Hirvonen: Ford a Citroën jsou úplně jiná auta

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Ford Motor Company
iM2 2. ledna 2012 22:05
Sdílej:

Mikko Hirvonen si mohl již před Vánocemi vyzkoušet svůj nový vůz, Citroën DS3 WRC. Zatím toho sice Fin s francouzským vozem moc nenajel, ale už může stroje porovnat.

Mikko Hirvonen se rozhodl změnit značku. Po 8 letech u Fordu se Fin "stěhuje" do Citroënu. Už po první návštěvě u Citroënu dokáže Fin rozpoznat největší rozdíly mezi oběma značkami: "Je cítit, že Citroën je čistokrevný závodní tým, který podřizuje naprosto vše vítězství." M-Sport naproti tomu financuje zčásti svůj tovární tým díky zákaznickému programu prodeje soutěžních vozů soukromníkům.

I co se týče vozů, tak Mikko zaznamenal jisté rozdíly: "Oba týmy mají rozdílný pohled na to, jak postavit závodní auto. Mluvím hlavně o geometrii náprav, zavěšení a nebo přenosu hnací síly. Je však zajímavé pozorovat, že i přes tak rozdílné přístupy je konečný výsledek prakticky stejný. Citroën mi přijde agilnější a obratnější, ale v rychlých úsecích není tak stabilní. Snad se i díky mému přinosu vůz posune."

Dvojnásobný vicemistr světa se již těší na přímé srovnání se svým kolegou, Sébastienem Loebem. "Teď, když sedíme ve stejném autě a budu mít k dispozici jeho data, tak budu moci srovnat, co děláme jinak," říká dvojka Citroënu.

Loeb dokonce Hirvonenovi sám při představování auta prozradil pár tipů. S podobnými "dárky" však už Fin v budoucnu nemůže počítat. Mikko je jezdcem číslo 2 a má týmu dopomoci hlavně k zisku dalšího titulu mistrů světa ve značkách. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.