Možný odchod Jariho-Mattiho Latvaly od Fordu k Volkswagenu by teoreticky mohl Danimu Sordovi otevřít možnost zajezdit si v továrním Fordu ještě letos.
Dani Sordo je velmi zkušeným jezdcem MS, na sezonu 2012 však asi nebude vzpomínat v nejlepším, když letos zažil špatný začátek roku. Jeho tým Prodrive přišel o status továrního týmu BMW, a tak z Mnichova do týmu již neproudí tolik euro, kolik by si Britové představovali. Manažery v Německu zřejmě ani moc nazajímalo, že tým kolem Davida Richardse byl schopen zajíždět dobré výsledky.
Výsledkem všech těchto problémů je, že Prodrive musel zrevidovat svůj původně zamýšlený program v MS. Dani tak místo bojů o podiová umístění na jednotlivých závodech sezony brzy zjistitl, že letos stráví asi více času doma, než si původně myslel. Na startu ho uvidíme v Řecku i Finsku, ale pak? Ještě hůře dopadl jeho loňský týmový kolega, Kris Meeke, který měl původně letos jezdit s Danim v Prodrivu také. Druhé auto je ale pronajímáno platícím jezdcům.
Dani rozdává autogramy při soutěži v Argentině
"Takovou sezonu už bych nikdy nechtěl zažít," řekl Dani Sordo, který se momentálně připravuje na soutěž IRC na Korsice. Stejně jako před startem s Fiestou RS WRC v Argentině mu musel i zde před soutěží stačit pouze krátký test - 15 kilometrů v sobotu a 30 v neděli. "Důvodem byly také špatné povětrnostní podmínky. Co se dá dělat. I když můžu jen těžko odhadovat naši konkurenceschopnost oproti týmům v IRC, tak zde startuji pro to, abych vyhrál."
Další sezona Daniho Sorda bude asi hodně ovlivněna Jarim-Mattim Latvalou. Pokud by byl v létě potvrzen jeho odchod k VW, tak by Sordovi nic nebránilo v návratu k Fordu: "Dani pro nás odjel perfektní soutěž, ale Jari-Matti je naším nominovaným jezdcem pro letošní rok. Nevyměníme ho," dementoval šéf Fordu, Malcolm Wilson, zvěstí o tom, že by Jari-Matti letošní sezonu u Fordu nedojezdil. Sordo je ale pro soutěže ve Francii a ve Španělsku zatím bez angažmá. "Pro mě je především důležité, abych se zúčastnil finálové soutěže této sezony v mé rodné zemi. Všechno se uvidí," zakončil Španěl.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?