Od ledna je novým šéfem Citroën Sport Yves Matton a jeho úkoly jsou jasné. Značka by měla získat další titul mezi konstruktéry a měl by najít následovníka Sébastiena Loeba. Nesmíme zapomínat ani na to, že MS teď nezažívá co se organizační stránky týče zrovna nejlepší časy.
Citroën se již začíná připravovat na éru po Sébastienovi Loebovi. Jeho smlouva je sice i pro sezonu 2013, zároveň však obsahuje jednostrannou klausuli, podle které může být ukončena již po této sezoně. Vzhledem k tomu, že ani letos Loeb nemá zatím moc velkou konkurenci, tak by ho ježdění v MS mohlo přestat bavit již nadobro.
V týmu Citroënu však věří v setrvání jejich šampiona: "Samozřejmě by to pro nás bylo bez Seba trochu jiné. Je to historie posledních let, jak spolu obě jména rostla. Sébastian je tím správným velvyslancem značky a bude jím ještě pro dlouhou dobu," řekl Yves Matton.
Vloni se navíc objevily i zprávy, že by se Citroën mohl stáhnout z MS v rally poté, co se Peugeot stáhl z Le Mans. Za vším tehdy stála neutěšená finanční situace koncernu PSA. Šéf Citroënu, Frederic Banzet, dal tehdy Citroënu jistotu a uklidnil tak veškeré pochybovače. "Nejlepším důkazem je naše dvouletá smlouva s Mikkem Hirvonenem a tříletá smlouva s Nasserem Al-Attiyahem s opcí na další dva roky. Budeme tu i v budoucnu a to i přes odchod Sébastiena. Jaký by pak mělo smysl smluvní zavázání s mladými jezdci jako je Thierry Neuville? Zůstáváme!" ujistil šéf Citroënu pro motorsport.
Do budoucna Citroën počítá jako s tvrdými konkurenty nejen s Fordem, ale i Volkswagenem. Velké změny kvůli vstupu Volkswagenu do MS však Matton nečeká: "Neřekl bych, že to přinese změny. Určitě mají nějaké zajímavé nápady a to je důležíté. Nechtějí však soutěže měnit podle svých představ. Rád bych měl Mini i příští rok na startu a po všech snahách o homologaci vycházím z toho, že budou v budoucnu také chtít něčeho dosáhnout. Nevím jestli mluvíme o příštím roce nebo až o roce 2014. Na druhou stranu by bylo těžké porozumět tomu, proč by měli veškerou tu snahu o to, aby dostali homologaci a nově vybudovali tým."
Toyota a Hyundai, to jsou další dvě velké značky na obzoru, které v budoucnu doplní pole. "Samozřejmě bychom byli rádi, kdybychom měli tolik výrobců, kolik je jen možných! Ale mistrovství světa se třemi velkými značkami, které bude příští rok, je dobré. Možná by bylo pět ideálním počtem. Ale šampionát se třemi rozdílnými značkami je dost rozmanitý."
O tom, že u Citroënu běží příprava na budoucnost na plné obrátky svědčí nejen fakt, že se pracuje na druhé generaci DS3 WRC, která má přijít v roce 2014, ale v příštím roce Francouzi představí také model DS3 R5. "Pak bude moci náš zákaznický program nabídnout nejen vozy s pohonem přední nápravy, ale i čtyřkolky," zakončil Matton.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.