ŠKODA do IRC v letošním roce vstoupila úspěšně dvěma „double“ na Azorských a Kanárských ostrovech a na skvělé výkony bude chtít navázat i v Irsku. Na start v Irsku se ŠKODA postaví letos poprvé s kompletním továrním týmem ŠKODA Motorsport (Kopecký/Dresler a Hänninen/Markkula). Chybět nebude úřadující šampion IRC a aktuálně vedoucí muž pořadí Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport.
Rally Irsko je v letošním roce premiérově součástí šampionátu IRC. „Irsko je pro nás neznámou soutěží“, říká Jan Kopecký. „Čekají nás hrbolaté a úzké cesty a také velmi kluzký asfalt. Budeme se snažit navázat na naše prozatímní letošní výkony a opět přispět značce ŠKODA důležitými body do hodnocení výrobců “, pokračuje Kopecký.Juho Hänninen přidává: „Startuji v Irsku poprvé a jsem přesvědčen, že to bude jedna z nejtěžších asfaltových soutěží vůbec. Tratě jsou rychlé, zároveň však úzké a velkou roli sehraje zcela odlišný druh asfaltu. Pokud bude pršet, bude trať plná nečistot a to může být velmi zrádné.“Rally Irsko se jede v okolí měst Armagh a Belfast a na posádky čeká 15 rychlostních zkoušek o celkové délce 222 kilometrů, přičemž páteční etapa bude zahrnovat též noční průjezdy. Na irských tratích se objeví také třetí muž aktuálního pořadí IRC Sepp Wiegand z týmu ŠKODA AUTO Deutschland. S podporou místního importéra vozů ŠKODA pojede s Fabií Super 2000 Robert Barrable.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.