Rally Monte Carlo se jela poprvé v roce 1911. Letos to byl již 80. ročních legendární soutěže. Přinášíme Vám seznam předchozích vítězů soutěže.
Rally Monte Carlo se jezdí už od roku 1911. I to jí zaručuje velmi prestižní pověst. Soutěž se nemohla konat v období 2. světové vállky a také v letech 1957 1974. Mezi roky 2009 a 2011 se navíc nejelo v rámci MS.
Vítězové Rally Monte Carlo 1911 - 2012:
1911 Henri Rougier (Francie) Turcat-Mery
1912 Julius Beutler (Německo) Berliet
1924 Ledure (Francie) Bignan
1925 F. Repusseau (Francie) Renault
1926 Hon V.A. Bruce (Velká Británie) A. C.
1927 Lefebvre/Despeaux (Francie) Amilcar
1928 J. Bignan (Francie) Fiat
1929 Sprenger van Eijk (Nizozemí) Graham Paige
1930 Hector Petit (Francie) Licorne
1931 D.M. Healey (Francie) Invicta
1932 M. Vaselle (Francie) Hotchkiss a de Lavalette/de Cortanze (Francie) Peugeot
1933 M. Vaselle (Francie) Hotchkiss
1934 Gas/Trevoux (Francie) Hotchkiss
1935 Ch. Lahave/R. Quatresous (Francie) Renault
1936 I. Samfirescu/P. G. Cristea (Rumunsko) Ford
1937 Le Beque/J. Quinlin (Francie) Delahaye
1938 B. Bakker-Schut/Karel Ton (Nizozemí) Ford
1939 J. Trevoux/M. Lesurque (Francie) Hotchkiss a J. Paul/M. Contet (Francie) Delahaye
1949 J. Trevoux/M. Lesurque (Francie) Hotchkiss
1950 M. Becquart/H. Secret (Francie) Hotchkiss
1951 J. Trevoux/R. Crovetto (Francie) Delahaye
1952 S. H. Allard/G. Warburton (Velká Británie) Allard
1953 M. Gatsonides/P. Worledge (Nizozemí/Velká Británie) Ford Zephir
1954 L. Chiron/C. Basadonna (Monako/Itálie) Lancia
1955 P. Malling/G. Fadum (Nizozemí)Sunbeam Talbot
1956 R.J. Adams/F.E.A. Bigger (Velká Británie) Jaguar
1957 kvůli Suezské krizi se nejelo
1958 G. Monraisse/J. Feret (Francie) Renault
1959 P. Coltelloni/P. Alexandre (Francie) Citroen
1960 Walter Scholl/Rolf Moll (Německo) Mercedes 220SE
1961 M. Martin/R. Bateau (Francie) Panhard
1962 Erik Carlsson/G. Häggbom (Švédsko) Saab 96
1963 Erik Carlsson/Gunnar Palm (Švédsko) Saab 96
1964 Paddy Hopkirk/Harry Liddon (Velká Británie) Mini Cooper
1965 Timo Mäkinen/Peter Easter (Finsko/Velká Británie) Mini Cooper
1966 Pauli Toivonen/E. Mikander (Finsko) Citroen
1967 Rauno Aaltonen/Harry Liddon (Finsko/Velká Británie) Mini Cooper
1968 Vic Elford/David Stone (Velká Británie) Porsche 911
1969 Björn Waldegaard/L. Helmer (Švédsko) Porsche 911
1970 Björn Waldegaard/L. Helmer (Švédsko) Porsche 911
1971 Ove Andersson/David Stone (Švédsko/Velká Británie) Renault Alpine
1972 Sandro Munari/Maurizio Manucci (Itálie) Lancia Fulvia
1973 Jean-Claude Andruet/"Biche" (Francie) Renault Alpine
1974 kvůli ropné krizi se nejelo
1975 Sandro Munari/Maurizio Manucci (Itálie) Lancia Stratos
1976 Sandro Munari/Maurizio Manucci (Itálie) Lancia Stratos
1977 Sandro Munari/Maurizio Manucci (Itálie) Lancia Stratos
1978 Jean-Pierre Nicolas/Valerie Laverne (Francie) Porsche 911
1979 Bernard Darniche/Alain Mahe (Francie) Lancia Stratos
1980 Walter Röhrl/Christian Geistdörfer (Německo) Fiat 131 Abarth
1981 Jean Ragnotti/Jean-Marie Andrie (Francie) Renault 5 Turbo
1982 Röhrl/Geistdörfer (Německo) Opel Ascona
1983 Röhrl/Geistdörfer (Německo) Lancia Rally
1984 Röhrl/Geistdörfer (Německo) Audi quattro
1985 Ari Vatanen/Terry Harryman (Finnsko/Velká Británie) Peugeot 205 Turbo
1986 Henri Toivonen/Sergio Cresto (Finsko/USA) Lancia Delta
1987 Massimo Biasion/Tiziano Siviero (Itálie) Lancia Delta HF
1988 Bruno Saby/Jean-Francois Fauchille (Francie) Lancia Delta HF
1989 Massimo Biasion/Tiziano Siviero (Itálie) Lancia Integrale
1990 Didier Auriol/Bernard Occelli (Francie) Lancia Integrale
1991 Carlos Sainz/Luis Moya (Španělsko) Toyota Celica
1992 Didier Auriol/Bernard Occelli (Francie) Lancia Integrale
1993 Didier Auriol/Bernard Occelli (Francie) Toyota Celica
1994 Francois Delecour/Daniel Grataloup (Francie) Ford Escort
1995 Carlos Sainz/Luis Moya (Španělsko) Subaru Impreza
1996 Patrick Bernardini/Bernard Occelli (Francie) Ford Escort
1997 Piero Liatti/Fabrizia Pons (Itálie) Subaru Impreza
1998 Carlos Sainz/Luis Moya (Španělsko) Toyota Corolla
1999 Tommi Mäkinen/Risto Mannisemäki (Finsko) Mitsubishi Lancer
2000 Tommi Mäkinen/Risto Mannisemäki (Finsko) Mitsubishi Lancer
2001 Tommi Mäkinen/Risto Mannisemäki (Finsko) Mitsubishi Lancer
2002 Tommi Mäkinen/Kaj Lindström (Finsko) Subaru Impreza
2003 Sebastien Loeb/Daniel Elana (Francie/Monako) Citroen Xsara
2004 Sebastien Loeb/Daniel Elana (Francie/Monako) Citroen Xsara
2005 Sebastien Loeb/Daniel Elana (Francie/Monako) Citroen Xsara
2006 Marcus Grönholm/Timo Rautiainen (Finsko) Ford Focus
2007 Sebastien Loeb/Daniel Elana (Francie/Monako) Citroen C4
2008 Sebastien Loeb/Daniel Elana (Francie/Monako) Citroen C4
2009 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Francie) Peugeot 207 S2000
2010 Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (Finsko) Ford Fiesta S2000
2011 Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Francie) Peugeot 207 S2000
2012 Sebastien Loeb/Daniel Elana (Francie/Monako) Citroen DS3
zdroj: www.motorsport-total.com
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?