Circuit Rally of Ireland (IRC): Hänninen slaví vítězství

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: www.ircseries.com
RallyZone.cz 7. dubna 2012 01:26
Sdílej:

AKTUALIZACE PO V CÍLI; Máme za sebou třetí díl IRC. Soutěž se konala poprvé v Irsku, z vítězství se radoval Juho Hänninen s továrním vozem Škoda Fabia S2000.

Fotogalerie z podniku zde.

Výsledky po RZ 15:

Zásadní byla pro vývoj soutěže hned RZ 12, která se jela jako první po zastávce v servisní zóně. Do té doby velmi vyrovnaný duel o vítězství mezi Juhou Hänninenem a Andreasem Mikkelsenem skončil poté, co mladý Nor, který mimo IRC jezdí i vybrané soutěže SWRC v juniorce Volkswagenu, neudržel Fabii S2000 na trati a byl na zhruba 40s mimo trať. 

1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 01:58:21.82. Mikkelsen Andreas / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +44.23. Kopecký Jan / Dresler Pavel, Škoda Fabia S2000 +1:39.54. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud, Peugeot 207 S2000 +4:01.65. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +4:53.56. Barrable Robert / Connolly Damien, Škoda Fabia S2000 +5:14.57. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +6:15.98. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +8:27.99. Kelly Donagh / Flanagan Kevin, Mitsubishi Lancer Evo IX +9:11.410. Moffett Josh / Lennon Domhnall, Mitsubishi Lancer Evo IX +9:16.0

Výsledky po RZ 11:

situace v soutěži se po dalších třech zkouškách příliš nemění. Ve vedení je stále podle očekávání trojice mladoboleslavských vozů. Na vedoucího Hänninena však tlačí všemi prostředky Mikkelsen, který jel na hraně a jízdou, kdy se dostal na RZ9 i mimo trať, stáhl Hänninenův násko na polovinu.

Jízda na hraně ze strany Mikkelsena byla znát i v dalších RZ, když na desátém měřeném úseku zajel jen o 0,5 s pomalejší čas než Hänninen a na zatím poslední RZ11 vyhrál a umázl z náskoku opět dalších 2,4 s.

1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 01:37:20.2 2. Mikkelsen A. / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +2.3 3. Kopecký Jan / Dresler Pavel,Škoda Fabia S2000 +1:27.8 4. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud,Peugeot 207 S2000 +3:39.1 5. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +4:39.6 6. Barrable Robert / Connolly Damien,Škoda Fabia S2000 +4:43.8 7. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +5:29.0 8. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +7:15.8 9. Moffett Josh / Lennon Domhnall, Mitsubishi Lancer Evo IX +10:25.6 10. McCormack Martin / Moynihan David Citroen DS3 R3T +10:27.3

Výsledky po RZ 8:

Hned na 6. rychlostní zkoušce odstoupil jediný zástupce Fordu jedoucí s modelem Fiesta S2000, který měl šanci pro britský M-Sport bodovat do celkového hodnocení. Britský jezdce Alastair Fisher  neudržel svůj vůz na trati a havaroval. Během dnešních tří rychlostní zkoušek jsme byli svědky pokračujícího souboje mezi Juhou Hänninenem a Andreasem Mikkelsenem. Finovi se podařilo zvýšit náskok z 0,6s po první etapě na 4,9s. Nejrychlejší dvojici bohužel nestačí Jan Kopecký.

1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 01:19:59.92. Mikkelsen A. / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +4.93. Kopecký Jan / Dresler Pavel,Škoda Fabia S2000 +1:09.54. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud,Peugeot 207 S2000 +2:54.15. Barrable Robert / Connolly Damien,Škoda Fabia S2000 +3:43.66. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +4:04.27. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +4:33.68. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:04.39. Moffett Sam / O'Reilly James, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:16.310. Kelly Donagh / Flanagan Kevin, Mitsubishi Lancer Evo IX +5:46.1

1. etapa:

První etapu Circuit of Ireland vyhrává Hänninen. Pouze 0,6 za ním je Mikkelsen. Třetí se ztrátou 28 vteřiny je Kopecký. Výsledky jsou po RZ 4. Pátá rychlostní zkouška byla zrušena, kvůli zásahu lékažů u civilního případu v blízkosti trati.

Posádkám komlikoval závodění nejprve prach a pak déšť, který je pro Irsko typický. Do cíle první etapy dorazilo 32 posádek. V sobotu pokračuje rally druhou etapu se 142 ostrými kilometry.

Výsledky po RZ 5 (I.etapa)

1. Hänninen Juho / Markkula Mikko, Škoda Fabia S2000 00:34:55.72. Mikkelsen A. / Floene Ola, Škoda Fabia S2000 +0.63. Kopecký Jan / Dresler Pavel,Škoda Fabia S2000 +28.24. Fisher Alastair / Kennedy Rory,Ford Fiesta S2000 +48.45. Arzeno Mathieu / Jamoul Renaud,Peugeot 207 S2000 +1:02.46. Barrable Robert / Connolly Damien,Škoda Fabia S2000 +1:18.57. Breen Craig / Roberts Gareth, Peugeot 207 S2000 +2:27.08. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo, Škoda Fabia S2000 +2:34.49. Jennings Garry / McNulty Barry, Mitsubishi Lancer Evo IX +2:44.010.Moffett Sam / O'Reilly James,Mitsubishi Lancer Evo IX +2:53.1

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.