V letošním programu Peugeot Delimax Total Teamu jsou mimo podniky českého mistrovství naplánovány také starty na dvou zahraničních závodech. Jeden z nich se odehraje už zítra na jubilejní 35. Rally Saturnus ve slovinské Lublani.
Pilot Pavel Valoušek a navigátor Lukáš Kostka absolvují ve Slovinsku svůj druhý společný závod. Na start se poprvé postaví s nejnovější specifikací vozu Peugeot 207 S2000 rozšířenou o 20 mm. Od nové verze závodního speciálu se očekává zlepšení výkonu a zejména stability. Ve Slovinsku se o vůz a o technické zázemí opět postará belgická stáj Kronos Racing.
Saturnus – nejstarší slovinská rallye – je zařazená do poháru FIA střední Evropy. Skládá se z třinácti rychlostních zkoušek, které jsou rozloženy do tří dnů. Trať dlouhá 560,13 km skýtá spoustu úskalí, ale Pavel Valoušek a Lukáš Kostka jsou po testování, kterým prošli minulý týden ve Francii, plně připraveni. Na startu se objeví celkem 72 posádek, z nichž šest je českých. Peugeot 207 S2000 se na startovní listině objevuje dvakrát – s čísly 1 a 2. Posádka Valoušek / Kostka se startovním číslem 2 bude nepochybně patřit mezi favority, stejně tak jako Peugeot s číslem 1 a domácí posádkou Rok Turk a Enej Ložnar. Závod bude zahájen v pátek v 16:00 v Lublani, kde se pojede populární večerní rychlostní zkouška. Další etapy budou následovat v sobotu a v neděli. „Na Saturnus se opravdu těším. S Lukášem jsme si už na Valašce ověřili, že jsme skvěle sehraní. Tady pojedeme s novým autem, jsou zde úžasné tratě, stojí za námi pevné zázemí týmu…, jen mi tu trochu budou chybět naši fanoušci. Určitě nás ale v plné síle přijedou podpořit do Českého Krumlova za dva týdny,“prohlásil před závodem Pavel Valoušek.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?