Šéf týmu VW, Kris Nissen, pochválil dvojnásobného mistra světa v rally, Carlose Sainze za to, že pozvedl konkurenceschopnost týmu.
Carlos Sainz vyhrál Dakar roku 2010 ve VW Race Touaregu a s týmem zůstal i po jeho přechodu do WRC. Nissen teď řekl, že to byla profesionalita Sainze, co týmu pomohlo stát se tak dominantním na Dakaru. Tovární tým Volkswagenu zde získal tři vítězství v řadě.
"Na Dakaru jsme mohli vidět, že jsme se posouvali rychle dopředu, když jsme v autě měli Carlose s jeho profesionálním přístupem," řekl Kris. "Nebylo to tak, že by ostatní byli špatní jezdci, ale ti ostatní pocházeli přímo z Dakaru. Zatimco Carlos pocházel z motorsportu, kde potřebujete být rychlí vždy, musíte být pořád soustředění, vše musí být 100%, vše."
"Snažili jsme se to Carlosovi poskytnout a ušli jsme spolu dlouhou cestu. V Carlosovi jsme měli oporu. Jsem velmi rád, že teď mám Carlose po svém boku, pomáhá mi v tom na to správně zatlačit."
Sainz už pilotoval vývojovou verzi Pola R WRC. Nissenem byl již požádán, aby se s vozem účastnil World Rally Championship. "Carlos je zde, protože má s Volkswagenem dlouhodobou smlouvu. [Jeho úkolem je] Postavit tým a následovat ho, když budeme začínat. Jeho zkušenosti jsou pro nás nedocenitelné."
Sainz odmítl nabídku na závodění, zároveň však připustil, že v budoucnu chce pokračovat v testování Pola. "Je pěkné být tu s VW a být součástí jejich programu. Na Dakar mám dobré vzpomínky a vím, že tento tým může být silný také ve WRC, ale musíme tvrdě pracovat, aby se nám to podařilo. V této oblasti motorsportu jsme noví a předtím, než budeme moci bojovat s Citroënem nebo Fordem, musíme ještě hodně testovat."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?