Subaru bude v roce 2012 v Intercontinental Rally Challenge podporovat 3 jezdce. Stalo se tak poté, co japonská značka potvrdila svoji registraci jako výrobce. Mezi konstruktéry tak bude sbírat body již třetím rokem.
Andreas Aigner, Toshi Arai a Jarkko Nikara se mohou těšit z podpory Subaru pro tuto sezonu IRC. Přesný počet soutěží pro jednotlivé jezdce však zatím nebyl stanoven.
Arai, který je dlouhodobým reprezentantem značky, vloni vyhrál s Imprezou R4 STI úvodní ročník IRC Production Cupu. Již v prosinci potvrdil, že se pravděpodobně tento titul pokusí obhájit.
Aigner, který v roce 2008 vyhrál PWRC, je vzhledem k jeho dřívějšímu spojení s konkurenčním Mitsubishi poměrně překvapivou volbou. Navíc toho v minulých sezonách díky chybějícímu rozpočtu až tolik nenajezdil. Stále je však považován za kvalitního jezdce, který by se mohl s Araiem poměřovat.
Nikara se na mezinárodní scéně takřka neprezentoval od roku 2009, kdy se účastnil projektu Pirelli Star Driver. Jeho výkon zaujal na Rally of Scotland, kdy byl jednou dobou ve vedení IRC Production Cupu. Navíc je sponzorován Yokohamou, která se Subaru v IRC spolupracuje.
Toshi Arai se Subaru Impreza R4 STI vloni ve Francii
Potvrzení účasti Aignera, Araie a Nikary je pro IRC další vzpruha poté, co byla minulý týden potvrzena účast Hermanna Gassnera juniora v IRC. Podle informací serveru 'Maxrally' by měli navíc v brzké době potvrdit svůj vstup do IRC další účastníci. Konkrétně by se mělo jednat o dva týmy, které by měly být řízeny dvěma bývalými mistry světa. Zdroj blízký IRC říká: "Jediné, co víme, je, že mají velký zájem připojit se k IRC a nebudou nasazovat Peugeoty nebo Škodovky."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?