V příštím roce se na šotolinových soutěžích pod havičkou FIA nejenže pojede kvalifikace, ale také se vracíme ke starému určení startovního pořadí. Šéfovi Prodrivu, Davidu Richardsovi, se to moc nelíbí.
Sébastien Loeb si na to naříkal. Francouz musel jezdit pořád první na trati, často to byla jasná nevýhoda oproti konkurenci. Seb kvůli tomu už zvažoval ukončení kariéry, nicméně FIA pak zakročila a řekla, že od roku 2012 se bude opět startovat podle starých pravidel. Pro první den na šotolinových rallych bude pořadí určovat kvalifikace. "Tyto změny také byly důvodem, proč jsem ještě jednou prodloužil svoji smlouvu," řekl Loeb.
Konkurenci je však jasné, jaký budou mít nová pravidla dopad. "Každý v motorsportu pracuje na řešení, která by přispěla k větší napínavosti. V F1 ulehčil předjíždění DRS systém, v cestovních vozech se přidávají závaží. Také sportovní vozy se snaží o rovnost v poli. Ale v rallysportu odcházíme od starých předpisů, které držely pole u sebe," říká boss Prodrivu, David Richards.
"Když dáte nejlepší auto nejlepšímu jezdci, k tomu ještě výhodu v každém dni, tak můžete jet v pátek večer domů. Když jel průběžně vedoucí muž mistrovství v pátek jako první, tak to přinášelo vyrovnanost v poli. Nakonec vyhrál ten nejlepší. Pro něj to bylo možná trochu těžší zvítězit, ale ten nejlepší jezdec vyhrál i letos a tak to bylo pořád. Myslím si, že by bylo logické v tomto duchu pokračovat."
Richards kritizoval také prodlužování soutěží. Například Argentina pro příští sezonu plánuje až 500 měřených kilometrů, což je zcela po chuti prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi. "Rád bych věděl, co za těmito dlouhými soutěžemi je, když každý jiný sport se zkracuje. Promiňte, ale o pocit z dobrodružství šlo v letech Paddyho Hopkirka a Monte. Úplně opačně, náš sport na úrovni MS by měl mít více charakter sprintu. Měl by být kompaktní, dostat větší zpravodajský prostor v médiích a mít stejný ohlas u diváků."
Na názor FIA, že by měla kvalifikace zamezit taktizování, má Richards poměrně krátkou odpověď: "To je úplná blbost. Myslím, že každý má nějaký sen."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.