Citroën Racing s radostí oznamuje, že jeho tým posílí Nasser Al-Attiyah. Katarský jezdec bude mít od švédské rally k dispozici stejný vůz Citroën DS3 WRC jako Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen.
Vedle dvou vozů startujících v barvách týmu Citroën Total World Rally Team, které byly svěřeny posádkám ve složení Sébastien Loeb / Daniel Elena a Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, postaví Citroën Racing na start další vůz DS3 WRC s posádkou Nasser Al-Attiyah / Giovanni Bernacchini.
Nasser Al-Attiyah, který v roce 2011 zvítězil v Dakarské rally, již šampionát WRC dobře zná. Od roku 2004 má za sebou 46 startů a jeden titul v P-WRC (produkční vozy), který získal v roce 2006. Tento katarský jezdec má tedy solidní zkušenost, kterou hodlá v rýmu Citroën Racing využít. Nasser Al-Attiyah letos rovněž získal sedmý titul v mistrovství Středního východu v rally FIA. Tento sportovec se poprvé objeví na švédské rally, poté, co se pokusí obhájit svůj titul v Dakaru. Měl by rovněž reprezentovat svou zemi na Olympiádě v Londýně v disciplíně střelby na pohyblivý terč.
Olivier Quesnel, ředitel týmu Citroën Racing: „S velkou radostí oznamujeme, že tým Citroën Racing posílí Nasser Al-Attiyah. Je to zkušený jezdec, který má solidní zkušenost potvrzenou úctyhodnými úspěchy. Jsme nadšeni, že si nás vybral pro svůj debut ve voze WRC a jsme odhodlaní mu pomoci, aby se dostal na nejvyšší úroveň.“
Nasser Al-Attiyah: „Jsem šťastný, že se mi podařilo dosáhnout toho, co bylo mým snem i sportovním cílem. V posledních měsících jsme na tomto projektu intenzivně pracovali a děkuji Raoufu Menhemovi za jeho pomoc. Velice se těším, až se lépe poznám s týmem a vyzkouším si vůz DS3 WRC. Ještě je brzy stanovovat si nějaké cíle, ale hodlám nasbírat zkušenosti nejen ve spojení s technickým týmem, ale také s tak nadanými piloty, jako je Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen. Myslím, že můžu získat dobré výsledky na strmých tratích, jako je například Řecko. Je také velmi pozitivní, že se WRC otevírá delším závodům: moje zkušenost z Dakaru bude bezpochyby nesmírně užitečná pro rally, u kterých bude nutné prokázat vytrvalost.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?