Citroën Racing s radostí oznamuje, že jeho tým posílí Nasser Al-Attiyah. Katarský jezdec bude mít od švédské rally k dispozici stejný vůz Citroën DS3 WRC jako Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen.
Vedle dvou vozů startujících v barvách týmu Citroën Total World Rally Team, které byly svěřeny posádkám ve složení Sébastien Loeb / Daniel Elena a Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen, postaví Citroën Racing na start další vůz DS3 WRC s posádkou Nasser Al-Attiyah / Giovanni Bernacchini.
Nasser Al-Attiyah, který v roce 2011 zvítězil v Dakarské rally, již šampionát WRC dobře zná. Od roku 2004 má za sebou 46 startů a jeden titul v P-WRC (produkční vozy), který získal v roce 2006. Tento katarský jezdec má tedy solidní zkušenost, kterou hodlá v rýmu Citroën Racing využít. Nasser Al-Attiyah letos rovněž získal sedmý titul v mistrovství Středního východu v rally FIA. Tento sportovec se poprvé objeví na švédské rally, poté, co se pokusí obhájit svůj titul v Dakaru. Měl by rovněž reprezentovat svou zemi na Olympiádě v Londýně v disciplíně střelby na pohyblivý terč.
Olivier Quesnel, ředitel týmu Citroën Racing: „S velkou radostí oznamujeme, že tým Citroën Racing posílí Nasser Al-Attiyah. Je to zkušený jezdec, který má solidní zkušenost potvrzenou úctyhodnými úspěchy. Jsme nadšeni, že si nás vybral pro svůj debut ve voze WRC a jsme odhodlaní mu pomoci, aby se dostal na nejvyšší úroveň.“
Nasser Al-Attiyah: „Jsem šťastný, že se mi podařilo dosáhnout toho, co bylo mým snem i sportovním cílem. V posledních měsících jsme na tomto projektu intenzivně pracovali a děkuji Raoufu Menhemovi za jeho pomoc. Velice se těším, až se lépe poznám s týmem a vyzkouším si vůz DS3 WRC. Ještě je brzy stanovovat si nějaké cíle, ale hodlám nasbírat zkušenosti nejen ve spojení s technickým týmem, ale také s tak nadanými piloty, jako je Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen. Myslím, že můžu získat dobré výsledky na strmých tratích, jako je například Řecko. Je také velmi pozitivní, že se WRC otevírá delším závodům: moje zkušenost z Dakaru bude bezpochyby nesmírně užitečná pro rally, u kterých bude nutné prokázat vytrvalost.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.