Krátce po soutěži v Řecku dostali organizátoři soutěží v MS od FIA nové tabulky s poplatky za pořádání soutěží. Během několika dní se musí rozhodnout, jestli jsou schopni pokrýt dodatečné náklady.
Logika FIA není spoustě lidí poslední dobou jasná. Za pro organizátory horší produkt (horší televizní propagace soutěží) mají platit více. Alespoň to vyplývá z posledních dopisů, které organizátoři od FIA dostali. Teď mají asi dva týdny na to, aby se rozhodli, jestli budou i nadále součástí MS.
V plánech Světové rady motorsportu stojí nová dodatečná platba ve výši 100 tisíc eur za časomíru, tracking a televizní přenos. Doposud se platilo 140 tisíc eur za soutěž. Celkově tedy musí pořadatelé jednotlivých soutěží převést na FIA za možnost uspořádat soutěž WRC necelého čtvrt milionu eur. Za dob fungování promotéra North One Sport byla časomíra a tracking zadarmo. NOS navíc každé soutěži vyplácelo 25 tisíc eur za příjmy z televizního vysílání.
Tento nový systém se tak pořadatelům soutěží vůbec nelíbí. Jeden z nich řekl: "Je jasné, že jsme zoufalí poté, co odešlo Abú Dhabí a teď i Nokia jako globální sponzoři MS. V mistrovství světa jsme již 40 let a takové časy jsme ještě nezažili. Pokud by mělo být MS v rally takto řízeno i nadále, tak by to nedávalo žádný smysl. Každý pořadatel momentálně ztrácí peníze, jak mohou očekávat, že budeme moci platit další poplatky. A především, že budeme schopni v tak krátkém čase učinit rozhodnutí?"
Simon de Banke, jehož firma Stage-1-Technology do MS dodává časomíru, chápe znepokojení pořadatelů. "Situace FIA je pochopitelná a někde ty peníze sehnat musí. Musíme spolu najít řešení, které sníží zátěž pro pořadatele. Naše firma časomíru pro WRC dělá už deset let a všichni momentálně prožíváme těžkou situaci. FIA v tomto roce potřebuje podporu, stejně jako pořadatelé. Proto všichni musíme udělat nejaké kompromisy a držet při sobě."
Světová rada FIA by měla na svém zasedání 15. června odsouhlasit předběžný kalendář pro rok 2013.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.