Nová verze ochranného rámu Citroënu DS3 WRC zajímá soupeře. Kdy novinka přišla a proč jí byla dána primární homologace?
Finále sezony bude zajímavé. Citroën si ve Španělsku zajistil mistrovský titul, ale boj o jezdecký titul mezi Sébastienem Loebem a Mikkem Hirvonenem je stále otevřený. Teď konkurence Citroënu dostává další zásah, anglická média anonymně poukazují na jisté změny na voze DS3 WRC.
"Před dvěma měsíci jsme viděli, že má Citroën nový ochranný rám," říká zdroj Autosportu. "To se však neudálo přes běžný homologační proces a Citroën nevyužil ani žádného žolíka. Na FIA byly vzneseny nějaké dotazy, že by měla Citroën potrestat, nicméně tyto nové prvky měly být obsaženy již v oreginální homologaci vozu. To je ale nějaké bláznivé, jak tomu tedy opravdu je? Jde o povinnost týmů, které mají znát pravidla."
Na FIA tak nevidí žádný další důvod pro jednání: "Ochranný rám Citroënu patří k homologaci," říká tiskový mluvčí. Technický šéf Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon, se k tomu vyjádřil jen krátce: "Naše ochranné rámy byly plně homologovány FIA."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?