Richards kritizuje nová pravidla

Rally Monte Carlo
Rally Monte Carlo, foto: Subaru WRT
iM2 12. prosince 2011 21:46
Sdílej:

V příštím roce se na šotolinových soutěžích pod havičkou FIA nejenže pojede kvalifikace, ale také se vracíme ke starému určení startovního pořadí. Šéfovi Prodrivu, Davidu Richardsovi, se to moc nelíbí.

Sébastien Loeb si na to naříkal. Francouz musel jezdit pořád první na trati, často to byla jasná nevýhoda oproti konkurenci. Seb kvůli tomu už zvažoval ukončení kariéry, nicméně FIA pak zakročila a řekla, že od roku 2012 se bude opět startovat podle starých pravidel. Pro první den na šotolinových rallych bude pořadí určovat kvalifikace. "Tyto změny také byly důvodem, proč jsem ještě jednou prodloužil svoji smlouvu," řekl Loeb.

Konkurenci je však jasné, jaký budou mít nová pravidla dopad. "Každý v motorsportu pracuje na řešení, která by přispěla k větší napínavosti. V F1 ulehčil předjíždění DRS systém, v cestovních vozech se přidávají závaží. Také sportovní vozy se snaží o rovnost v poli. Ale v rallysportu odcházíme od starých předpisů, které držely pole u sebe," říká boss Prodrivu, David Richards.

"Když dáte nejlepší auto nejlepšímu jezdci, k tomu ještě výhodu v každém dni, tak můžete jet v pátek večer domů. Když jel průběžně vedoucí muž mistrovství v pátek jako první, tak to přinášelo vyrovnanost v poli. Nakonec vyhrál ten nejlepší. Pro něj to bylo možná trochu těžší zvítězit, ale ten nejlepší jezdec vyhrál i letos a tak to bylo pořád. Myslím si, že by bylo logické v tomto duchu pokračovat."

Richards kritizoval také prodlužování soutěží. Například Argentina pro příští sezonu plánuje až 500 měřených kilometrů, což je zcela po chuti prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi. "Rád bych věděl, co za těmito dlouhými soutěžemi je, když každý jiný sport se zkracuje. Promiňte, ale o pocit z dobrodružství šlo v letech Paddyho Hopkirka a Monte. Úplně opačně, náš sport na úrovni MS by měl mít více charakter sprintu. Měl by být kompaktní, dostat větší zpravodajský prostor v médiích a mít stejný ohlas u diváků."

Na názor FIA, že by měla kvalifikace zamezit taktizování, má Richards poměrně krátkou odpověď: "To je úplná blbost. Myslím, že každý má nějaký sen."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.