Na měřeném úseku se tito dva jezdci ještě nikdy neutkali, ale na Volkswagen Winter Night v Ellmau porazil Sébastien Ogier ex-mistra světa, Carlose Sainze. Jejich souboj však neproběhl za úplně stejných podmínek.
Ogier se totiž v Polu WRC postavil proti Sainzovi v Race Touaregu. Jednalo se o souboj generací v pravém slova smyslu. Na Volswagen Winter Night se oba jezdci postavili vůbec poprvé proti sobě navzájem. Před touto finálovou jízdou si poradili s Dieterem Deppingem, který jel ve 150 koňovém VW Brouk, a Perem Eklundem, ten jel v Golfu 1. Pak už se mohli postavit jeden proti druhému, jak je však známo, tak ani jeden z nich nemá prohru rád.
Sébastien Ogier, který startoval s prvním prototypem Pola WRC (auto 0), předvedl ve sněhové kaši působivý výkon. Carlos Sainz však svůj vítězný Race Touareg také rozhodně nešetřil, El-Matador nechtěl nechat mladému Francouzovi nic zadarmo. Mohli jsme tak vidět Touarega v driftu, ale proti obratnému Polu neměl tento koráb šanci. "Zde šlo pouze o show," řekl Sainz na otázku, ve kterém autě by jel radši.
Po této show se již tování tým VW Motorsport připravuje na první šotolinový test Pola R WRC. Ogier a Depping z Tirolska míří rovnou do Španělska, kde se bude konat druhý test nového vozu. Minulý týden tým úspěšně absolvoval prvních 1000 km v Norsku. "Jsem napjatý, jak se bude naše opravdové auto specifikace WRC na šotolině chovat," řekl Ogier.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?