeme moci platit další poplatky. A především, že budeme schopni v tak krátkém čase učinit rozhodnutí?"
Simon de Banke, jehož firma Stage-1-Technology do MS dodává časomíru, chápe znepokojení pořadatelů. "Situace FIA je pochopitelná a někde ty peníze sehnat musí. Musíme spolu najít řešení, které sníží zátěž pro pořadatele. Naše firma časomíru pro WRC dělá už deset let a všichni momentálně prožíváme těžkou situaci. FIA v tomto roce potřebuje podporu, stejně jako pořadatelé. Proto všichni musíme udělat nejaké kompromisy a držet při sobě."
Světová rada FIA by měla na svém zasedání 15. června odsouhlasit předběžný kalendář pro rok 2013.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.