Hájek Historic Czech National Rally Team se blíží k prvnímu závodu sezony 2012. O víkendu testoval v Bělé pod Bezdězem.
I když v České republice zbývá do skutečného zahájení soutěžácké sezony 2012 ještě pěkných pár dní, tak Hájek Historic Czech National Rally team už stříhá pověstný metr. Do prvního závodu, kterým bude historická Španělská Rally v okolí Madridu, totiž zbývají méně než dva týdny. Byl tedy nejvyšší čas vyzkoušet, v jaké kondici je přes zimu soutěžní technika týmu v podobě Opelu Kadett C – GT/E 16 V a hlavně sladit nově sestavenou posádku Miroslav Janota – Lukáš Vyoral. Právě v této sestavě se český tým se žlutým Opelem postaví na start úvodní soutěže sezóny 2012.
Testování v Bělé pod Bezdězem bylo zvoleno zcela záměrně, protože charakter zdejší trati je profilem podobný kvalitním španělským asfaltovým silnicím. Co se nejspíše bude od Španělska odlišovat, bude počasí, které v neděli nad polygonem v Bělé panovalo. Časté dešťové přeháňky dokonce doprovázel sníh a ten ve Španělsku nejspíš tým Ctirada Hájka nepotká. I když, při dnešních změnách a střídání počasí, kdo ví ?
Důkladnou prověrkou prošli při testování Hájek Historic Czech National Rally Teamu i mechanici, které pro závody v mistrovství světa posílí zkušení technici z Hluboše v čele s Jiřím Bryndou, jehož doplní Štěpán Pokorný. Týmový Opel Kadett C – GT/E 16 V, jehož příprava je mimo závody hlavně v rukou Miroslava Janoty, tak bude mít při závodech mistrovství Evropy historických vozidel rally opravdu dokonalou péči.
Test Hájek Historic Czech National Rally Teamu probíhal za přihlížení pozvaných novinářů a hostů týmu v čele s marketingovým ředitelem Opel C&S Andrejem Barčákem. Další vzácný host si dokonce vyzkoušel pozici spolujezdce v týmovém Kadettu, a tím nebyl nikdo jiný, než legendární spolujezdec Karel Jirátko, který má za sebou obrovské zkušenosti v závodech rally, jak v České republice, tak zahraničí. Karel doprovodil do týmu novou posilu jímž je spolujezdec Lukáš Vyoral, který s tímto nestorem automobilových soutěží rally dlouhodobě spolupracuje a podílí se i na přípravě jeho závodních vozů. Ostřílený spolujezdec Karel Jirátko ocenil zázemí a profesionální přístup týmu a popřál Hájek Historic Czech National Rally Teamu hodně úspěchů v dalším závodění, které bude bedlivě sledovat. Pro stávající členy týmu bylo velmi příjemné se s tímto člověkem setkat a být alespoň na chvíli týmovými kolegy.
V následujících dnech proběhne plánovaná kontrola vozu a příprava vybavení doprovodů, které se už počátkem příštího týdne vydají na dlouhou cestu do oblasti španělského Madridu, kde se Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem společně poprvé postaví na start závodu mistrovství Evropy historických vozidel. Stát na startu ve stejném závodě, jako například legendární Carlos Sainz, to už má nějakou váhu.
Sportovní manager týmu, Jan Možný: „Test proběhl v pořádku a i přes nepřízeň počasí jsme mohli odzkoušet všechny varianty nastavení, které jsme měly v plánu před prvním závodem. Lukáš Vyoral se seznamoval s týmem, se zadním náhonem našeho Opelu a nevedl si vůbec špatně. Do týmu zapadl zcela bez problémů. Jsem taky rád, že na první dva závody přijali nabídku na spolupráci kluci z příbramského Montcaru, Jirka Brynda a Štěpán Pokorný. Jsou to výborní mechanici a fajn kluci do party. Nikdo z nás nemá patent na rozum a je moc prima, že si můžeme vzájemně vyměnit zkušenosti ze svých týmových zázemí.“
Lukáš Vyoral, spolujezdec: „Najezdil jsem s Mirkem první metry ve špičkovém autě, které si mě okamžitě získalo. Mirek má Opela dokonale přečteného. Tým mě ovšem překvapil ještě víc. Parta perfektních lidí, na které se můžu opravdu spolehnout a soustředit se na maximální výkon. Jsem rád, jak mě mezi sebe vzali a věřím, že v takové atmosféře se dají opravdu dělat výsledky. Moc se těším jak si to dáme „doopravdy" ve Španělsku.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?