CÍL: Sebastien Loeb s Danielem Elenou se stali po šesté vítězi Rally Monte Carlo. Prokop devátý.
Aktualizovanou fotogalerii z 1. etapy naleznete ZDE.
Aktualizace po RZ 18 - cíl
Dnešní powerstage dokázali vyhrát, 1,2 před týmovýk kolegou Hirvonenem. Třetí čas zajel Novikov a čtvrtý Sordo. Martin Prokop zajel pátý čas se ztrátou 4,4 na vítěze a zůstal celkově na devátém místě.
Kategorii SWRC vyhrál Breen před Bouffierem o téměř tři minuty. PWRC vyhrál Kosciuzsko s Lancerem EVOX.
Jaroslav Melichárek skončil jedenadvacátí. Martin Rada s Jardou Jugasem a Alfou vyhráli třídu 8 a celkově jim patří 42.místo absolutně.
Další soutěží je Rally Sweden 09-12/2/2012
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:32:39,9 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +2:45,5 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +3:14,2 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +4:06,8 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +6:03,4 6. Delecour F. - Savignoni D. Ford Fiesta RS WRC +7:47,9 7. Campana P. - de Castelli S. Mini John Cooper Works WRC +8:31,4 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +10:34,6 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +16:10,7 10 Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +16:09,2
Aktualizace po RZ 17
Druhý průjezd RZ 16 nejrychleji Petter Solberg s časem o sedm vteřin pomalejším než při prvním průjezdu zajel Hirvonen. Druhý čas zajíždí Loeb a třetí čas rychlý veterán Delecour. Pátý čas zajíždí Hirvonen. Smůlu má P.G.Andersson, kterému hořel jeho Proton . Podle informací Breena patrně brzdy.
V poslední RZ dne je pořadí na čele stejné v pořadí Solberg, Loeb, Delecour. Martin Prokop se posouvá na místo deváté, ale soupeří s Araujem s Mini. Má na něj náskok pouze dve vteřiny.
Martinu RAdovi se za tmy moc nedařilo, zajel 50. a 49. čas, ale o více než minutu horší než za světla. Jaroslav Melichárek zajel 22. a 23. čas, celkově je jedenadvacátý.
Zítra je na programu kratičká powerstage takže pokud někdo neudělá chybu,tak pořadí zůstane tak jak je a Loeb si dojede pro další vítězství.Třetí Solberg má ztrátu na druhého Sorda 18 vteřin, což je na pěti kilometrech nedojetelné. Bojovat určitě bude Prokop s Araujem. Důležité je zda někdo neudělá chybu. Powerstage stratuje 10:11 a měří 5,06 km.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:29:12,1 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +2:41,6 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +3:00,7 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +4:05,6 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +6:00,8 6. Delecour F. - Savignoni D. Ford Fiesta RS WRC +6:55,7 7. Campana P. - de Castelli S. Mini John Cooper Works WRC +8:21,3 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +10:27,2 9. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +16:06,3 10 Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +16:09,2První rychlostní zkouška, ze čtyř dnešních, začala až v 15:11 Nejlépe ji jel Hirvonen, když 23,4 km prolétl v rychlostním průměru 89,6 km/h. Druhý čas zajel Henning Solberg a třetí čas Loeb. Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou zajeli pěkný osmý čas. Přiznal dokonce, že udělal i nějaký ten smyk pro diváky. Podařilo se mu dostat na desáté místo absolutně. Zkouška byla bez sněhu.
Druhá dnešní zkouška měla necelých devatenáct kilometrů. Nejlepší čas zaznamenal Petter Solberg, když zabral a druhému Hirvonenovi nadělil 8,5 vteřiny, stejně jako třetímu Loebovi. Desátý čas zajíždí Prokop, který na deváté místo ztrácí 22 vteřin. Problémy s posilovačem řízení hlásí Delecour. Dnes jsou ještě na programu dvě rychlostní zkoušky, které se budou odehrávat za tmy.
Martin Rada zajel dva padesáté časy a nadále vede třídu 8 s náskome 8,5 minuty. Slovák Melichárek s Peugeotem S2000 zajel dnes 27. a 26. čas, celkově je na pěkním 22. místě. Dnes na poslední časovce dostal penalizaci za pozdní příjezd do ČK 40 vteřin.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:00:10,9 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +2:30,7 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +3:10,6 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +3:41,1 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +5:13,8 6. Delecour F. - Savignoni D. Ford Fiesta RS WRC +6:49,3 7. Campana P. - de Castelli S. Mini John Cooper Works WRC +8:05,6 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +9:18,0 9. Andersson P. - Axelsson E.Proton Satrie Neo S2000C +15:00,8 11. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +15:22,3
Druhá sekce dnešní "přejezdové" etapy obsahovala jen jednu rychlostní zkoušku. Ta měla necelých třicet kilometrů a s výsledky moc nezamíchala. Rozhodně ne tolik, co předešlá zkouška, která byla ještě před odpoledním servisem. Zítra na posádky čeká dvojice rychlostních zkoušek, která se pojede dvakrát. Na programu je i průjezd průsmykem Col de Turini.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:31:25,2 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +2:12,4 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +3:19,2 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +3:43,0 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +4:28,2 6. Delecour F. - Savignoni D. Ford Fiesta RS WRC +6:39,1 7. Campana P. - de Castelli S. Mini John Cooper Works WRC +7:4501 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +8:44,8 9. Andersson P. - Axelsson E.Proton Satrie Neo S2000C +13:20,8 11. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +14:42,5
Aktualizace po RZ12:
Dnešní první dvě rychlostní zkoušky zavedly posádky do hor. První test ještě nebyl díky podmínkám nijak zvlášť zrádný, ale druhá zkouška byla částečně pokrytá sněhem a tak přišla na řadu pneumatiková loterie. Z té nejlépe vyšel tým Citroen. Loeb si i po RZ 12 udrželů vedení a Hirvonen se díky dobré volbě pneumatik a a vyhrané RZ 12 posunul na čtvrtou příčku. Naopak Petter Solberg nezvolil správné obutí a na dvanáctce ztratil minutu a tři čtvrtě! Martin Prokop se posunul na jedenáctou příčku a ztrácí jen deset vteřin na desátého Abbringa s Fabií S2000.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:14:13,6 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +2:09,0 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +3:06,6 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +3:45,9 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +4:25,7 6. Delecour F. - Savignoni D. Ford Fiesta RS WRC +6:19,9 7. Campana P. - de Castelli S. Mini John Cooper Works WRC +7:24,7 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +8:17,9 9. Andersson P. - Axelsson E.Proton Satrie Neo S2000C +12:15,0 11. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +14:10,3
Aktualizace po RZ10:
Odpoledne byly na programu tři rychlostní testy. Osmou rychlostní zkoušku vyhrává Sordo s Mini, následován Loebem, Solbergem a Hirvonennem. Pátý čas zajíždí Novikov. Martin Prokop podle jeho slov zkusil trochu přidat a není to špatné, 12. čas. POškozená přední část auta je vidět u Henninga Solberga. Celkově se Novikov posouvá na místo páté před Ogiera a Henning Solberg se dostává před Breena.
Další zkouška znamená posun o místo vpřed pro Tänaka, překvapivě čtvrtý čas Novikov. Zkouška byla velmi zrádná a rychlá. Prokop zde dostává skoro minutu.
Poslední zkouška dne je ve znamení havárie Ogiera, který na plnou šestku havaroval, posádke nezraněna. Sordo se dostává na druhé místo před Solberga. V cíli druhé etapy je 59 posádek.
Martin Rada s Jardou Jugasem jsou celkově 45.ale vedou třídu 8 s náskokem 2,5 minuty.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:25:56,9 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +137,2 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:40,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +3:40,4 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +3:51,5 6. Delecour F. - Savignoni D. Ford Fiesta RS WRC +5:19,9 7. Campana P. - de Castelli S. Mini John Cooper Works WRC +6:49,6 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +7:00,6 9. Andersson P. - Axelsson E.Proton Satrie Neo S2000C +10:08,9 12. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +12:49,0Aktualizace po RZ7:
V TOP10 najdeme hned několik bojujících dvojic, které si to rozdávají na tratích legendární soutěže o vteřinky. Za suveréně vedoucím Loebem je to dvojice Solberg-Sordo. Po RZ5 se nejprve Solberg dostal před Sorda, na RZ6 přeskočil Sordo Solberga a po RZ7 má o kousek navrch opět Solberg. Jejich odstupy jsou opravdu minimální.
Hirvonen dokázal předjet Ogiera s Fabii S2000, Fin už má náskok 15s. Sébastien se propadl po RZ6 i za Novikova s Fiestou WRC, ale díky skvělému času na RZ7 (4.), se posunul zpět na 5. příčku. Jeho výkon je opravdu dechberoucí. Celkem osamněle jede na 7. příče Delecoure s Fordem Fiesta RS WRC.
Za jeho zády je však další dílčí souboj o pozice. V něm figurují dva mladíci: Za Mini Campana a za Ford Tänak. Tato dvojice zajíždí prakticky totižné časy, protože jejich vzájemný odstup po včerejší etapě činil 4,3, zatímco po odjetí dopolední sekce je 4,2! Rozdíl v jejich časech je tedy 0,1s na 66 kilometrů!
VÝSLEDKY PO RZ7
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:08:12,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:23,2 3. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +1:26,9 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +3:00,9 5. Ogier S. Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +3:13,4 6. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +3:16,0 7. Delecour F. - Savignoni D. Ford Fiesta RS WRC +4:07,9 8. Campana P. - de Castelli S. Mini John Cooper Works WRC +5:31,6 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +5:35,8 13. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +10:05,0
Aktualizace po RZ4:
Odpoledne byly na programu dvě zkoušky. RZ3 i RZ4 vyhrál Sébastien Loeb. V RZ4 soutěž přišla o doposud vedoucího Jariho-Mattiho Latvalu.
V RZ3, Le Moulinon - Antraigues 2, zajel nejrychlejší čas úřadující světový šampión, Sébastien Loeb. O pouhých 0,4s zaostal Jari-Matti a o 1,5s Petter Solberg. Fordy tak opět předvedly, že jsou na zrádné asfaltové cesty v horách na Monte Carlem dobře připraveny. Čtvrtý čas s odstupem 8,3s na vítěze zajel Dani Sordo na Mini.
Čtvrtá RZ se stala kořistí Seba Loeba, který všem pořádně naděloval. Pěkný výkon však předvedl veterán Francois Delecour, který byl nejlepší ze zbytku a zajel druhý čas se ztrátou 35s. Třetí Dani Sordo ztratil přes 42s a čtvrtý Petter Solberg přes 53s. V této RZ havaroval Jari-Matti Latvala, jen dodejme, že na Monte Carlu není možné využít pravidla o Super Rally, takže Jari-Matti definitivně dojel. Před Pettera Solberga na druhé místo poskočil Dani Sordo. Na páté místo se před dvojku Citroënu, Mikka Hirvonena, dostal Rus Evgeny Novikov na Fiestě WRC. Náš Martin Prokop drží po dnešku 13. pozici.
VÝSLEDKY PO RZ4
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:30:30,1 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +1:04,2 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:05,2 4. Ogier S. Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +2:21,1 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +2:26,5 6. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +2:30,0 7. Delecour F. - Savignoni D. Ford Fiesta RS WRC +2:49,4 8. Campana P. - de Castelli S. Mini John Cooper Works WRC +4:09,7 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +4:15,3 13. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +7:31,3
Aktualizace po RZ2:
V Monte Carlu jsou odjety první dvě zkoušky a máme zaděláno na tuhý souboj, ve kterém bude hrát důležutou roli také nevypočitatelné počasí a jeho rozmary, které dělají z volby pneumatik doslova loterii. Projděme si tedy aktuální výsledky.
Podle očekávání byl na první vložce nejrychlejší Seb Loeb. Ovšem vítězství mu spadlo do klína o pouhou jednu vteřinu. Přesně o tolik byl pomalejší Sordo s cooprem. Na další příčkách byly časové ztráty poněku vyšší: 3. Hirvonen + 14,9, 4. Latvala + 22,2 a 5. Petter Solberg + 34,4. Prokop zajel až čtrnáctý čas a ztratil už na první vložce přes jednu minutu.
Jeho ztráta však narostla po RZ2 na bezmála pět a půl minuty, což bylo dáno jeho výlet mimo trať na druhém testu. Tam však řádil Latvala a porazil všechny rozdílem třídy. Druhý Petter Solberg ztratil 28,6 s, třetí čas zajel Ogier s Fabii S2000 (!!!) o 31,3 s pomaleji a až čtvrtý čas zbyl na Loeba, se ztrátou 52,7 s!V soutěži již nepokračuje Basso s protonem (havárie). Mimo trať byl mimo Prokopa také Araújo s mini.
Boj je tedy otevřený a všichni ví, že Monte Carlo dokáže přinést nejedno překvapení... Sledujte tedy soutěž s námi!
VÝSLEDKY PO RZ2
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Latvala J-M - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 45:54,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +30,5 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +40,8 4. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +44,1 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1:04,0 6. Ogier S. - Igrassia J.Škoda Fabia S2000 +1:10,9 7. Novikov E. - Giraudet G.Ford Fiesta RS WRC +1:17,1 8. Arzeno M. - Jamoul R.Peugeot 207 S2000 +1:35,7 9. Delecour F. - Savignoni D.Ford Fiesta RS WRC +1:48,8 19. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +5:26,7
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.