Nová verze ochranného rámu Citroënu DS3 WRC zajímá soupeře. Kdy novinka přišla a proč jí byla dána primární homologace?
Finále sezony bude zajímavé. Citroën si ve Španělsku zajistil mistrovský titul, ale boj o jezdecký titul mezi Sébastienem Loebem a Mikkem Hirvonenem je stále otevřený. Teď konkurence Citroënu dostává další zásah, anglická média anonymně poukazují na jisté změny na voze DS3 WRC.
"Před dvěma měsíci jsme viděli, že má Citroën nový ochranný rám," říká zdroj Autosportu. "To se však neudálo přes běžný homologační proces a Citroën nevyužil ani žádného žolíka. Na FIA byly vzneseny nějaké dotazy, že by měla Citroën potrestat, nicméně tyto nové prvky měly být obsaženy již v oreginální homologaci vozu. To je ale nějaké bláznivé, jak tomu tedy opravdu je? Jde o povinnost týmů, které mají znát pravidla."
Na FIA tak nevidí žádný další důvod pro jednání: "Ochranný rám Citroënu patří k homologaci," říká tiskový mluvčí. Technický šéf Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon, se k tomu vyjádřil jen krátce: "Naše ochranné rámy byly plně homologovány FIA."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?