CÍL: Sebastien Loeb s Danielem Elenou se stali po šesté vítězi Rally Monte Carlo. Prokop devátý.
Aktualizovanou fotogalerii z 1. etapy naleznete ZDE.
Aktualizace po RZ 18 - cíl
Dnešní powerstage dokázali vyhrát, 1,2 před týmovýk kolegou Hirvonenem. Třetí čas zajel Novikov a čtvrtý Sordo. Martin Prokop zajel pátý čas se ztrátou 4,4 na vítěze a zůstal celkově na devátém místě.
Kategorii SWRC vyhrál Breen před Bouffierem o téměř tři minuty. PWRC vyhrál Kosciuzsko s Lancerem EVOX.
Jaroslav Melichárek skončil jedenadvacátí. Martin Rada s Jardou Jugasem a Alfou vyhráli třídu 8 a celkově jim patří 42.místo absolutně.
Další soutěží je Rally Sweden 09-12/2/2012
Pořadí
Aktualizace po RZ 17
Druhý průjezd RZ 16 nejrychleji Petter Solberg s časem o sedm vteřin pomalejším než při prvním průjezdu zajel Hirvonen. Druhý čas zajíždí Loeb a třetí čas rychlý veterán Delecour. Pátý čas zajíždí Hirvonen. Smůlu má P.G.Andersson, kterému hořel jeho Proton . Podle informací Breena patrně brzdy.
V poslední RZ dne je pořadí na čele stejné v pořadí Solberg, Loeb, Delecour. Martin Prokop se posouvá na místo deváté, ale soupeří s Araujem s Mini. Má na něj náskok pouze dve vteřiny.
Martinu RAdovi se za tmy moc nedařilo, zajel 50. a 49. čas, ale o více než minutu horší než za světla. Jaroslav Melichárek zajel 22. a 23. čas, celkově je jedenadvacátý.
Zítra je na programu kratičká powerstage takže pokud někdo neudělá chybu,tak pořadí zůstane tak jak je a Loeb si dojede pro další vítězství.Třetí Solberg má ztrátu na druhého Sorda 18 vteřin, což je na pěti kilometrech nedojetelné. Bojovat určitě bude Prokop s Araujem. Důležité je zda někdo neudělá chybu. Powerstage stratuje 10:11 a měří 5,06 km.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPrvní rychlostní zkouška, ze čtyř dnešních, začala až v 15:11 Nejlépe ji jel Hirvonen, když 23,4 km prolétl v rychlostním průměru 89,6 km/h. Druhý čas zajel Henning Solberg a třetí čas Loeb. Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou zajeli pěkný osmý čas. Přiznal dokonce, že udělal i nějaký ten smyk pro diváky. Podařilo se mu dostat na desáté místo absolutně. Zkouška byla bez sněhu.
Druhá dnešní zkouška měla necelých devatenáct kilometrů. Nejlepší čas zaznamenal Petter Solberg, když zabral a druhému Hirvonenovi nadělil 8,5 vteřiny, stejně jako třetímu Loebovi. Desátý čas zajíždí Prokop, který na deváté místo ztrácí 22 vteřin. Problémy s posilovačem řízení hlásí Delecour. Dnes jsou ještě na programu dvě rychlostní zkoušky, které se budou odehrávat za tmy.
Martin Rada zajel dva padesáté časy a nadále vede třídu 8 s náskome 8,5 minuty. Slovák Melichárek s Peugeotem S2000 zajel dnes 27. a 26. čas, celkově je na pěkním 22. místě. Dnes na poslední časovce dostal penalizaci za pozdní příjezd do ČK 40 vteřin.
Pořadí
Posádkavůz
Druhá sekce dnešní "přejezdové" etapy obsahovala jen jednu rychlostní zkoušku. Ta měla necelých třicet kilometrů a s výsledky moc nezamíchala. Rozhodně ne tolik, co předešlá zkouška, která byla ještě před odpoledním servisem. Zítra na posádky čeká dvojice rychlostních zkoušek, která se pojede dvakrát. Na programu je i průjezd průsmykem Col de Turini.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího
Aktualizace po RZ12:
Dnešní první dvě rychlostní zkoušky zavedly posádky do hor. První test ještě nebyl díky podmínkám nijak zvlášť zrádný, ale druhá zkouška byla částečně pokrytá sněhem a tak přišla na řadu pneumatiková loterie. Z té nejlépe vyšel tým Citroen. Loeb si i po RZ 12 udrželů vedení a Hirvonen se díky dobré volbě pneumatik a a vyhrané RZ 12 posunul na čtvrtou příčku. Naopak Petter Solberg nezvolil správné obutí a na dvanáctce ztratil minutu a tři čtvrtě! Martin Prokop se posunul na jedenáctou příčku a ztrácí jen deset vteřin na desátého Abbringa s Fabií S2000.
Pořadí
Aktualizace po RZ10:
Odpoledne byly na programu tři rychlostní testy. Osmou rychlostní zkoušku vyhrává Sordo s Mini, následován Loebem, Solbergem a Hirvonennem. Pátý čas zajíždí Novikov. Martin Prokop podle jeho slov zkusil trochu přidat a není to špatné, 12. čas. POškozená přední část auta je vidět u Henninga Solberga. Celkově se Novikov posouvá na místo páté před Ogiera a Henning Solberg se dostává před Breena.
Další zkouška znamená posun o místo vpřed pro Tänaka, překvapivě čtvrtý čas Novikov. Zkouška byla velmi zrádná a rychlá. Prokop zde dostává skoro minutu.
Poslední zkouška dne je ve znamení havárie Ogiera, který na plnou šestku havaroval, posádke nezraněna. Sordo se dostává na druhé místo před Solberga. V cíli druhé etapy je 59 posádek.
Martin Rada s Jardou Jugasem jsou celkově 45.ale vedou třídu 8 s náskokem 2,5 minuty.
Pořadí
Aktualizace po RZ7:
V TOP10 najdeme hned několik bojujících dvojic, které si to rozdávají na tratích legendární soutěže o vteřinky. Za suveréně vedoucím Loebem je to dvojice Solberg-Sordo. Po RZ5 se nejprve Solberg dostal před Sorda, na RZ6 přeskočil Sordo Solberga a po RZ7 má o kousek navrch opět Solberg. Jejich odstupy jsou opravdu minimální.
Hirvonen dokázal předjet Ogiera s Fabii S2000, Fin už má náskok 15s. Sébastien se propadl po RZ6 i za Novikova s Fiestou WRC, ale díky skvělému času na RZ7 (4.), se posunul zpět na 5. příčku. Jeho výkon je opravdu dechberoucí. Celkem osamněle jede na 7. příče Delecoure s Fordem Fiesta RS WRC.
Za jeho zády je však další dílčí souboj o pozice. V něm figurují dva mladíci: Za Mini Campana a za Ford Tänak. Tato dvojice zajíždí prakticky totižné časy, protože jejich vzájemný odstup po včerejší etapě činil 4,3, zatímco po odjetí dopolední sekce je 4,2! Rozdíl v jejich časech je tedy 0,1s na 66 kilometrů!
VÝSLEDKY PO RZ7
Pořadí
Posádkavůz
Aktualizace po RZ4:
Odpoledne byly na programu dvě zkoušky. RZ3 i RZ4 vyhrál Sébastien Loeb. V RZ4 soutěž přišla o doposud vedoucího Jariho-Mattiho Latvalu.
V RZ3, Le Moulinon - Antraigues 2, zajel nejrychlejší čas úřadující světový šampión, Sébastien Loeb. O pouhých 0,4s zaostal Jari-Matti a o 1,5s Petter Solberg. Fordy tak opět předvedly, že jsou na zrádné asfaltové cesty v horách na Monte Carlem dobře připraveny. Čtvrtý čas s odstupem 8,3s na vítěze zajel Dani Sordo na Mini.
Čtvrtá RZ se stala kořistí Seba Loeba, který všem pořádně naděloval. Pěkný výkon však předvedl veterán Francois Delecour, který byl nejlepší ze zbytku a zajel druhý čas se ztrátou 35s. Třetí Dani Sordo ztratil přes 42s a čtvrtý Petter Solberg přes 53s. V této RZ havaroval Jari-Matti Latvala, jen dodejme, že na Monte Carlu není možné využít pravidla o Super Rally, takže Jari-Matti definitivně dojel. Před Pettera Solberga na druhé místo poskočil Dani Sordo. Na páté místo se před dvojku Citroënu, Mikka Hirvonena, dostal Rus Evgeny Novikov na Fiestě WRC. Náš Martin Prokop drží po dnešku 13. pozici.
VÝSLEDKY PO RZ4
Pořadí
Posádkavůz
Aktualizace po RZ2:
V Monte Carlu jsou odjety první dvě zkoušky a máme zaděláno na tuhý souboj, ve kterém bude hrát důležutou roli také nevypočitatelné počasí a jeho rozmary, které dělají z volby pneumatik doslova loterii. Projděme si tedy aktuální výsledky.
Podle očekávání byl na první vložce nejrychlejší Seb Loeb. Ovšem vítězství mu spadlo do klína o pouhou jednu vteřinu. Přesně o tolik byl pomalejší Sordo s cooprem. Na další příčkách byly časové ztráty poněku vyšší: 3. Hirvonen + 14,9, 4. Latvala + 22,2 a 5. Petter Solberg + 34,4. Prokop zajel až čtrnáctý čas a ztratil už na první vložce přes jednu minutu.
Jeho ztráta však narostla po RZ2 na bezmála pět a půl minuty, což bylo dáno jeho výlet mimo trať na druhém testu. Tam však řádil Latvala a porazil všechny rozdílem třídy. Druhý Petter Solberg ztratil 28,6 s, třetí čas zajel Ogier s Fabii S2000 (!!!) o 31,3 s pomaleji a až čtvrtý čas zbyl na Loeba, se ztrátou 52,7 s!V soutěži již nepokračuje Basso s protonem (havárie). Mimo trať byl mimo Prokopa také Araújo s mini.
Boj je tedy otevřený a všichni ví, že Monte Carlo dokáže přinést nejedno překvapení... Sledujte tedy soutěž s námi!
VÝSLEDKY PO RZ2
Pořadí
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.