Krátce po soutěži v Řecku dostali organizátoři soutěží v MS od FIA nové tabulky s poplatky za pořádání soutěží. Během několika dní se musí rozhodnout, jestli jsou schopni pokrýt dodatečné náklady.
Logika FIA není spoustě lidí poslední dobou jasná. Za pro organizátory horší produkt (horší televizní propagace soutěží) mají platit více. Alespoň to vyplývá z posledních dopisů, které organizátoři od FIA dostali. Teď mají asi dva týdny na to, aby se rozhodli, jestli budou i nadále součástí MS.
V plánech Světové rady motorsportu stojí nová dodatečná platba ve výši 100 tisíc eur za časomíru, tracking a televizní přenos. Doposud se platilo 140 tisíc eur za soutěž. Celkově tedy musí pořadatelé jednotlivých soutěží převést na FIA za možnost uspořádat soutěž WRC necelého čtvrt milionu eur. Za dob fungování promotéra North One Sport byla časomíra a tracking zadarmo. NOS navíc každé soutěži vyplácelo 25 tisíc eur za příjmy z televizního vysílání.
Tento nový systém se tak pořadatelům soutěží vůbec nelíbí. Jeden z nich řekl: "Je jasné, že jsme zoufalí poté, co odešlo Abú Dhabí a teď i Nokia jako globální sponzoři MS. V mistrovství světa jsme již 40 let a takové časy jsme ještě nezažili. Pokud by mělo být MS v rally takto řízeno i nadále, tak by to nedávalo žádný smysl. Každý pořadatel momentálně ztrácí peníze, jak mohou očekávat, že budeme moci platit další poplatky. A především, že budeme schopni v tak krátkém čase učinit rozhodnutí?"
Simon de Banke, jehož firma Stage-1-Technology do MS dodává časomíru, chápe znepokojení pořadatelů. "Situace FIA je pochopitelná a někde ty peníze sehnat musí. Musíme spolu najít řešení, které sníží zátěž pro pořadatele. Naše firma časomíru pro WRC dělá už deset let a všichni momentálně prožíváme těžkou situaci. FIA v tomto roce potřebuje podporu, stejně jako pořadatelé. Proto všichni musíme udělat nejaké kompromisy a držet při sobě."
Světová rada FIA by měla na svém zasedání 15. června odsouhlasit předběžný kalendář pro rok 2013.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?