Možný odchod Jariho-Mattiho Latvaly od Fordu k Volkswagenu by teoreticky mohl Danimu Sordovi otevřít možnost zajezdit si v továrním Fordu ještě letos.
Dani Sordo je velmi zkušeným jezdcem MS, na sezonu 2012 však asi nebude vzpomínat v nejlepším, když letos zažil špatný začátek roku. Jeho tým Prodrive přišel o status továrního týmu BMW, a tak z Mnichova do týmu již neproudí tolik euro, kolik by si Britové představovali. Manažery v Německu zřejmě ani moc nazajímalo, že tým kolem Davida Richardse byl schopen zajíždět dobré výsledky.
Výsledkem všech těchto problémů je, že Prodrive musel zrevidovat svůj původně zamýšlený program v MS. Dani tak místo bojů o podiová umístění na jednotlivých závodech sezony brzy zjistitl, že letos stráví asi více času doma, než si původně myslel. Na startu ho uvidíme v Řecku i Finsku, ale pak? Ještě hůře dopadl jeho loňský týmový kolega, Kris Meeke, který měl původně letos jezdit s Danim v Prodrivu také. Druhé auto je ale pronajímáno platícím jezdcům.
Dani rozdává autogramy při soutěži v Argentině
"Takovou sezonu už bych nikdy nechtěl zažít," řekl Dani Sordo, který se momentálně připravuje na soutěž IRC na Korsice. Stejně jako před startem s Fiestou RS WRC v Argentině mu musel i zde před soutěží stačit pouze krátký test - 15 kilometrů v sobotu a 30 v neděli. "Důvodem byly také špatné povětrnostní podmínky. Co se dá dělat. I když můžu jen těžko odhadovat naši konkurenceschopnost oproti týmům v IRC, tak zde startuji pro to, abych vyhrál."
Další sezona Daniho Sorda bude asi hodně ovlivněna Jarim-Mattim Latvalou. Pokud by byl v létě potvrzen jeho odchod k VW, tak by Sordovi nic nebránilo v návratu k Fordu: "Dani pro nás odjel perfektní soutěž, ale Jari-Matti je naším nominovaným jezdcem pro letošní rok. Nevyměníme ho," dementoval šéf Fordu, Malcolm Wilson, zvěstí o tom, že by Jari-Matti letošní sezonu u Fordu nedojezdil. Sordo je ale pro soutěže ve Francii a ve Španělsku zatím bez angažmá. "Pro mě je především důležité, abych se zúčastnil finálové soutěže této sezony v mé rodné zemi. Všechno se uvidí," zakončil Španěl.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?