AKTUALIZACE V CÍLI:Opět se dal do pohybu šampionát ME v rally tentokrát v Itálii.
První rychlostní zkoušku dne vyhrává Basso. Hänninen zajel pátý čas. Následuje předlouhá Colle san Zeno, 32,5 km. Vítězí zde Andreucci. Stíhá ho jen Basso. Ostatní ztrácí rozdílem třídy. 7. čas zajel Hänninen, jeho ztráta je minuta deset. Absolutně se před něj dostává Scandola i Gamba. Náš Jan Černý se na této dlouhé zkoušce dostává do vedení dvoukolek, protože dosud nedostižný Campedelli má technický problém.
Po servisu následují druhé průjezdy. První po servisu vyhrává Basso. Hänninen zajíždí 4. čas. 32 km dlouhá zkouška míchá pořadím. Vyhrává ji Hänninen, poráží nejbližší konkurenty a celkově si polepší na 4. příčku. Vyhrává i poslední zkoušku dne, ale ztráta na Scandolu, je více než velká a proto je celkově čtvrtý. Vítězem tak je Basso před Andreuccim a Scandolou. Jan Černý si náskok udržel a vede po druhé soutěži dvoukolky v rámci ME.
VÝSLEDKY V CÍLI
Pořadí
Jedna rychlostní zkouška ve čtvrtek a včera osm zkoušek z nichž nejdelší měla 25 km. První zkoušku vyhrává Perico před Scandolou a Signorem. Hänninen až 14. čas.
Do pátečního rána vstupuje nejrychleji Basso před Andreuccim a Hänninenem. Jan Černý zajíží 15 čas.
Třetí zkoušku vyhrává Basso před Hänninem a Andreucim. Jan Černý 16. čas. Ve čtvrté zkoušce se trochu karta obrací. Zkoušku vyhrává Andreucci před Hänninenem a Pericem, Basso je čtvrtý. Černý 21. čas. Pátá a nejdelší zkouška dne zkouška je ve znamení Bassa. Druhý Andreuci dostal skoro devět vteřin, stejně jako Scandola, Perico a 12,5 dostal Hänninen. Jan černý byl na této dlouhé zkoušce 14.
Celkově do servisu přijíždí na prvním místě Basso s Fiestou S2000, Druhý je Andreuci se ztrátou 13,9s a třetí Perico ztrácí 17,6s, čtvrtý už je Hänninen (+23,2s), ale hned za zády má Scandolu. Jan černý je prozatím 14. a ve třídě mu patří druhá příčka.
Po servisní pauze opět následovalo stejné pořadí zkoušek. Nejlépe začíná Hänninen, vteřinu za ním Basso, pak Scandola. Zkouška je pak po ST.č. 5 zastavena a zrušena po havárii Perica. Sedmou zkoušku vyhrává Andreucci, druhý čas jede Basso a třetí Gamba. Hänninen zajíždí až sedmý čas. Osmá zkouška je opět v režii Bassa a Andreucciho, třetí čas opět Hänninen. Druhý průjezd nejdelší zkouškou dne se podařil Bassovi, druhý je Albertini a třetí Gamba. Andreucci čtvrtý čas a Hänninen pátý se ztrátou 25 vteřin.
Co cíle první etapy dorazilo 47 posádek. Jan černý je druhý ve třídě, 13. celkově.
Dnes pokračujeme šesti testy
VÝSLEDKY PO I.ETAPĚ
Pořadí
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.