Dani Sordo se postaví na start Rally Korsika. Španěl ale nepojede s verzí WRC, nýbrž s Mini John Cooper Works Super Production Car (SPC) od týmu Drive-Pro, servis zajístí SMG Motorsport.
Ford označuje svoji slabší verzi závodní Fiesty Regional Rally Car (RRC), u Prodrivu nese označení Super Production Car (SPC). Od vrcholných verzí World Rally Cars (WRC) se tyto vozy odlišují menším restriktorem (jen 30mm), menším zadním křídlem, horšími brzdami, jiné jsou nárazníky a okýnka jsou ze skla.
Sordo pojede s verzí S2000 poprvé na Korsice, soutěž mu ale není úplně neznámá. V letech 2006 a 2007 zde již startoval, to byl ještě podnik součástí MS. "Korsika je klasická soutěž, je škoda, že už není v MS," říká otevřeně Dani Sordo. Po podiích z asfaltových soutěží ve Francii, Německu a Monaku věří i zde v dobrý výsledek: "Na této soutěži musíte jet velmi precizně. To by mělo Mini sedět. Šasi je stejné jako verze WRC, motor a aerodynamika jsou ale jiní."
Zatím není jisté, jestli Prodrive zajistí auto nové specifikace "01B" a nebo se bude jednat o starý model "01A". Týmový manažer David Wilcock prohlasil, že by chtěl rozjet zákaznický program na přestavbu verzí "01A" na "01B" co možná nejrychleji, zároveň však přiznává, že přednost má klient z MS, Armindo Araujo.
Ten by měl mít nový vůz k dispozici pro Rally Acropolis, která zatím však v plánu Sorda nefiguruje. "Abychom tam jeli, tak by musel nastat nějaký div," připouští špatnou finanční situaci v týmu David Wilcock.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.