Richards kritizuje nová pravidla

Rally Monte Carlo
Rally Monte Carlo, foto: Subaru WRT
iM2 12. prosince 2011 21:46
Sdílej:

V příštím roce se na šotolinových soutěžích pod havičkou FIA nejenže pojede kvalifikace, ale také se vracíme ke starému určení startovního pořadí. Šéfovi Prodrivu, Davidu Richardsovi, se to moc nelíbí.

Sébastien Loeb si na to naříkal. Francouz musel jezdit pořád první na trati, často to byla jasná nevýhoda oproti konkurenci. Seb kvůli tomu už zvažoval ukončení kariéry, nicméně FIA pak zakročila a řekla, že od roku 2012 se bude opět startovat podle starých pravidel. Pro první den na šotolinových rallych bude pořadí určovat kvalifikace. "Tyto změny také byly důvodem, proč jsem ještě jednou prodloužil svoji smlouvu," řekl Loeb.

Konkurenci je však jasné, jaký budou mít nová pravidla dopad. "Každý v motorsportu pracuje na řešení, která by přispěla k větší napínavosti. V F1 ulehčil předjíždění DRS systém, v cestovních vozech se přidávají závaží. Také sportovní vozy se snaží o rovnost v poli. Ale v rallysportu odcházíme od starých předpisů, které držely pole u sebe," říká boss Prodrivu, David Richards.

"Když dáte nejlepší auto nejlepšímu jezdci, k tomu ještě výhodu v každém dni, tak můžete jet v pátek večer domů. Když jel průběžně vedoucí muž mistrovství v pátek jako první, tak to přinášelo vyrovnanost v poli. Nakonec vyhrál ten nejlepší. Pro něj to bylo možná trochu těžší zvítězit, ale ten nejlepší jezdec vyhrál i letos a tak to bylo pořád. Myslím si, že by bylo logické v tomto duchu pokračovat."

Richards kritizoval také prodlužování soutěží. Například Argentina pro příští sezonu plánuje až 500 měřených kilometrů, což je zcela po chuti prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi. "Rád bych věděl, co za těmito dlouhými soutěžemi je, když každý jiný sport se zkracuje. Promiňte, ale o pocit z dobrodružství šlo v letech Paddyho Hopkirka a Monte. Úplně opačně, náš sport na úrovni MS by měl mít více charakter sprintu. Měl by být kompaktní, dostat větší zpravodajský prostor v médiích a mít stejný ohlas u diváků."

Na názor FIA, že by měla kvalifikace zamezit taktizování, má Richards poměrně krátkou odpověď: "To je úplná blbost. Myslím, že každý má nějaký sen."

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?