Poslední soutěž ME se jela ve Švýcarsku.
Rally du Valais, 17 rychlostních zkoušek o celkové délce 264 km se jela o víkendu ve Švýcarsku. První etapu soutěže vyhrál domácí Reuche s Peugeotem 207 S2000. Sekundoval mu rychlý Sousta se stejným vozem Rosseti byl čtvrtý a pátý Betti. V klasifikaci ME bylo pořadí Rosseti, Betti 0,3, Tlusťák 3,6 a Oleksowicz 7,6.
Věci se začaly dít hned na záčátku druhé etapy. Po RZ 4 odstupuje Rosseti na poruchu řemenice a v té samé zkoušce odstupuje Betti na technickou závadu. Sousa likviduje hydrant, ale pokračuje. Tlusťák hlásí problémy s motorem Fabie a na vedoucího Oleksowicze má ztrátu 2:24,3. V servisu se vše daří opravit. V sedmé rz uráží vedoucí Sousa kolo. Po osmé zkoušce ztrácí Tlusťák na vedoucího Oleksowicze témeř dvě minuty a tak se třetí místo v ERC zdá být ztraceno.
Oleksowicze ale začne trápit jeho Fiesta, respektive řízení. S nefunkčním řízením jede dvě rz. Ve večerním servisu je rázem veseleji, když Tlusťák vede před polským jezdcem o čtyři minuty.
V sobotu ráno se Oleksowicz moc dobře nevyspal a vůbec se nedostal do tempa. V závěru dne pak ještě praksla poloosa. Pro vítězství v rámci ERC v Rally du Valais si tak dojeli Tlusťák se Škaloudem a Fabií S2000.
Rally celkově vyrál Reuche s 207 S2000, druhý byl Burri S EVO X 2:04,1 a třetí Tlusťák.
Celkové pořadí ERC je tedy 1 Luca Rossetti (ITA) 253 2. Luca Betti (ITA) 223 3. Antonin Tlustak (CZE) 164 4. Maciej Oleksowicz (POL) 163 5. Szymon Ruta (POL) 101 6.Rok Turk (SVN)59 7. Giovanni Vergnano (ITA) 51
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?