Úvodní etapu Španělské Rally, první soutěže FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel dokončila i česká posádka Janota – Vyoral.
Žlutý Opel Kadett C/GT – E, 16V Hájek Historic Czech National Rally Teamu včera přejel rampu slavnostního startu v centru Madridu, u královského paláce, a dnes vyrazil do první etapy Španělské Rally, která čítala čtyři rychlostní zkoušky o celkové délce necelých 55 kilometrů. Už během seznamovacích jízd bylo zřejmé, že úvod Španělské Rally bude více vyhovovat silným a rychlým vozům Porsche, které na delších rovinkách, jenž se v těchto rychlostních zkouškách nezřídka vyskytovaly, získávají značnou výhodu na konstrukčně pomalejší vozy, k nimž se řadí i Opel posádky Janota – Vyoral.
Bohužel, už v průběhu druhé rychlostní zkoušky bylo jasné, že se přidal jeden technický problém, který posádku žlutého Opelu pořádně potrápil. Unikající olej z motoru se dostával na spojku, která začala prokluzovat, což znamenalo citelné zpomalení při výjezdech ze zatáček a jízdě do kopce. Vzhledem ke konstrukci motoru Opel Kadett C/GT, 16 V ale nejde únik oleje do spojky jednoduše odstranit, a tak lze předpokládat, že i během druhé etapy nebude moci posádka využívat plný výkon vozu.
Posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu je v současné chvíli na jedenáctém místě celkově, devátém místě v mistrovství Evropy, třetím bodovaném místě v kategorii 2 a prvním ve třídě C3. Ve druhé etapě Španělské Rally čeká na soutěžní posádky Španělské Rally šest rychlostních zkoušek, které jsou rozdělené do dvou sekcí. Celkem dvakrát soutěžní posádky zavítají až do nadmořské výšky skoro 1 600 m.n.m.
Miroslav Janota: „Včera jsme měli největší strach z toho, abychom z těch velkých kopců, které nás zítra čekají, sjeli a auto brzdilo. Teď mám trochu obavy, abychom tam vůbec vyjeli. Bohužel se projevila netěsnost motoru a unikající olej jde do spojky, která klouže. Nemůžu motor pořádně vytáčet, což znamená velkou ztrátu. Budeme se ale po každé rychlostní zkoušce snažit spojku sušit a čistit, což by mělo trochu zmírnit problém. Vždy je to ale jen na chvíli a hlavně u dlouhých rychlostních zkoušek, které nás ve druhé etapě čekají, to bude asi problém. Budeme ale bojovat.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?