Richards kritizuje nová pravidla

Rally Monte Carlo
Rally Monte Carlo, foto: Subaru WRT
iM2 12. prosince 2011 21:46
Sdílej:

V příštím roce se na šotolinových soutěžích pod havičkou FIA nejenže pojede kvalifikace, ale také se vracíme ke starému určení startovního pořadí. Šéfovi Prodrivu, Davidu Richardsovi, se to moc nelíbí.

Sébastien Loeb si na to naříkal. Francouz musel jezdit pořád první na trati, často to byla jasná nevýhoda oproti konkurenci. Seb kvůli tomu už zvažoval ukončení kariéry, nicméně FIA pak zakročila a řekla, že od roku 2012 se bude opět startovat podle starých pravidel. Pro první den na šotolinových rallych bude pořadí určovat kvalifikace. "Tyto změny také byly důvodem, proč jsem ještě jednou prodloužil svoji smlouvu," řekl Loeb.

Konkurenci je však jasné, jaký budou mít nová pravidla dopad. "Každý v motorsportu pracuje na řešení, která by přispěla k větší napínavosti. V F1 ulehčil předjíždění DRS systém, v cestovních vozech se přidávají závaží. Také sportovní vozy se snaží o rovnost v poli. Ale v rallysportu odcházíme od starých předpisů, které držely pole u sebe," říká boss Prodrivu, David Richards.

"Když dáte nejlepší auto nejlepšímu jezdci, k tomu ještě výhodu v každém dni, tak můžete jet v pátek večer domů. Když jel průběžně vedoucí muž mistrovství v pátek jako první, tak to přinášelo vyrovnanost v poli. Nakonec vyhrál ten nejlepší. Pro něj to bylo možná trochu těžší zvítězit, ale ten nejlepší jezdec vyhrál i letos a tak to bylo pořád. Myslím si, že by bylo logické v tomto duchu pokračovat."

Richards kritizoval také prodlužování soutěží. Například Argentina pro příští sezonu plánuje až 500 měřených kilometrů, což je zcela po chuti prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi. "Rád bych věděl, co za těmito dlouhými soutěžemi je, když každý jiný sport se zkracuje. Promiňte, ale o pocit z dobrodružství šlo v letech Paddyho Hopkirka a Monte. Úplně opačně, náš sport na úrovni MS by měl mít více charakter sprintu. Měl by být kompaktní, dostat větší zpravodajský prostor v médiích a mít stejný ohlas u diváků."

Na názor FIA, že by měla kvalifikace zamezit taktizování, má Richards poměrně krátkou odpověď: "To je úplná blbost. Myslím, že každý má nějaký sen."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.