Hájek Historic Czech National Rally Team se blíží k prvnímu závodu sezony 2012. O víkendu testoval v Bělé pod Bezdězem.
I když v České republice zbývá do skutečného zahájení soutěžácké sezony 2012 ještě pěkných pár dní, tak Hájek Historic Czech National Rally team už stříhá pověstný metr. Do prvního závodu, kterým bude historická Španělská Rally v okolí Madridu, totiž zbývají méně než dva týdny. Byl tedy nejvyšší čas vyzkoušet, v jaké kondici je přes zimu soutěžní technika týmu v podobě Opelu Kadett C – GT/E 16 V a hlavně sladit nově sestavenou posádku Miroslav Janota – Lukáš Vyoral. Právě v této sestavě se český tým se žlutým Opelem postaví na start úvodní soutěže sezóny 2012.
Testování v Bělé pod Bezdězem bylo zvoleno zcela záměrně, protože charakter zdejší trati je profilem podobný kvalitním španělským asfaltovým silnicím. Co se nejspíše bude od Španělska odlišovat, bude počasí, které v neděli nad polygonem v Bělé panovalo. Časté dešťové přeháňky dokonce doprovázel sníh a ten ve Španělsku nejspíš tým Ctirada Hájka nepotká. I když, při dnešních změnách a střídání počasí, kdo ví ?
Důkladnou prověrkou prošli při testování Hájek Historic Czech National Rally Teamu i mechanici, které pro závody v mistrovství světa posílí zkušení technici z Hluboše v čele s Jiřím Bryndou, jehož doplní Štěpán Pokorný. Týmový Opel Kadett C – GT/E 16 V, jehož příprava je mimo závody hlavně v rukou Miroslava Janoty, tak bude mít při závodech mistrovství Evropy historických vozidel rally opravdu dokonalou péči.
Test Hájek Historic Czech National Rally Teamu probíhal za přihlížení pozvaných novinářů a hostů týmu v čele s marketingovým ředitelem Opel C&S Andrejem Barčákem. Další vzácný host si dokonce vyzkoušel pozici spolujezdce v týmovém Kadettu, a tím nebyl nikdo jiný, než legendární spolujezdec Karel Jirátko, který má za sebou obrovské zkušenosti v závodech rally, jak v České republice, tak zahraničí. Karel doprovodil do týmu novou posilu jímž je spolujezdec Lukáš Vyoral, který s tímto nestorem automobilových soutěží rally dlouhodobě spolupracuje a podílí se i na přípravě jeho závodních vozů. Ostřílený spolujezdec Karel Jirátko ocenil zázemí a profesionální přístup týmu a popřál Hájek Historic Czech National Rally Teamu hodně úspěchů v dalším závodění, které bude bedlivě sledovat. Pro stávající členy týmu bylo velmi příjemné se s tímto člověkem setkat a být alespoň na chvíli týmovými kolegy.
V následujících dnech proběhne plánovaná kontrola vozu a příprava vybavení doprovodů, které se už počátkem příštího týdne vydají na dlouhou cestu do oblasti španělského Madridu, kde se Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem společně poprvé postaví na start závodu mistrovství Evropy historických vozidel. Stát na startu ve stejném závodě, jako například legendární Carlos Sainz, to už má nějakou váhu.
Sportovní manager týmu, Jan Možný: „Test proběhl v pořádku a i přes nepřízeň počasí jsme mohli odzkoušet všechny varianty nastavení, které jsme měly v plánu před prvním závodem. Lukáš Vyoral se seznamoval s týmem, se zadním náhonem našeho Opelu a nevedl si vůbec špatně. Do týmu zapadl zcela bez problémů. Jsem taky rád, že na první dva závody přijali nabídku na spolupráci kluci z příbramského Montcaru, Jirka Brynda a Štěpán Pokorný. Jsou to výborní mechanici a fajn kluci do party. Nikdo z nás nemá patent na rozum a je moc prima, že si můžeme vzájemně vyměnit zkušenosti ze svých týmových zázemí.“
Lukáš Vyoral, spolujezdec: „Najezdil jsem s Mirkem první metry ve špičkovém autě, které si mě okamžitě získalo. Mirek má Opela dokonale přečteného. Tým mě ovšem překvapil ještě víc. Parta perfektních lidí, na které se můžu opravdu spolehnout a soustředit se na maximální výkon. Jsem rád, jak mě mezi sebe vzali a věřím, že v takové atmosféře se dají opravdu dělat výsledky. Moc se těším jak si to dáme „doopravdy" ve Španělsku.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.