Od ledna je novým šéfem Citroën Sport Yves Matton a jeho úkoly jsou jasné. Značka by měla získat další titul mezi konstruktéry a měl by najít následovníka Sébastiena Loeba. Nesmíme zapomínat ani na to, že MS teď nezažívá co se organizační stránky týče zrovna nejlepší časy.
Citroën se již začíná připravovat na éru po Sébastienovi Loebovi. Jeho smlouva je sice i pro sezonu 2013, zároveň však obsahuje jednostrannou klausuli, podle které může být ukončena již po této sezoně. Vzhledem k tomu, že ani letos Loeb nemá zatím moc velkou konkurenci, tak by ho ježdění v MS mohlo přestat bavit již nadobro.
V týmu Citroënu však věří v setrvání jejich šampiona: "Samozřejmě by to pro nás bylo bez Seba trochu jiné. Je to historie posledních let, jak spolu obě jména rostla. Sébastian je tím správným velvyslancem značky a bude jím ještě pro dlouhou dobu," řekl Yves Matton.
Vloni se navíc objevily i zprávy, že by se Citroën mohl stáhnout z MS v rally poté, co se Peugeot stáhl z Le Mans. Za vším tehdy stála neutěšená finanční situace koncernu PSA. Šéf Citroënu, Frederic Banzet, dal tehdy Citroënu jistotu a uklidnil tak veškeré pochybovače. "Nejlepším důkazem je naše dvouletá smlouva s Mikkem Hirvonenem a tříletá smlouva s Nasserem Al-Attiyahem s opcí na další dva roky. Budeme tu i v budoucnu a to i přes odchod Sébastiena. Jaký by pak mělo smysl smluvní zavázání s mladými jezdci jako je Thierry Neuville? Zůstáváme!" ujistil šéf Citroënu pro motorsport.
Do budoucna Citroën počítá jako s tvrdými konkurenty nejen s Fordem, ale i Volkswagenem. Velké změny kvůli vstupu Volkswagenu do MS však Matton nečeká: "Neřekl bych, že to přinese změny. Určitě mají nějaké zajímavé nápady a to je důležíté. Nechtějí však soutěže měnit podle svých představ. Rád bych měl Mini i příští rok na startu a po všech snahách o homologaci vycházím z toho, že budou v budoucnu také chtít něčeho dosáhnout. Nevím jestli mluvíme o příštím roce nebo až o roce 2014. Na druhou stranu by bylo těžké porozumět tomu, proč by měli veškerou tu snahu o to, aby dostali homologaci a nově vybudovali tým."
Toyota a Hyundai, to jsou další dvě velké značky na obzoru, které v budoucnu doplní pole. "Samozřejmě bychom byli rádi, kdybychom měli tolik výrobců, kolik je jen možných! Ale mistrovství světa se třemi velkými značkami, které bude příští rok, je dobré. Možná by bylo pět ideálním počtem. Ale šampionát se třemi rozdílnými značkami je dost rozmanitý."
O tom, že u Citroënu běží příprava na budoucnost na plné obrátky svědčí nejen fakt, že se pracuje na druhé generaci DS3 WRC, která má přijít v roce 2014, ale v příštím roce Francouzi představí také model DS3 R5. "Pak bude moci náš zákaznický program nabídnout nejen vozy s pohonem přední nápravy, ale i čtyřkolky," zakončil Matton.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?