Giandomenico Basso vyhrál Rally Mille Miglia, druhou soutěž italského mistrovství a ME, za volantem Fordu Fiesta RRC. Druhý byl Paolo Andreucci na Peugeotu 207 S2000.
Pro Giandomenica Bassa to bylo už čtvrté vítězství na Rally Mille Miglia, to pro Fiestu RRC to byl první úspěch na asfaltu. Pilot Fordu Fiesta RRC se v napínavém duelu prosadil proti pětinásobnému vítězi soutěže, Paolovi Andreuccimu, na Peugeotu 207 S2000. V ME se proti sobě poprvé postavili piloti nové a staré generace vozů S2000.
Giandomenico Basso ke svému vítězství řekl: "Auto je dobré, ale na této soutěži mám hodně zkušeností. Podmínky se hodně měnily a my se vždy trefili do volby gum. Proto bych nerad říkal, že to srovnání bylo reprezentativní. To budeme muset ještě trochu pozorovat."
Na další porovnání staré a nové generace vozů S2000 dojde už příští měsíc. To bude Basso startovat na soutěži IRC na Korzice a bude se moci popasovat s nejlepšími piloty na vozech S2000 v IRC. Na ostrově ve Středozemním moři bude navíc startovat i Dani Sordo, pilot britského Prodrivu, s vozem Mini S2000, který má také motor o objemu 1,6 l s turbem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?