Možný odchod Jariho-Mattiho Latvaly od Fordu k Volkswagenu by teoreticky mohl Danimu Sordovi otevřít možnost zajezdit si v továrním Fordu ještě letos.
Dani Sordo je velmi zkušeným jezdcem MS, na sezonu 2012 však asi nebude vzpomínat v nejlepším, když letos zažil špatný začátek roku. Jeho tým Prodrive přišel o status továrního týmu BMW, a tak z Mnichova do týmu již neproudí tolik euro, kolik by si Britové představovali. Manažery v Německu zřejmě ani moc nazajímalo, že tým kolem Davida Richardse byl schopen zajíždět dobré výsledky.
Výsledkem všech těchto problémů je, že Prodrive musel zrevidovat svůj původně zamýšlený program v MS. Dani tak místo bojů o podiová umístění na jednotlivých závodech sezony brzy zjistitl, že letos stráví asi více času doma, než si původně myslel. Na startu ho uvidíme v Řecku i Finsku, ale pak? Ještě hůře dopadl jeho loňský týmový kolega, Kris Meeke, který měl původně letos jezdit s Danim v Prodrivu také. Druhé auto je ale pronajímáno platícím jezdcům.
Dani rozdává autogramy při soutěži v Argentině
"Takovou sezonu už bych nikdy nechtěl zažít," řekl Dani Sordo, který se momentálně připravuje na soutěž IRC na Korsice. Stejně jako před startem s Fiestou RS WRC v Argentině mu musel i zde před soutěží stačit pouze krátký test - 15 kilometrů v sobotu a 30 v neděli. "Důvodem byly také špatné povětrnostní podmínky. Co se dá dělat. I když můžu jen těžko odhadovat naši konkurenceschopnost oproti týmům v IRC, tak zde startuji pro to, abych vyhrál."
Další sezona Daniho Sorda bude asi hodně ovlivněna Jarim-Mattim Latvalou. Pokud by byl v létě potvrzen jeho odchod k VW, tak by Sordovi nic nebránilo v návratu k Fordu: "Dani pro nás odjel perfektní soutěž, ale Jari-Matti je naším nominovaným jezdcem pro letošní rok. Nevyměníme ho," dementoval šéf Fordu, Malcolm Wilson, zvěstí o tom, že by Jari-Matti letošní sezonu u Fordu nedojezdil. Sordo je ale pro soutěže ve Francii a ve Španělsku zatím bez angažmá. "Pro mě je především důležité, abych se zúčastnil finálové soutěže této sezony v mé rodné zemi. Všechno se uvidí," zakončil Španěl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.