Vyburcuje vstup VW do MS také Toyotu a Hyundai?

Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 19. října 2011 09:49
Sdílej:

Vstup Volkswagenu do MS má na celé mistrovství velký vliv. Právě díky wolfsburgské automobilce se o MS zajímají další automobilky, které by se s ní v budoucnu chtěli měřit.

Toyota na konci minulého týdne oznámila, že vstoupí do Le Mans. To bylo veřejným tajemstvím, japonská automobilka se od konce programu v F1 snažila najít nové uplatnění v motorsportu, aby byla jejich nepovedená kapitola v královně motorsportu zapomenuta. Neustále se čekalo na oznámení jejich rozhodnutí, ale i katastrova v elektrárně Fukušima způsobila, že byla Toytota zaneprázdněna jinými věcmi.

Teď už se ale opět motorsport dostal na pořad dne a kromě vstupu do Le Mans (viz zde) se šušká, že se chystá i návrat do MS v automobilových soutěžích. Před tím, než se Toyota vrhla do F1 totiž zaznamenala v rally 4 jezdecké a 3 konstruktérské tituly.

Časy se od té doby změnily, se vstupem VW do MS dostává celý šampionát nový rozměr v plánech výrobců. Některé značky by se totiž s Volkswagenem nemusely chtít měřit pouze na poli sériových aut, ale také na závodních tratích. Už dlouho chodí všechny zprávy o technických předpisech v MS také k Toyotě a v novém Yarisu by měla výbornou výchozí platformu pro WRC.

Podobně vypadá situace i u Hyundaie. Dynamicky se rozvíjející automobilka z Koreje totiž nesoutěží pouze o podíl na trhu, ale také se snaží si vybudovat novou image. Podobně jako nejnovější zprávy ze zasedání světové rady motorsportu ohledně rally chodí do Japonska, tak i do Koreje vždy míří jedna kopie.

I Hyundai má ve WRC určitou historii, ta je ale každopádně o poznání méně úspěšnější než v podání Toyoty. Ve spolupráci s britským MSD nasazoval Hyundai do MS do roku 2003 Accenty. Pak ale vznikly mezi oběma partnery spory o financování celého projektu a Korejci se rozhodli v půlce sezony stáhnout. Díky tomu museli FIA zaplatit rekordní pokutu. Teď by ale mohl přijít nový začátek.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.