Celý problém se začal objevovat poté, co se Mini nezapsalo do MS mezi týmy. Poté tým vyřadil ze svého kádru Krise Meekea. Teď to vypadá na úplný konec spolupráce Prodrivu a BMW. Nejpozději po Monte Carlu by mělo být oznámeno, že se každá společnost vydá vlastní cestou.
Poker Davida Richardse, šéfa Prodrivu, tentokrát nevyšel. To, co se podařilo chytrému šéfovi se Subaru, mu tentokrát s Mini vyjít nemusí.
Před rokem začaly obě strany velmi motivavné nový společný projekt. Svoje role si tehdy rozdělili. BMW vyvinulo motor, zatímco Prodrive měl postavit auto a zajistit sponzory. Jenže právě u shánění sponzorů Richards selhal. I přes velmi zajímavou značku Mini se mu nepodařilo získat pro svůj projekt sponzory. Navíc v poslední době stále častěji docházelo k výměnám názorů mezi Prodrivem a BMW, protože chybějící peníze do rozpočtu britského týmu muselo pumpovat právě mnichovské BMW.
Richardsovi a jeho týmu se podařilo postavit až překvapivě konkurenceschopný vůz. Ani skvělé výsledky však BMW neoblomí. Chybějící zápis do MS byl nepochybným důkazem o úpadku projektu. Poté byl navíc kokpit ve druhém voze prodán. To už bylo neklamnou známkou nejen toho, že Prodrive je ve finanční tísti, ale také toho, že BMW jako partnera ztrácí.
Zatím obě strany tají, jak se jim podařilo i přes chybějící zápis do MS vyjednat s FIA vyjímku, která umožnuje provést novou homologaci rychlého Mini John Cooper Works WRC. Prodrive se teď musí spoléhat na dobrý zákaznický program. Každopádně teď ale musí za každý motor, který mu BMW dodá, platit.
Není také jasné, jak tato skutečnost ovlivní zákazniky Mini, mezi které se řadí například Václav Pech. Nezbývá než doufat, že se situace nějak vyjasní a Mini bude s továrním týmem v MS pokračovat. Jen zmiňme, že vozy Mini bojují velmi úspěšně na letošní Rally Dakar (viz zde). Pokud by Mini zaznamenalo úspěch i v MS, tak by to mohl být pro BMW výborný marketingový prostředek. Škoda, že o projekt v Mnichově nejeví zájem...
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.