V příštím roce se na šotolinových soutěžích pod havičkou FIA nejenže pojede kvalifikace, ale také se vracíme ke starému určení startovního pořadí. Šéfovi Prodrivu, Davidu Richardsovi, se to moc nelíbí.
Sébastien Loeb si na to naříkal. Francouz musel jezdit pořád první na trati, často to byla jasná nevýhoda oproti konkurenci. Seb kvůli tomu už zvažoval ukončení kariéry, nicméně FIA pak zakročila a řekla, že od roku 2012 se bude opět startovat podle starých pravidel. Pro první den na šotolinových rallych bude pořadí určovat kvalifikace. "Tyto změny také byly důvodem, proč jsem ještě jednou prodloužil svoji smlouvu," řekl Loeb.
Konkurenci je však jasné, jaký budou mít nová pravidla dopad. "Každý v motorsportu pracuje na řešení, která by přispěla k větší napínavosti. V F1 ulehčil předjíždění DRS systém, v cestovních vozech se přidávají závaží. Také sportovní vozy se snaží o rovnost v poli. Ale v rallysportu odcházíme od starých předpisů, které držely pole u sebe," říká boss Prodrivu, David Richards.
"Když dáte nejlepší auto nejlepšímu jezdci, k tomu ještě výhodu v každém dni, tak můžete jet v pátek večer domů. Když jel průběžně vedoucí muž mistrovství v pátek jako první, tak to přinášelo vyrovnanost v poli. Nakonec vyhrál ten nejlepší. Pro něj to bylo možná trochu těžší zvítězit, ale ten nejlepší jezdec vyhrál i letos a tak to bylo pořád. Myslím si, že by bylo logické v tomto duchu pokračovat."
Richards kritizoval také prodlužování soutěží. Například Argentina pro příští sezonu plánuje až 500 měřených kilometrů, což je zcela po chuti prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi. "Rád bych věděl, co za těmito dlouhými soutěžemi je, když každý jiný sport se zkracuje. Promiňte, ale o pocit z dobrodružství šlo v letech Paddyho Hopkirka a Monte. Úplně opačně, náš sport na úrovni MS by měl mít více charakter sprintu. Měl by být kompaktní, dostat větší zpravodajský prostor v médiích a mít stejný ohlas u diváků."
Na názor FIA, že by měla kvalifikace zamezit taktizování, má Richards poměrně krátkou odpověď: "To je úplná blbost. Myslím, že každý má nějaký sen."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.