Tovární tým Citroënu dnes potvrdil, že v nové sezoně bude nasazovat třetí tovární DS3 WRC pro Katařana Nassera Al-Attiyaha. Ten nestihne kvůli Dakaru Rally Monte Carlo, takže jej čeká v příštím roce 12 soutěží MS.
Sedminásobný mistr středního východu pojede v továrním týmu i díky podpoře Kataru, který se stane novým sponzorem Citroënu. Nasser bude mít k dispozici auto stejné specifikace jako osminásobný mistr světa, Sébastien Loeb, a jeho kolega Mikko Hirvonen.
Šéf Citroënu, Olivier Quesnel, k tomu říká: "S potěšením oznamujeme příchod Nassera Al-Attiyaha k továrnímu týmu Citroën WRT. Pojede všechny závody, patří mezi zkušené jezdce, což jeho výsledky potvrzují. Jsme potěšeni, že si vybral právě náš tým ke vstupu do WRC. Jsme odhodláni mu poskytnout veškerou podporu k tomu, aby se co nejrychleji dostal na vrchol."
Nasser jezdil letos s Fiestou S2000
Nasser Al-Attiyah k tomu dodává: "Jsem moc rád, že se mohu přidat k týmu. Obě strany o toto partnerství stály. Na projektu jsme v minulých měsích opravdu hodně pracovali, už se nemohu dočkat, až poznám lépe tým a svezu se s DS3 WRC."
Vítěz Dakaru ještě DS3 WRC netestoval a zatím se k vozu příliš vyjadřovat nechce: "Je stále moc brzy na to, abych si mohl stanovit nějaké cíle. Budu v týmu s tak talentovanými jezdci, jakými jsou Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen. Myslím, že budu schopný zajet dobré výsledky na těžkých soutěžích jako je například Řecko."
"Je velmi pozitivní vstoupit do WRC, navíc když se budou soutěže prodlužovat. Zkušenosti, které jsem získal na Dakaru, by se mi tudíž mohly velmi hodit."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?