Dani Sordo se postaví na start Rally Korsika. Španěl ale nepojede s verzí WRC, nýbrž s Mini John Cooper Works Super Production Car (SPC) od týmu Drive-Pro, servis zajístí SMG Motorsport.
Ford označuje svoji slabší verzi závodní Fiesty Regional Rally Car (RRC), u Prodrivu nese označení Super Production Car (SPC). Od vrcholných verzí World Rally Cars (WRC) se tyto vozy odlišují menším restriktorem (jen 30mm), menším zadním křídlem, horšími brzdami, jiné jsou nárazníky a okýnka jsou ze skla.
Sordo pojede s verzí S2000 poprvé na Korsice, soutěž mu ale není úplně neznámá. V letech 2006 a 2007 zde již startoval, to byl ještě podnik součástí MS. "Korsika je klasická soutěž, je škoda, že už není v MS," říká otevřeně Dani Sordo. Po podiích z asfaltových soutěží ve Francii, Německu a Monaku věří i zde v dobrý výsledek: "Na této soutěži musíte jet velmi precizně. To by mělo Mini sedět. Šasi je stejné jako verze WRC, motor a aerodynamika jsou ale jiní."
Zatím není jisté, jestli Prodrive zajistí auto nové specifikace "01B" a nebo se bude jednat o starý model "01A". Týmový manažer David Wilcock prohlasil, že by chtěl rozjet zákaznický program na přestavbu verzí "01A" na "01B" co možná nejrychleji, zároveň však přiznává, že přednost má klient z MS, Armindo Araujo.
Ten by měl mít nový vůz k dispozici pro Rally Acropolis, která zatím však v plánu Sorda nefiguruje. "Abychom tam jeli, tak by musel nastat nějaký div," připouští špatnou finanční situaci v týmu David Wilcock.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?