Šéf týmu VW, Kris Nissen, pochválil dvojnásobného mistra světa v rally, Carlose Sainze za to, že pozvedl konkurenceschopnost týmu.
Carlos Sainz vyhrál Dakar roku 2010 ve VW Race Touaregu a s týmem zůstal i po jeho přechodu do WRC. Nissen teď řekl, že to byla profesionalita Sainze, co týmu pomohlo stát se tak dominantním na Dakaru. Tovární tým Volkswagenu zde získal tři vítězství v řadě.
"Na Dakaru jsme mohli vidět, že jsme se posouvali rychle dopředu, když jsme v autě měli Carlose s jeho profesionálním přístupem," řekl Kris. "Nebylo to tak, že by ostatní byli špatní jezdci, ale ti ostatní pocházeli přímo z Dakaru. Zatimco Carlos pocházel z motorsportu, kde potřebujete být rychlí vždy, musíte být pořád soustředění, vše musí být 100%, vše."
"Snažili jsme se to Carlosovi poskytnout a ušli jsme spolu dlouhou cestu. V Carlosovi jsme měli oporu. Jsem velmi rád, že teď mám Carlose po svém boku, pomáhá mi v tom na to správně zatlačit."
Sainz už pilotoval vývojovou verzi Pola R WRC. Nissenem byl již požádán, aby se s vozem účastnil World Rally Championship. "Carlos je zde, protože má s Volkswagenem dlouhodobou smlouvu. [Jeho úkolem je] Postavit tým a následovat ho, když budeme začínat. Jeho zkušenosti jsou pro nás nedocenitelné."
Sainz odmítl nabídku na závodění, zároveň však připustil, že v budoucnu chce pokračovat v testování Pola. "Je pěkné být tu s VW a být součástí jejich programu. Na Dakar mám dobré vzpomínky a vím, že tento tým může být silný také ve WRC, ale musíme tvrdě pracovat, aby se nám to podařilo. V této oblasti motorsportu jsme noví a předtím, než budeme moci bojovat s Citroënem nebo Fordem, musíme ještě hodně testovat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.