Vstup Volkswagenu do MS má na celé mistrovství velký vliv. Právě díky wolfsburgské automobilce se o MS zajímají další automobilky, které by se s ní v budoucnu chtěli měřit.
Toyota na konci minulého týdne oznámila, že vstoupí do Le Mans. To bylo veřejným tajemstvím, japonská automobilka se od konce programu v F1 snažila najít nové uplatnění v motorsportu, aby byla jejich nepovedená kapitola v královně motorsportu zapomenuta. Neustále se čekalo na oznámení jejich rozhodnutí, ale i katastrova v elektrárně Fukušima způsobila, že byla Toytota zaneprázdněna jinými věcmi.
Teď už se ale opět motorsport dostal na pořad dne a kromě vstupu do Le Mans (viz zde) se šušká, že se chystá i návrat do MS v automobilových soutěžích. Před tím, než se Toyota vrhla do F1 totiž zaznamenala v rally 4 jezdecké a 3 konstruktérské tituly.
Časy se od té doby změnily, se vstupem VW do MS dostává celý šampionát nový rozměr v plánech výrobců. Některé značky by se totiž s Volkswagenem nemusely chtít měřit pouze na poli sériových aut, ale také na závodních tratích. Už dlouho chodí všechny zprávy o technických předpisech v MS také k Toyotě a v novém Yarisu by měla výbornou výchozí platformu pro WRC.
Podobně vypadá situace i u Hyundaie. Dynamicky se rozvíjející automobilka z Koreje totiž nesoutěží pouze o podíl na trhu, ale také se snaží si vybudovat novou image. Podobně jako nejnovější zprávy ze zasedání světové rady motorsportu ohledně rally chodí do Japonska, tak i do Koreje vždy míří jedna kopie.
I Hyundai má ve WRC určitou historii, ta je ale každopádně o poznání méně úspěšnější než v podání Toyoty. Ve spolupráci s britským MSD nasazoval Hyundai do MS do roku 2003 Accenty. Pak ale vznikly mezi oběma partnery spory o financování celého projektu a Korejci se rozhodli v půlce sezony stáhnout. Díky tomu museli FIA zaplatit rekordní pokutu. Teď by ale mohl přijít nový začátek.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.