V letošním programu Peugeot Delimax Total Teamu jsou mimo podniky českého mistrovství naplánovány také starty na dvou zahraničních závodech. Jeden z nich se odehraje už zítra na jubilejní 35. Rally Saturnus ve slovinské Lublani.
Pilot Pavel Valoušek a navigátor Lukáš Kostka absolvují ve Slovinsku svůj druhý společný závod. Na start se poprvé postaví s nejnovější specifikací vozu Peugeot 207 S2000 rozšířenou o 20 mm. Od nové verze závodního speciálu se očekává zlepšení výkonu a zejména stability. Ve Slovinsku se o vůz a o technické zázemí opět postará belgická stáj Kronos Racing.
Saturnus – nejstarší slovinská rallye – je zařazená do poháru FIA střední Evropy. Skládá se z třinácti rychlostních zkoušek, které jsou rozloženy do tří dnů. Trať dlouhá 560,13 km skýtá spoustu úskalí, ale Pavel Valoušek a Lukáš Kostka jsou po testování, kterým prošli minulý týden ve Francii, plně připraveni. Na startu se objeví celkem 72 posádek, z nichž šest je českých. Peugeot 207 S2000 se na startovní listině objevuje dvakrát – s čísly 1 a 2. Posádka Valoušek / Kostka se startovním číslem 2 bude nepochybně patřit mezi favority, stejně tak jako Peugeot s číslem 1 a domácí posádkou Rok Turk a Enej Ložnar. Závod bude zahájen v pátek v 16:00 v Lublani, kde se pojede populární večerní rychlostní zkouška. Další etapy budou následovat v sobotu a v neděli. „Na Saturnus se opravdu těším. S Lukášem jsme si už na Valašce ověřili, že jsme skvěle sehraní. Tady pojedeme s novým autem, jsou zde úžasné tratě, stojí za námi pevné zázemí týmu…, jen mi tu trochu budou chybět naši fanoušci. Určitě nás ale v plné síle přijedou podpořit do Českého Krumlova za dva týdny,“prohlásil před závodem Pavel Valoušek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.