Mikko Hirvonen si mohl již před Vánocemi vyzkoušet svůj nový vůz, Citroën DS3 WRC. Zatím toho sice Fin s francouzským vozem moc nenajel, ale už může stroje porovnat.
Mikko Hirvonen se rozhodl změnit značku. Po 8 letech u Fordu se Fin "stěhuje" do Citroënu. Už po první návštěvě u Citroënu dokáže Fin rozpoznat největší rozdíly mezi oběma značkami: "Je cítit, že Citroën je čistokrevný závodní tým, který podřizuje naprosto vše vítězství." M-Sport naproti tomu financuje zčásti svůj tovární tým díky zákaznickému programu prodeje soutěžních vozů soukromníkům.
I co se týče vozů, tak Mikko zaznamenal jisté rozdíly: "Oba týmy mají rozdílný pohled na to, jak postavit závodní auto. Mluvím hlavně o geometrii náprav, zavěšení a nebo přenosu hnací síly. Je však zajímavé pozorovat, že i přes tak rozdílné přístupy je konečný výsledek prakticky stejný. Citroën mi přijde agilnější a obratnější, ale v rychlých úsecích není tak stabilní. Snad se i díky mému přinosu vůz posune."
Dvojnásobný vicemistr světa se již těší na přímé srovnání se svým kolegou, Sébastienem Loebem. "Teď, když sedíme ve stejném autě a budu mít k dispozici jeho data, tak budu moci srovnat, co děláme jinak," říká dvojka Citroënu.
Loeb dokonce Hirvonenovi sám při představování auta prozradil pár tipů. S podobnými "dárky" však už Fin v budoucnu nemůže počítat. Mikko je jezdcem číslo 2 a má týmu dopomoci hlavně k zisku dalšího titulu mistrů světa ve značkách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.