Příští víkend hodlá Prodrive představit modernizované Mini John Cooper Works S2000 na Korsice. Na přepracované verzi můžeme vidět hodně změn ze silnějšího bratříčka, speciálu WRC.
Nová verze Mini WRC si odbyla premiéru v Portugalsku, teď se dostává i na Mini ve verzi S2000. Když odhlédneme od jiných nárazníků a menšího zadního spoileru, které tak podle regulí pro vozy S2000 musí vypadat, tak je vůz speciálu WRC hodně podobný. Nové Mini profituje především z vodní pumpy pro motor 1,6 l s turbem, která by měla po vylepšení softwaru přinést přibližně 10 koní.
Šéf Prodrive, David Lapworth, si o jízdy nového Mini zvláště zajímal: "Auto je ještě lepší, než jsem očekával. Změny jsou pro auto velkým posunem, stejně jako pro specifikaci WRC. Kvůli 30 mm restriktoru by se měl výkon přiblížit vozům s dvoulitrovými motory, ale jízdní vlastnosti Mini jsou lepší. Pro využití síly máte totiž větší rozsah otáček."
Jak moc je nové Mini konkurenceschopné, to se ukáže již příští týden na soutěži IRC na Korsice, kde bude s vozem startovat Dani Sordo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?