Celý problém se začal objevovat poté, co se Mini nezapsalo do MS mezi týmy. Poté tým vyřadil ze svého kádru Krise Meekea. Teď to vypadá na úplný konec spolupráce Prodrivu a BMW. Nejpozději po Monte Carlu by mělo být oznámeno, že se každá společnost vydá vlastní cestou.
Poker Davida Richardse, šéfa Prodrivu, tentokrát nevyšel. To, co se podařilo chytrému šéfovi se Subaru, mu tentokrát s Mini vyjít nemusí.
Před rokem začaly obě strany velmi motivavné nový společný projekt. Svoje role si tehdy rozdělili. BMW vyvinulo motor, zatímco Prodrive měl postavit auto a zajistit sponzory. Jenže právě u shánění sponzorů Richards selhal. I přes velmi zajímavou značku Mini se mu nepodařilo získat pro svůj projekt sponzory. Navíc v poslední době stále častěji docházelo k výměnám názorů mezi Prodrivem a BMW, protože chybějící peníze do rozpočtu britského týmu muselo pumpovat právě mnichovské BMW.
Richardsovi a jeho týmu se podařilo postavit až překvapivě konkurenceschopný vůz. Ani skvělé výsledky však BMW neoblomí. Chybějící zápis do MS byl nepochybným důkazem o úpadku projektu. Poté byl navíc kokpit ve druhém voze prodán. To už bylo neklamnou známkou nejen toho, že Prodrive je ve finanční tísti, ale také toho, že BMW jako partnera ztrácí.
Zatím obě strany tají, jak se jim podařilo i přes chybějící zápis do MS vyjednat s FIA vyjímku, která umožnuje provést novou homologaci rychlého Mini John Cooper Works WRC. Prodrive se teď musí spoléhat na dobrý zákaznický program. Každopádně teď ale musí za každý motor, který mu BMW dodá, platit.
Není také jasné, jak tato skutečnost ovlivní zákazniky Mini, mezi které se řadí například Václav Pech. Nezbývá než doufat, že se situace nějak vyjasní a Mini bude s továrním týmem v MS pokračovat. Jen zmiňme, že vozy Mini bojují velmi úspěšně na letošní Rally Dakar (viz zde). Pokud by Mini zaznamenalo úspěch i v MS, tak by to mohl být pro BMW výborný marketingový prostředek. Škoda, že o projekt v Mnichově nejeví zájem...
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?