Tovární tým Citroënu dnes potvrdil, že v nové sezoně bude nasazovat třetí tovární DS3 WRC pro Katařana Nassera Al-Attiyaha. Ten nestihne kvůli Dakaru Rally Monte Carlo, takže jej čeká v příštím roce 12 soutěží MS.
Sedminásobný mistr středního východu pojede v továrním týmu i díky podpoře Kataru, který se stane novým sponzorem Citroënu. Nasser bude mít k dispozici auto stejné specifikace jako osminásobný mistr světa, Sébastien Loeb, a jeho kolega Mikko Hirvonen.
Šéf Citroënu, Olivier Quesnel, k tomu říká: "S potěšením oznamujeme příchod Nassera Al-Attiyaha k továrnímu týmu Citroën WRT. Pojede všechny závody, patří mezi zkušené jezdce, což jeho výsledky potvrzují. Jsme potěšeni, že si vybral právě náš tým ke vstupu do WRC. Jsme odhodláni mu poskytnout veškerou podporu k tomu, aby se co nejrychleji dostal na vrchol."
Nasser jezdil letos s Fiestou S2000
Nasser Al-Attiyah k tomu dodává: "Jsem moc rád, že se mohu přidat k týmu. Obě strany o toto partnerství stály. Na projektu jsme v minulých měsích opravdu hodně pracovali, už se nemohu dočkat, až poznám lépe tým a svezu se s DS3 WRC."
Vítěz Dakaru ještě DS3 WRC netestoval a zatím se k vozu příliš vyjadřovat nechce: "Je stále moc brzy na to, abych si mohl stanovit nějaké cíle. Budu v týmu s tak talentovanými jezdci, jakými jsou Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen. Myslím, že budu schopný zajet dobré výsledky na těžkých soutěžích jako je například Řecko."
"Je velmi pozitivní vstoupit do WRC, navíc když se budou soutěže prodlužovat. Zkušenosti, které jsem získal na Dakaru, by se mi tudíž mohly velmi hodit."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?