Subaru bude v roce 2012 v Intercontinental Rally Challenge podporovat 3 jezdce. Stalo se tak poté, co japonská značka potvrdila svoji registraci jako výrobce. Mezi konstruktéry tak bude sbírat body již třetím rokem.
Andreas Aigner, Toshi Arai a Jarkko Nikara se mohou těšit z podpory Subaru pro tuto sezonu IRC. Přesný počet soutěží pro jednotlivé jezdce však zatím nebyl stanoven.
Arai, který je dlouhodobým reprezentantem značky, vloni vyhrál s Imprezou R4 STI úvodní ročník IRC Production Cupu. Již v prosinci potvrdil, že se pravděpodobně tento titul pokusí obhájit.
Aigner, který v roce 2008 vyhrál PWRC, je vzhledem k jeho dřívějšímu spojení s konkurenčním Mitsubishi poměrně překvapivou volbou. Navíc toho v minulých sezonách díky chybějícímu rozpočtu až tolik nenajezdil. Stále je však považován za kvalitního jezdce, který by se mohl s Araiem poměřovat.
Nikara se na mezinárodní scéně takřka neprezentoval od roku 2009, kdy se účastnil projektu Pirelli Star Driver. Jeho výkon zaujal na Rally of Scotland, kdy byl jednou dobou ve vedení IRC Production Cupu. Navíc je sponzorován Yokohamou, která se Subaru v IRC spolupracuje.
Toshi Arai se Subaru Impreza R4 STI vloni ve Francii
Potvrzení účasti Aignera, Araie a Nikary je pro IRC další vzpruha poté, co byla minulý týden potvrzena účast Hermanna Gassnera juniora v IRC. Podle informací serveru 'Maxrally' by měli navíc v brzké době potvrdit svůj vstup do IRC další účastníci. Konkrétně by se mělo jednat o dva týmy, které by měly být řízeny dvěma bývalými mistry světa. Zdroj blízký IRC říká: "Jediné, co víme, je, že mají velký zájem připojit se k IRC a nebudou nasazovat Peugeoty nebo Škodovky."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.