Vstup Volkswagenu do MS má na celé mistrovství velký vliv. Právě díky wolfsburgské automobilce se o MS zajímají další automobilky, které by se s ní v budoucnu chtěli měřit.
Toyota na konci minulého týdne oznámila, že vstoupí do Le Mans. To bylo veřejným tajemstvím, japonská automobilka se od konce programu v F1 snažila najít nové uplatnění v motorsportu, aby byla jejich nepovedená kapitola v královně motorsportu zapomenuta. Neustále se čekalo na oznámení jejich rozhodnutí, ale i katastrova v elektrárně Fukušima způsobila, že byla Toytota zaneprázdněna jinými věcmi.
Teď už se ale opět motorsport dostal na pořad dne a kromě vstupu do Le Mans (viz zde) se šušká, že se chystá i návrat do MS v automobilových soutěžích. Před tím, než se Toyota vrhla do F1 totiž zaznamenala v rally 4 jezdecké a 3 konstruktérské tituly.
Časy se od té doby změnily, se vstupem VW do MS dostává celý šampionát nový rozměr v plánech výrobců. Některé značky by se totiž s Volkswagenem nemusely chtít měřit pouze na poli sériových aut, ale také na závodních tratích. Už dlouho chodí všechny zprávy o technických předpisech v MS také k Toyotě a v novém Yarisu by měla výbornou výchozí platformu pro WRC.
Podobně vypadá situace i u Hyundaie. Dynamicky se rozvíjející automobilka z Koreje totiž nesoutěží pouze o podíl na trhu, ale také se snaží si vybudovat novou image. Podobně jako nejnovější zprávy ze zasedání světové rady motorsportu ohledně rally chodí do Japonska, tak i do Koreje vždy míří jedna kopie.
I Hyundai má ve WRC určitou historii, ta je ale každopádně o poznání méně úspěšnější než v podání Toyoty. Ve spolupráci s britským MSD nasazoval Hyundai do MS do roku 2003 Accenty. Pak ale vznikly mezi oběma partnery spory o financování celého projektu a Korejci se rozhodli v půlce sezony stáhnout. Díky tomu museli FIA zaplatit rekordní pokutu. Teď by ale mohl přijít nový začátek.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?