AKTUALIZACE PO V CÍLI; Máme za sebou třetí díl IRC. Soutěž se konala poprvé v Irsku, z vítězství se radoval Juho Hänninen s továrním vozem Škoda Fabia S2000.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ 15:
Zásadní byla pro vývoj soutěže hned RZ 12, která se jela jako první po zastávce v servisní zóně. Do té doby velmi vyrovnaný duel o vítězství mezi Juhou Hänninenem a Andreasem Mikkelsenem skončil poté, co mladý Nor, který mimo IRC jezdí i vybrané soutěže SWRC v juniorce Volkswagenu, neudržel Fabii S2000 na trati a byl na zhruba 40s mimo trať.
1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 01:58:21.82. Mikkelsen Andreas / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +44.23. Kopecký Jan / Dresler Pavel, Škoda Fabia S2000 +1:39.54. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud, Peugeot 207 S2000 +4:01.65. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +4:53.56. Barrable Robert / Connolly Damien, Škoda Fabia S2000 +5:14.57. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +6:15.98. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +8:27.99. Kelly Donagh / Flanagan Kevin, Mitsubishi Lancer Evo IX +9:11.410. Moffett Josh / Lennon Domhnall, Mitsubishi Lancer Evo IX +9:16.0
Výsledky po RZ 11:
situace v soutěži se po dalších třech zkouškách příliš nemění. Ve vedení je stále podle očekávání trojice mladoboleslavských vozů. Na vedoucího Hänninena však tlačí všemi prostředky Mikkelsen, který jel na hraně a jízdou, kdy se dostal na RZ9 i mimo trať, stáhl Hänninenův násko na polovinu.
Jízda na hraně ze strany Mikkelsena byla znát i v dalších RZ, když na desátém měřeném úseku zajel jen o 0,5 s pomalejší čas než Hänninen a na zatím poslední RZ11 vyhrál a umázl z náskoku opět dalších 2,4 s.
1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 01:37:20.2 2. Mikkelsen A. / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +2.3 3. Kopecký Jan / Dresler Pavel,Škoda Fabia S2000 +1:27.8 4. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud,Peugeot 207 S2000 +3:39.1 5. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +4:39.6 6. Barrable Robert / Connolly Damien,Škoda Fabia S2000 +4:43.8 7. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +5:29.0 8. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +7:15.8 9. Moffett Josh / Lennon Domhnall, Mitsubishi Lancer Evo IX +10:25.6 10. McCormack Martin / Moynihan David Citroen DS3 R3T +10:27.3
Výsledky po RZ 8:
Hned na 6. rychlostní zkoušce odstoupil jediný zástupce Fordu jedoucí s modelem Fiesta S2000, který měl šanci pro britský M-Sport bodovat do celkového hodnocení. Britský jezdce Alastair Fisher neudržel svůj vůz na trati a havaroval. Během dnešních tří rychlostní zkoušek jsme byli svědky pokračujícího souboje mezi Juhou Hänninenem a Andreasem Mikkelsenem. Finovi se podařilo zvýšit náskok z 0,6s po první etapě na 4,9s. Nejrychlejší dvojici bohužel nestačí Jan Kopecký.
1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 01:19:59.92. Mikkelsen A. / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +4.93. Kopecký Jan / Dresler Pavel,Škoda Fabia S2000 +1:09.54. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud,Peugeot 207 S2000 +2:54.15. Barrable Robert / Connolly Damien,Škoda Fabia S2000 +3:43.66. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +4:04.27. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +4:33.68. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:04.39. Moffett Sam / O'Reilly James, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:16.310. Kelly Donagh / Flanagan Kevin, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:46.1
1. etapa:
První etapu Circuit of Ireland vyhrává Hänninen. Pouze 0,6 za ním je Mikkelsen. Třetí se ztrátou 28 vteřiny je Kopecký. Výsledky jsou po RZ 4. Pátá rychlostní zkouška byla zrušena, kvůli zásahu lékažů u civilního případu v blízkosti trati.
Posádkám komlikoval závodění nejprve prach a pak déšť, který je pro Irsko typický. Do cíle první etapy dorazilo 32 posádek. V sobotu pokračuje rally druhou etapu se 142 ostrými kilometry.
Výsledky po RZ 5 (I.etapa)
1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 00:34:55.72. Mikkelsen A. / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +0.63. Kopecký Jan / Dresler Pavel,Škoda Fabia S2000 +28.24. Fisher Alastair / Kennedy Rory,Ford Fiesta S2000 +48.45. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud,Peugeot 207 S2000 +1:02.46. Barrable Robert / Connolly Damien,Škoda Fabia S2000 +1:18.57. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +2:27.08. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +2:34.49. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +2:44.010.Moffett Sam / O'Reilly James,Mitsubishi Lancer Evo IX +2:53.1
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?