Hájek Historic Czech National Rally Team se blíží k prvnímu závodu sezony 2012. O víkendu testoval v Bělé pod Bezdězem.
I když v České republice zbývá do skutečného zahájení soutěžácké sezony 2012 ještě pěkných pár dní, tak Hájek Historic Czech National Rally team už stříhá pověstný metr. Do prvního závodu, kterým bude historická Španělská Rally v okolí Madridu, totiž zbývají méně než dva týdny. Byl tedy nejvyšší čas vyzkoušet, v jaké kondici je přes zimu soutěžní technika týmu v podobě Opelu Kadett C – GT/E 16 V a hlavně sladit nově sestavenou posádku Miroslav Janota – Lukáš Vyoral. Právě v této sestavě se český tým se žlutým Opelem postaví na start úvodní soutěže sezóny 2012.
Testování v Bělé pod Bezdězem bylo zvoleno zcela záměrně, protože charakter zdejší trati je profilem podobný kvalitním španělským asfaltovým silnicím. Co se nejspíše bude od Španělska odlišovat, bude počasí, které v neděli nad polygonem v Bělé panovalo. Časté dešťové přeháňky dokonce doprovázel sníh a ten ve Španělsku nejspíš tým Ctirada Hájka nepotká. I když, při dnešních změnách a střídání počasí, kdo ví ?
Důkladnou prověrkou prošli při testování Hájek Historic Czech National Rally Teamu i mechanici, které pro závody v mistrovství světa posílí zkušení technici z Hluboše v čele s Jiřím Bryndou, jehož doplní Štěpán Pokorný. Týmový Opel Kadett C – GT/E 16 V, jehož příprava je mimo závody hlavně v rukou Miroslava Janoty, tak bude mít při závodech mistrovství Evropy historických vozidel rally opravdu dokonalou péči.
Test Hájek Historic Czech National Rally Teamu probíhal za přihlížení pozvaných novinářů a hostů týmu v čele s marketingovým ředitelem Opel C&S Andrejem Barčákem. Další vzácný host si dokonce vyzkoušel pozici spolujezdce v týmovém Kadettu, a tím nebyl nikdo jiný, než legendární spolujezdec Karel Jirátko, který má za sebou obrovské zkušenosti v závodech rally, jak v České republice, tak zahraničí. Karel doprovodil do týmu novou posilu jímž je spolujezdec Lukáš Vyoral, který s tímto nestorem automobilových soutěží rally dlouhodobě spolupracuje a podílí se i na přípravě jeho závodních vozů. Ostřílený spolujezdec Karel Jirátko ocenil zázemí a profesionální přístup týmu a popřál Hájek Historic Czech National Rally Teamu hodně úspěchů v dalším závodění, které bude bedlivě sledovat. Pro stávající členy týmu bylo velmi příjemné se s tímto člověkem setkat a být alespoň na chvíli týmovými kolegy.
V následujících dnech proběhne plánovaná kontrola vozu a příprava vybavení doprovodů, které se už počátkem příštího týdne vydají na dlouhou cestu do oblasti španělského Madridu, kde se Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem společně poprvé postaví na start závodu mistrovství Evropy historických vozidel. Stát na startu ve stejném závodě, jako například legendární Carlos Sainz, to už má nějakou váhu.
Sportovní manager týmu, Jan Možný: „Test proběhl v pořádku a i přes nepřízeň počasí jsme mohli odzkoušet všechny varianty nastavení, které jsme měly v plánu před prvním závodem. Lukáš Vyoral se seznamoval s týmem, se zadním náhonem našeho Opelu a nevedl si vůbec špatně. Do týmu zapadl zcela bez problémů. Jsem taky rád, že na první dva závody přijali nabídku na spolupráci kluci z příbramského Montcaru, Jirka Brynda a Štěpán Pokorný. Jsou to výborní mechanici a fajn kluci do party. Nikdo z nás nemá patent na rozum a je moc prima, že si můžeme vzájemně vyměnit zkušenosti ze svých týmových zázemí.“
Lukáš Vyoral, spolujezdec: „Najezdil jsem s Mirkem první metry ve špičkovém autě, které si mě okamžitě získalo. Mirek má Opela dokonale přečteného. Tým mě ovšem překvapil ještě víc. Parta perfektních lidí, na které se můžu opravdu spolehnout a soustředit se na maximální výkon. Jsem rád, jak mě mezi sebe vzali a věřím, že v takové atmosféře se dají opravdu dělat výsledky. Moc se těším jak si to dáme „doopravdy" ve Španělsku.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?