AKTUALIZACE V CÍLI:Opět se dal do pohybu šampionát ME v rally tentokrát v Itálii.
První rychlostní zkoušku dne vyhrává Basso. Hänninen zajel pátý čas. Následuje předlouhá Colle san Zeno, 32,5 km. Vítězí zde Andreucci. Stíhá ho jen Basso. Ostatní ztrácí rozdílem třídy. 7. čas zajel Hänninen, jeho ztráta je minuta deset. Absolutně se před něj dostává Scandola i Gamba. Náš Jan Černý se na této dlouhé zkoušce dostává do vedení dvoukolek, protože dosud nedostižný Campedelli má technický problém.
Po servisu následují druhé průjezdy. První po servisu vyhrává Basso. Hänninen zajíždí 4. čas. 32 km dlouhá zkouška míchá pořadím. Vyhrává ji Hänninen, poráží nejbližší konkurenty a celkově si polepší na 4. příčku. Vyhrává i poslední zkoušku dne, ale ztráta na Scandolu, je více než velká a proto je celkově čtvrtý. Vítězem tak je Basso před Andreuccim a Scandolou. Jan Černý si náskok udržel a vede po druhé soutěži dvoukolky v rámci ME.
VÝSLEDKY V CÍLI
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Basso G. / Dotta Mitia Ford Fiesta S2000 3:00:28,2 --- 2. Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 +1:18,3 3. Scandola U. / D'Amore Guido Škoda Fabia S2000 +1:54,3 4. Hänninen Juho / Markkula Mikko Škoda Fabia S2000 +2:14,6 5. Gamba Matteo / Inglesi E. Peugeot 207 S2000 +3:13,2 6. Albertini S. / Scattolin S.Peugeot 207 S2000 +3:38,2 7. Betti Luca / Barone Maurizio Peugeot 207 S2000 +6:28,3 8. Signor Marco / Bernardi P. Škoda Fabia S2000 +7:12,9 9. Gyoshev Petar / Spasov Dimitar Peugeot 207 S2000 +10:59,6 10. Černý Jan / Kohout Pavel Citroën DS3 R3T +12:28,6
Jedna rychlostní zkouška ve čtvrtek a včera osm zkoušek z nichž nejdelší měla 25 km. První zkoušku vyhrává Perico před Scandolou a Signorem. Hänninen až 14. čas.
Do pátečního rána vstupuje nejrychleji Basso před Andreuccim a Hänninenem. Jan Černý zajíží 15 čas.
Třetí zkoušku vyhrává Basso před Hänninem a Andreucim. Jan Černý 16. čas. Ve čtvrté zkoušce se trochu karta obrací. Zkoušku vyhrává Andreucci před Hänninenem a Pericem, Basso je čtvrtý. Černý 21. čas. Pátá a nejdelší zkouška dne zkouška je ve znamení Bassa. Druhý Andreuci dostal skoro devět vteřin, stejně jako Scandola, Perico a 12,5 dostal Hänninen. Jan černý byl na této dlouhé zkoušce 14.
Celkově do servisu přijíždí na prvním místě Basso s Fiestou S2000, Druhý je Andreuci se ztrátou 13,9s a třetí Perico ztrácí 17,6s, čtvrtý už je Hänninen (+23,2s), ale hned za zády má Scandolu. Jan černý je prozatím 14. a ve třídě mu patří druhá příčka.
Po servisní pauze opět následovalo stejné pořadí zkoušek. Nejlépe začíná Hänninen, vteřinu za ním Basso, pak Scandola. Zkouška je pak po ST.č. 5 zastavena a zrušena po havárii Perica. Sedmou zkoušku vyhrává Andreucci, druhý čas jede Basso a třetí Gamba. Hänninen zajíždí až sedmý čas. Osmá zkouška je opět v režii Bassa a Andreucciho, třetí čas opět Hänninen. Druhý průjezd nejdelší zkouškou dne se podařil Bassovi, druhý je Albertini a třetí Gamba. Andreucci čtvrtý čas a Hänninen pátý se ztrátou 25 vteřin.
Co cíle první etapy dorazilo 47 posádek. Jan černý je druhý ve třídě, 13. celkově.
Dnes pokračujeme šesti testy
VÝSLEDKY PO I.ETAPĚ
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Basso G. / Dotta Mitia Ford Fiesta S2000 1:28:22,7 --- 2. Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 +37,7 3. Hänninen Juho / Markkula Mikko Škoda Fabia S2000 +1:09,2 4. Scandola U. / D'Amore Guido Škoda Fabia S2000 +1:30,6 5. Gamba Matteo / Inglesi E. Peugeot 207 S2000 +1:52,7 6. Betti Luca / Barone Maurizio Peugeot 207 S2000 +2:11,1 7. Albertini S. / Scattolin S.Peugeot 207 S2000 +2:18,2 8. Iliev Dimitar / Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000 +4:00,0 9. Campedelli S. / Fappani Danilo Citroën DS3 R3T +4:30,6 10. Černý Jan / Kohout Pavel Citroën DS3 R3T +6,54,6Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?