V letošním programu Peugeot Delimax Total Teamu jsou mimo podniky českého mistrovství naplánovány také starty na dvou zahraničních závodech. Jeden z nich se odehraje už zítra na jubilejní 35. Rally Saturnus ve slovinské Lublani.
Pilot Pavel Valoušek a navigátor Lukáš Kostka absolvují ve Slovinsku svůj druhý společný závod. Na start se poprvé postaví s nejnovější specifikací vozu Peugeot 207 S2000 rozšířenou o 20 mm. Od nové verze závodního speciálu se očekává zlepšení výkonu a zejména stability. Ve Slovinsku se o vůz a o technické zázemí opět postará belgická stáj Kronos Racing.
Saturnus – nejstarší slovinská rallye – je zařazená do poháru FIA střední Evropy. Skládá se z třinácti rychlostních zkoušek, které jsou rozloženy do tří dnů. Trať dlouhá 560,13 km skýtá spoustu úskalí, ale Pavel Valoušek a Lukáš Kostka jsou po testování, kterým prošli minulý týden ve Francii, plně připraveni. Na startu se objeví celkem 72 posádek, z nichž šest je českých. Peugeot 207 S2000 se na startovní listině objevuje dvakrát – s čísly 1 a 2. Posádka Valoušek / Kostka se startovním číslem 2 bude nepochybně patřit mezi favority, stejně tak jako Peugeot s číslem 1 a domácí posádkou Rok Turk a Enej Ložnar. Závod bude zahájen v pátek v 16:00 v Lublani, kde se pojede populární večerní rychlostní zkouška. Další etapy budou následovat v sobotu a v neděli. „Na Saturnus se opravdu těším. S Lukášem jsme si už na Valašce ověřili, že jsme skvěle sehraní. Tady pojedeme s novým autem, jsou zde úžasné tratě, stojí za námi pevné zázemí týmu…, jen mi tu trochu budou chybět naši fanoušci. Určitě nás ale v plné síle přijedou podpořit do Českého Krumlova za dva týdny,“prohlásil před závodem Pavel Valoušek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?