Subaru bude v roce 2012 v Intercontinental Rally Challenge podporovat 3 jezdce. Stalo se tak poté, co japonská značka potvrdila svoji registraci jako výrobce. Mezi konstruktéry tak bude sbírat body již třetím rokem.
Andreas Aigner, Toshi Arai a Jarkko Nikara se mohou těšit z podpory Subaru pro tuto sezonu IRC. Přesný počet soutěží pro jednotlivé jezdce však zatím nebyl stanoven.
Arai, který je dlouhodobým reprezentantem značky, vloni vyhrál s Imprezou R4 STI úvodní ročník IRC Production Cupu. Již v prosinci potvrdil, že se pravděpodobně tento titul pokusí obhájit.
Aigner, který v roce 2008 vyhrál PWRC, je vzhledem k jeho dřívějšímu spojení s konkurenčním Mitsubishi poměrně překvapivou volbou. Navíc toho v minulých sezonách díky chybějícímu rozpočtu až tolik nenajezdil. Stále je však považován za kvalitního jezdce, který by se mohl s Araiem poměřovat.
Nikara se na mezinárodní scéně takřka neprezentoval od roku 2009, kdy se účastnil projektu Pirelli Star Driver. Jeho výkon zaujal na Rally of Scotland, kdy byl jednou dobou ve vedení IRC Production Cupu. Navíc je sponzorován Yokohamou, která se Subaru v IRC spolupracuje.
Toshi Arai se Subaru Impreza R4 STI vloni ve Francii
Potvrzení účasti Aignera, Araie a Nikary je pro IRC další vzpruha poté, co byla minulý týden potvrzena účast Hermanna Gassnera juniora v IRC. Podle informací serveru 'Maxrally' by měli navíc v brzké době potvrdit svůj vstup do IRC další účastníci. Konkrétně by se mělo jednat o dva týmy, které by měly být řízeny dvěma bývalými mistry světa. Zdroj blízký IRC říká: "Jediné, co víme, je, že mají velký zájem připojit se k IRC a nebudou nasazovat Peugeoty nebo Škodovky."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.