Od ledna je novým šéfem Citroën Sport Yves Matton a jeho úkoly jsou jasné. Značka by měla získat další titul mezi konstruktéry a měl by najít následovníka Sébastiena Loeba. Nesmíme zapomínat ani na to, že MS teď nezažívá co se organizační stránky týče zrovna nejlepší časy.
Citroën se již začíná připravovat na éru po Sébastienovi Loebovi. Jeho smlouva je sice i pro sezonu 2013, zároveň však obsahuje jednostrannou klausuli, podle které může být ukončena již po této sezoně. Vzhledem k tomu, že ani letos Loeb nemá zatím moc velkou konkurenci, tak by ho ježdění v MS mohlo přestat bavit již nadobro.
V týmu Citroënu však věří v setrvání jejich šampiona: "Samozřejmě by to pro nás bylo bez Seba trochu jiné. Je to historie posledních let, jak spolu obě jména rostla. Sébastian je tím správným velvyslancem značky a bude jím ještě pro dlouhou dobu," řekl Yves Matton.
Vloni se navíc objevily i zprávy, že by se Citroën mohl stáhnout z MS v rally poté, co se Peugeot stáhl z Le Mans. Za vším tehdy stála neutěšená finanční situace koncernu PSA. Šéf Citroënu, Frederic Banzet, dal tehdy Citroënu jistotu a uklidnil tak veškeré pochybovače. "Nejlepším důkazem je naše dvouletá smlouva s Mikkem Hirvonenem a tříletá smlouva s Nasserem Al-Attiyahem s opcí na další dva roky. Budeme tu i v budoucnu a to i přes odchod Sébastiena. Jaký by pak mělo smysl smluvní zavázání s mladými jezdci jako je Thierry Neuville? Zůstáváme!" ujistil šéf Citroënu pro motorsport.
Do budoucna Citroën počítá jako s tvrdými konkurenty nejen s Fordem, ale i Volkswagenem. Velké změny kvůli vstupu Volkswagenu do MS však Matton nečeká: "Neřekl bych, že to přinese změny. Určitě mají nějaké zajímavé nápady a to je důležíté. Nechtějí však soutěže měnit podle svých představ. Rád bych měl Mini i příští rok na startu a po všech snahách o homologaci vycházím z toho, že budou v budoucnu také chtít něčeho dosáhnout. Nevím jestli mluvíme o příštím roce nebo až o roce 2014. Na druhou stranu by bylo těžké porozumět tomu, proč by měli veškerou tu snahu o to, aby dostali homologaci a nově vybudovali tým."
Toyota a Hyundai, to jsou další dvě velké značky na obzoru, které v budoucnu doplní pole. "Samozřejmě bychom byli rádi, kdybychom měli tolik výrobců, kolik je jen možných! Ale mistrovství světa se třemi velkými značkami, které bude příští rok, je dobré. Možná by bylo pět ideálním počtem. Ale šampionát se třemi rozdílnými značkami je dost rozmanitý."
O tom, že u Citroënu běží příprava na budoucnost na plné obrátky svědčí nejen fakt, že se pracuje na druhé generaci DS3 WRC, která má přijít v roce 2014, ale v příštím roce Francouzi představí také model DS3 R5. "Pak bude moci náš zákaznický program nabídnout nejen vozy s pohonem přední nápravy, ale i čtyřkolky," zakončil Matton.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?