Od ledna je novým šéfem Citroën Sport Yves Matton a jeho úkoly jsou jasné. Značka by měla získat další titul mezi konstruktéry a měl by najít následovníka Sébastiena Loeba. Nesmíme zapomínat ani na to, že MS teď nezažívá co se organizační stránky týče zrovna nejlepší časy.
Citroën se již začíná připravovat na éru po Sébastienovi Loebovi. Jeho smlouva je sice i pro sezonu 2013, zároveň však obsahuje jednostrannou klausuli, podle které může být ukončena již po této sezoně. Vzhledem k tomu, že ani letos Loeb nemá zatím moc velkou konkurenci, tak by ho ježdění v MS mohlo přestat bavit již nadobro.
V týmu Citroënu však věří v setrvání jejich šampiona: "Samozřejmě by to pro nás bylo bez Seba trochu jiné. Je to historie posledních let, jak spolu obě jména rostla. Sébastian je tím správným velvyslancem značky a bude jím ještě pro dlouhou dobu," řekl Yves Matton.
Vloni se navíc objevily i zprávy, že by se Citroën mohl stáhnout z MS v rally poté, co se Peugeot stáhl z Le Mans. Za vším tehdy stála neutěšená finanční situace koncernu PSA. Šéf Citroënu, Frederic Banzet, dal tehdy Citroënu jistotu a uklidnil tak veškeré pochybovače. "Nejlepším důkazem je naše dvouletá smlouva s Mikkem Hirvonenem a tříletá smlouva s Nasserem Al-Attiyahem s opcí na další dva roky. Budeme tu i v budoucnu a to i přes odchod Sébastiena. Jaký by pak mělo smysl smluvní zavázání s mladými jezdci jako je Thierry Neuville? Zůstáváme!" ujistil šéf Citroënu pro motorsport.
Do budoucna Citroën počítá jako s tvrdými konkurenty nejen s Fordem, ale i Volkswagenem. Velké změny kvůli vstupu Volkswagenu do MS však Matton nečeká: "Neřekl bych, že to přinese změny. Určitě mají nějaké zajímavé nápady a to je důležíté. Nechtějí však soutěže měnit podle svých představ. Rád bych měl Mini i příští rok na startu a po všech snahách o homologaci vycházím z toho, že budou v budoucnu také chtít něčeho dosáhnout. Nevím jestli mluvíme o příštím roce nebo až o roce 2014. Na druhou stranu by bylo těžké porozumět tomu, proč by měli veškerou tu snahu o to, aby dostali homologaci a nově vybudovali tým."
Toyota a Hyundai, to jsou další dvě velké značky na obzoru, které v budoucnu doplní pole. "Samozřejmě bychom byli rádi, kdybychom měli tolik výrobců, kolik je jen možných! Ale mistrovství světa se třemi velkými značkami, které bude příští rok, je dobré. Možná by bylo pět ideálním počtem. Ale šampionát se třemi rozdílnými značkami je dost rozmanitý."
O tom, že u Citroënu běží příprava na budoucnost na plné obrátky svědčí nejen fakt, že se pracuje na druhé generaci DS3 WRC, která má přijít v roce 2014, ale v příštím roce Francouzi představí také model DS3 R5. "Pak bude moci náš zákaznický program nabídnout nejen vozy s pohonem přední nápravy, ale i čtyřkolky," zakončil Matton.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.