Rally Mexiko 2012 si po klidnějším průběhu prvních dvou dní nechala do finiše pořádnou porci vzrušení. Sébastien Loeb a Daniel Elena zaznamenali další heroický počin, když si připsali už 69. vítězství ve své kariéře a Mexiko vyhráli pošesté v řadě. Citroën Total World Rally Team se nakonec mohl radovat z prvního doublu, o který se postarali Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen.
A stejné pořadí vládne i v celkovém hodnocení mistrovství světa WRC pilotů, zatímco Citroën si upevnil svou pozici v čele hodnocení Poháru konstruktérů. I když poslední den mexické rally nedosahoval takové délky jako dva předchozí, na náročnosti nic neubral. Po předkrmu v podobě extra speciálky, která se jela na extra trati na autodromu v Leónu, čekala hlavní porce až poté - Guanajuatito a jeho 54,3 kilometru!Loeb – Skvělý víkend!Loeb s Elenou s pohodlným náskokem v kufru nechtěli zbytečně riskovat a nejeli zcela nadoraz s tím, že šetřili pneumatiky na Power Stage. A ukázalo se, že při náskoku 22 sekund to byla taktika správná. Mikko Hirvonen tak zajel o sedm desetin rychlejší čas než Loeb. Na Derramadero však Loeb stihl přidat ještě jedno prvenství. Osminásobní mistři světa se pak vůbec nešetřili na závěrečné Power Stage, na které předvedli druhý nejrychlejší čas a získali dva bonusové body navíc. „Byl to opravdu skvělý víkend,“ rozplýval se Séb po návratu do servisního parku. „Naše 69. vítězství hodně znamená pro Daniela. Rally to byla velice obtížná, musel jsem jet naplno, abych setřásl Mikko Hirvonena. Hned jak jsem si vytvořil náskok, byl jsem lépe schopen závod kontrolovat, nicméně pořád jsem musel dávat pozor. Nebezpečí přetočení nebo defektu pneumatiky se neustále vznášelo ve vzduchu. Sezona začala velmi typicky: vítězství v Monte Carlu, průměrný výsledek ve Švédsku a vítězství v Mexiku. Rád bych věřil, že zbytek sezony půjde podle stejných not jako v předcházejících letech!“Hirvonen – opět druhýMikko Hirvonen skončil znovu druhý stejně jako ve Švédsku a byl očividně spokojený: „Je to skvělé pro tým, když se jako tady dosáhne na první a druhé místo. Séb byl silnější. Porazil mě po boji, nicméně i já měl šance. Tyto tři dny mně moc pomohly a já se zase zlepšil. Pomaličku měním svůj styl jízdy a stále lépe se přizpůsobuji specifickým vlastnostem DS3 WRC. Byl to skutečně dobrý víkend, který naznačuje, že další fáze by měla být zajímavá.“Matton – spolehlivost DS3 WRC byla klíčová!„Obě naše posádky předvedly výkony, o kterých jsme snili,“ přidal se Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Rally byla neuvěřitelně náročná právě až v závěru. Perfektní spolehlivost DS3 WRC byla obzvlášť důležitá v tak těžkých podmínkách. Dík za to patří celému Citroën Racing týmu, který sehrál klíčovou roli pro dosažené výsledky. Navíc bych chtěl ocenit, kromě našich dvou prvních vozů, také výkony Nassera Al-Attiyaha a Thierry Neuvilla. Nasser zajel velice inteligentně a získává díky takovým rally hodně zkušeností. Thierry měl smůlu, ukazuje se ale, že i pro šotolinu má velký potenciál. Doufejme, že využije zkušeností nastřádaných v Mexiku při dalším startu v Portugalsku.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?