Tým F1 Lotus svému pilotovi Kimimu Räikkönenovi nepovolí kýženou účast v letošní Finské rallye. Šéfové by neradi zažili opakování situace s loňskou havárií svého pilota Roberta Kubici.
Räikkönen se snažil získat svolení týmu pro účast v domácí rallye, protože si byl vědomý toho, že mu to současný kontrakt neumožňuje. Šéf týmu Eric Boullier mu však dal během rozhovoru jasně najevo, že s tím Lotus souhlasit nebude.
"Sedl jsem si dnes ráno s Kimim a hovořili jsme o tom. Jeho smlouva mu neumožňuje účast v rallye a tento tým by mu to nemohl umožnit po tom, co se stalo Robertovi. Situaci plně chápe, takže je tato záležitost uzavřena," vysvětlil dnes Boullier Autosportu.
Kubica se těžce zranil loni při nehodě v rallye v Itálii po prvním předsezónním testu. Zranění mu dosud neumožnila trénovat s vozem F1 a podle francouzských médií se do vrcholné disciplíny motosportu již nikdy kvůli následkům nebude moci vrátit.
Räikkönen závodil ve Světovém šampionátu v rallye (WRC) v letech 2010 a 2011, než se rozhodl znovu se do F1 vrátit v roce 2012.
Kimi nastoupí do právě probíhající VC Monaka s helmou Jamese Hunta...
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.