Na měřeném úseku se tito dva jezdci ještě nikdy neutkali, ale na Volkswagen Winter Night v Ellmau porazil Sébastien Ogier ex-mistra světa, Carlose Sainze. Jejich souboj však neproběhl za úplně stejných podmínek.
Ogier se totiž v Polu WRC postavil proti Sainzovi v Race Touaregu. Jednalo se o souboj generací v pravém slova smyslu. Na Volswagen Winter Night se oba jezdci postavili vůbec poprvé proti sobě navzájem. Před touto finálovou jízdou si poradili s Dieterem Deppingem, který jel ve 150 koňovém VW Brouk, a Perem Eklundem, ten jel v Golfu 1. Pak už se mohli postavit jeden proti druhému, jak je však známo, tak ani jeden z nich nemá prohru rád.
Sébastien Ogier, který startoval s prvním prototypem Pola WRC (auto 0), předvedl ve sněhové kaši působivý výkon. Carlos Sainz však svůj vítězný Race Touareg také rozhodně nešetřil, El-Matador nechtěl nechat mladému Francouzovi nic zadarmo. Mohli jsme tak vidět Touarega v driftu, ale proti obratnému Polu neměl tento koráb šanci. "Zde šlo pouze o show," řekl Sainz na otázku, ve kterém autě by jel radši.
Po této show se již tování tým VW Motorsport připravuje na první šotolinový test Pola R WRC. Ogier a Depping z Tirolska míří rovnou do Španělska, kde se bude konat druhý test nového vozu. Minulý týden tým úspěšně absolvoval prvních 1000 km v Norsku. "Jsem napjatý, jak se bude naše opravdové auto specifikace WRC na šotolině chovat," řekl Ogier.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.