Citroën Racing s radostí oznamuje, že jeho tým posílí Nasser Al-Attiyah. Katarský jezdec bude mít od švédské rally k dispozici stejný vůz Citroën DS3 WRC jako Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen.
Vedle dvou vozů startujících v barvách týmu Citroën Total World Rally Team, které byly svěřeny posádkám ve složení Sébastien Loeb / Daniel Elena a Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, postaví Citroën Racing na start další vůz DS3 WRC s posádkou Nasser Al-Attiyah / Giovanni Bernacchini.
Nasser Al-Attiyah, který v roce 2011 zvítězil v Dakarské rally, již šampionát WRC dobře zná. Od roku 2004 má za sebou 46 startů a jeden titul v P-WRC (produkční vozy), který získal v roce 2006. Tento katarský jezdec má tedy solidní zkušenost, kterou hodlá v rýmu Citroën Racing využít. Nasser Al-Attiyah letos rovněž získal sedmý titul v mistrovství Středního východu v rally FIA. Tento sportovec se poprvé objeví na švédské rally, poté, co se pokusí obhájit svůj titul v Dakaru. Měl by rovněž reprezentovat svou zemi na Olympiádě v Londýně v disciplíně střelby na pohyblivý terč.
Olivier Quesnel, ředitel týmu Citroën Racing: „S velkou radostí oznamujeme, že tým Citroën Racing posílí Nasser Al-Attiyah. Je to zkušený jezdec, který má solidní zkušenost potvrzenou úctyhodnými úspěchy. Jsme nadšeni, že si nás vybral pro svůj debut ve voze WRC a jsme odhodlaní mu pomoci, aby se dostal na nejvyšší úroveň.“
Nasser Al-Attiyah: „Jsem šťastný, že se mi podařilo dosáhnout toho, co bylo mým snem i sportovním cílem. V posledních měsících jsme na tomto projektu intenzivně pracovali a děkuji Raoufu Menhemovi za jeho pomoc. Velice se těším, až se lépe poznám s týmem a vyzkouším si vůz DS3 WRC. Ještě je brzy stanovovat si nějaké cíle, ale hodlám nasbírat zkušenosti nejen ve spojení s technickým týmem, ale také s tak nadanými piloty, jako je Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen. Myslím, že můžu získat dobré výsledky na strmých tratích, jako je například Řecko. Je také velmi pozitivní, že se WRC otevírá delším závodům: moje zkušenost z Dakaru bude bezpochyby nesmírně užitečná pro rally, u kterých bude nutné prokázat vytrvalost.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?