Rally Mexiko 2012 si po klidnějším průběhu prvních dvou dní nechala do finiše pořádnou porci vzrušení. Sébastien Loeb a Daniel Elena zaznamenali další heroický počin, když si připsali už 69. vítězství ve své kariéře a Mexiko vyhráli pošesté v řadě. Citroën Total World Rally Team se nakonec mohl radovat z prvního doublu, o který se postarali Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen.
A stejné pořadí vládne i v celkovém hodnocení mistrovství světa WRC pilotů, zatímco Citroën si upevnil svou pozici v čele hodnocení Poháru konstruktérů. I když poslední den mexické rally nedosahoval takové délky jako dva předchozí, na náročnosti nic neubral. Po předkrmu v podobě extra speciálky, která se jela na extra trati na autodromu v Leónu, čekala hlavní porce až poté - Guanajuatito a jeho 54,3 kilometru!Loeb – Skvělý víkend!Loeb s Elenou s pohodlným náskokem v kufru nechtěli zbytečně riskovat a nejeli zcela nadoraz s tím, že šetřili pneumatiky na Power Stage. A ukázalo se, že při náskoku 22 sekund to byla taktika správná. Mikko Hirvonen tak zajel o sedm desetin rychlejší čas než Loeb. Na Derramadero však Loeb stihl přidat ještě jedno prvenství. Osminásobní mistři světa se pak vůbec nešetřili na závěrečné Power Stage, na které předvedli druhý nejrychlejší čas a získali dva bonusové body navíc. „Byl to opravdu skvělý víkend,“ rozplýval se Séb po návratu do servisního parku. „Naše 69. vítězství hodně znamená pro Daniela. Rally to byla velice obtížná, musel jsem jet naplno, abych setřásl Mikko Hirvonena. Hned jak jsem si vytvořil náskok, byl jsem lépe schopen závod kontrolovat, nicméně pořád jsem musel dávat pozor. Nebezpečí přetočení nebo defektu pneumatiky se neustále vznášelo ve vzduchu. Sezona začala velmi typicky: vítězství v Monte Carlu, průměrný výsledek ve Švédsku a vítězství v Mexiku. Rád bych věřil, že zbytek sezony půjde podle stejných not jako v předcházejících letech!“Hirvonen – opět druhýMikko Hirvonen skončil znovu druhý stejně jako ve Švédsku a byl očividně spokojený: „Je to skvělé pro tým, když se jako tady dosáhne na první a druhé místo. Séb byl silnější. Porazil mě po boji, nicméně i já měl šance. Tyto tři dny mně moc pomohly a já se zase zlepšil. Pomaličku měním svůj styl jízdy a stále lépe se přizpůsobuji specifickým vlastnostem DS3 WRC. Byl to skutečně dobrý víkend, který naznačuje, že další fáze by měla být zajímavá.“Matton – spolehlivost DS3 WRC byla klíčová!„Obě naše posádky předvedly výkony, o kterých jsme snili,“ přidal se Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Rally byla neuvěřitelně náročná právě až v závěru. Perfektní spolehlivost DS3 WRC byla obzvlášť důležitá v tak těžkých podmínkách. Dík za to patří celému Citroën Racing týmu, který sehrál klíčovou roli pro dosažené výsledky. Navíc bych chtěl ocenit, kromě našich dvou prvních vozů, také výkony Nassera Al-Attiyaha a Thierry Neuvilla. Nasser zajel velice inteligentně a získává díky takovým rally hodně zkušeností. Thierry měl smůlu, ukazuje se ale, že i pro šotolinu má velký potenciál. Doufejme, že využije zkušeností nastřádaných v Mexiku při dalším startu v Portugalsku.“
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?