AKTUALIZACE PO V CÍLI; Máme za sebou třetí díl IRC. Soutěž se konala poprvé v Irsku, z vítězství se radoval Juho Hänninen s továrním vozem Škoda Fabia S2000.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ 15:
Zásadní byla pro vývoj soutěže hned RZ 12, která se jela jako první po zastávce v servisní zóně. Do té doby velmi vyrovnaný duel o vítězství mezi Juhou Hänninenem a Andreasem Mikkelsenem skončil poté, co mladý Nor, který mimo IRC jezdí i vybrané soutěže SWRC v juniorce Volkswagenu, neudržel Fabii S2000 na trati a byl na zhruba 40s mimo trať.
1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 01:58:21.82. Mikkelsen Andreas / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +44.23. Kopecký Jan / Dresler Pavel, Škoda Fabia S2000 +1:39.54. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud, Peugeot 207 S2000 +4:01.65. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +4:53.56. Barrable Robert / Connolly Damien, Škoda Fabia S2000 +5:14.57. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +6:15.98. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +8:27.99. Kelly Donagh / Flanagan Kevin, Mitsubishi Lancer Evo IX +9:11.410. Moffett Josh / Lennon Domhnall, Mitsubishi Lancer Evo IX +9:16.0
Výsledky po RZ 11:
situace v soutěži se po dalších třech zkouškách příliš nemění. Ve vedení je stále podle očekávání trojice mladoboleslavských vozů. Na vedoucího Hänninena však tlačí všemi prostředky Mikkelsen, který jel na hraně a jízdou, kdy se dostal na RZ9 i mimo trať, stáhl Hänninenův násko na polovinu.
Jízda na hraně ze strany Mikkelsena byla znát i v dalších RZ, když na desátém měřeném úseku zajel jen o 0,5 s pomalejší čas než Hänninen a na zatím poslední RZ11 vyhrál a umázl z náskoku opět dalších 2,4 s.
1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 01:37:20.2 2. Mikkelsen A. / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +2.3 3. Kopecký Jan / Dresler Pavel,Škoda Fabia S2000 +1:27.8 4. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud,Peugeot 207 S2000 +3:39.1 5. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +4:39.6 6. Barrable Robert / Connolly Damien,Škoda Fabia S2000 +4:43.8 7. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +5:29.0 8. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +7:15.8 9. Moffett Josh / Lennon Domhnall, Mitsubishi Lancer Evo IX +10:25.6 10. McCormack Martin / Moynihan David Citroen DS3 R3T +10:27.3
Výsledky po RZ 8:
Hned na 6. rychlostní zkoušce odstoupil jediný zástupce Fordu jedoucí s modelem Fiesta S2000, který měl šanci pro britský M-Sport bodovat do celkového hodnocení. Britský jezdce Alastair Fisher neudržel svůj vůz na trati a havaroval. Během dnešních tří rychlostní zkoušek jsme byli svědky pokračujícího souboje mezi Juhou Hänninenem a Andreasem Mikkelsenem. Finovi se podařilo zvýšit náskok z 0,6s po první etapě na 4,9s. Nejrychlejší dvojici bohužel nestačí Jan Kopecký.
1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 01:19:59.92. Mikkelsen A. / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +4.93. Kopecký Jan / Dresler Pavel,Škoda Fabia S2000 +1:09.54. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud,Peugeot 207 S2000 +2:54.15. Barrable Robert / Connolly Damien,Škoda Fabia S2000 +3:43.66. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +4:04.27. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +4:33.68. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:04.39. Moffett Sam / O'Reilly James, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:16.310. Kelly Donagh / Flanagan Kevin, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:46.1
1. etapa:
První etapu Circuit of Ireland vyhrává Hänninen. Pouze 0,6 za ním je Mikkelsen. Třetí se ztrátou 28 vteřiny je Kopecký. Výsledky jsou po RZ 4. Pátá rychlostní zkouška byla zrušena, kvůli zásahu lékažů u civilního případu v blízkosti trati.
Posádkám komlikoval závodění nejprve prach a pak déšť, který je pro Irsko typický. Do cíle první etapy dorazilo 32 posádek. V sobotu pokračuje rally druhou etapu se 142 ostrými kilometry.
Výsledky po RZ 5 (I.etapa)
1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 00:34:55.72. Mikkelsen A. / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +0.63. Kopecký Jan / Dresler Pavel,Škoda Fabia S2000 +28.24. Fisher Alastair / Kennedy Rory,Ford Fiesta S2000 +48.45. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud,Peugeot 207 S2000 +1:02.46. Barrable Robert / Connolly Damien,Škoda Fabia S2000 +1:18.57. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +2:27.08. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +2:34.49. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +2:44.010.Moffett Sam / O'Reilly James,Mitsubishi Lancer Evo IX +2:53.1
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?