AKTUALIZACE V CÍLI:Opět se dal do pohybu šampionát ME v rally tentokrát v Itálii.
První rychlostní zkoušku dne vyhrává Basso. Hänninen zajel pátý čas. Následuje předlouhá Colle san Zeno, 32,5 km. Vítězí zde Andreucci. Stíhá ho jen Basso. Ostatní ztrácí rozdílem třídy. 7. čas zajel Hänninen, jeho ztráta je minuta deset. Absolutně se před něj dostává Scandola i Gamba. Náš Jan Černý se na této dlouhé zkoušce dostává do vedení dvoukolek, protože dosud nedostižný Campedelli má technický problém.
Po servisu následují druhé průjezdy. První po servisu vyhrává Basso. Hänninen zajíždí 4. čas. 32 km dlouhá zkouška míchá pořadím. Vyhrává ji Hänninen, poráží nejbližší konkurenty a celkově si polepší na 4. příčku. Vyhrává i poslední zkoušku dne, ale ztráta na Scandolu, je více než velká a proto je celkově čtvrtý. Vítězem tak je Basso před Andreuccim a Scandolou. Jan Černý si náskok udržel a vede po druhé soutěži dvoukolky v rámci ME.
VÝSLEDKY V CÍLI
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Basso G. / Dotta Mitia Ford Fiesta S2000 3:00:28,2 --- 2. Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 +1:18,3 3. Scandola U. / D'Amore Guido Škoda Fabia S2000 +1:54,3 4. Hänninen Juho / Markkula Mikko Škoda Fabia S2000 +2:14,6 5. Gamba Matteo / Inglesi E. Peugeot 207 S2000 +3:13,2 6. Albertini S. / Scattolin S.Peugeot 207 S2000 +3:38,2 7. Betti Luca / Barone Maurizio Peugeot 207 S2000 +6:28,3 8. Signor Marco / Bernardi P. Škoda Fabia S2000 +7:12,9 9. Gyoshev Petar / Spasov Dimitar Peugeot 207 S2000 +10:59,6 10. Černý Jan / Kohout Pavel Citroën DS3 R3T +12:28,6
Jedna rychlostní zkouška ve čtvrtek a včera osm zkoušek z nichž nejdelší měla 25 km. První zkoušku vyhrává Perico před Scandolou a Signorem. Hänninen až 14. čas.
Do pátečního rána vstupuje nejrychleji Basso před Andreuccim a Hänninenem. Jan Černý zajíží 15 čas.
Třetí zkoušku vyhrává Basso před Hänninem a Andreucim. Jan Černý 16. čas. Ve čtvrté zkoušce se trochu karta obrací. Zkoušku vyhrává Andreucci před Hänninenem a Pericem, Basso je čtvrtý. Černý 21. čas. Pátá a nejdelší zkouška dne zkouška je ve znamení Bassa. Druhý Andreuci dostal skoro devět vteřin, stejně jako Scandola, Perico a 12,5 dostal Hänninen. Jan černý byl na této dlouhé zkoušce 14.
Celkově do servisu přijíždí na prvním místě Basso s Fiestou S2000, Druhý je Andreuci se ztrátou 13,9s a třetí Perico ztrácí 17,6s, čtvrtý už je Hänninen (+23,2s), ale hned za zády má Scandolu. Jan černý je prozatím 14. a ve třídě mu patří druhá příčka.
Po servisní pauze opět následovalo stejné pořadí zkoušek. Nejlépe začíná Hänninen, vteřinu za ním Basso, pak Scandola. Zkouška je pak po ST.č. 5 zastavena a zrušena po havárii Perica. Sedmou zkoušku vyhrává Andreucci, druhý čas jede Basso a třetí Gamba. Hänninen zajíždí až sedmý čas. Osmá zkouška je opět v režii Bassa a Andreucciho, třetí čas opět Hänninen. Druhý průjezd nejdelší zkouškou dne se podařil Bassovi, druhý je Albertini a třetí Gamba. Andreucci čtvrtý čas a Hänninen pátý se ztrátou 25 vteřin.
Co cíle první etapy dorazilo 47 posádek. Jan černý je druhý ve třídě, 13. celkově.
Dnes pokračujeme šesti testy
VÝSLEDKY PO I.ETAPĚ
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Basso G. / Dotta Mitia Ford Fiesta S2000 1:28:22,7 --- 2. Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 +37,7 3. Hänninen Juho / Markkula Mikko Škoda Fabia S2000 +1:09,2 4. Scandola U. / D'Amore Guido Škoda Fabia S2000 +1:30,6 5. Gamba Matteo / Inglesi E. Peugeot 207 S2000 +1:52,7 6. Betti Luca / Barone Maurizio Peugeot 207 S2000 +2:11,1 7. Albertini S. / Scattolin S.Peugeot 207 S2000 +2:18,2 8. Iliev Dimitar / Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000 +4:00,0 9. Campedelli S. / Fappani Danilo Citroën DS3 R3T +4:30,6 10. Černý Jan / Kohout Pavel Citroën DS3 R3T +6,54,6Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.