Šéf Citroënu, Olivier Quesnel, označil rychlost Hirvonena na šotolině za největší nebezpečí v zisku osmého světového titulu pro Sébastiena Loeba.
V kalendáři MS zbývají už jen dvě rally, ve Španělsku (od 20. do 23. října) a ve Walesu (od 10. do 13. listopadu). První tři piloty průběžného pořadí - Sébastiena Loeba, Mikku Hirvonena a Sébastiena Ogiera - dělí pouze 3 body.
Jezdec Fordu do Španělska jede se stejným bodovým kontem jako jednička Citroënu a otevřeně promluvil o své strategii: "Musíme jet naplno. Kdybychom ve Španělsku vyhráli, tak by to pro finále sezony ve Walesu vypadalo hodně zajímavě," říká Fin, který před dvěma lety ve Walesu ztratil titul o jediný bod na úkor Seba Loeba.
Trochu rozdílně to vidí v táboře Citroënu. "Mikko bude ve Walesu hodně rychlý," říká týmový šéf, Olivier Quesnel. Soutěž ve Španělsku se pojede jeden den na šotolině a zbývající dvě etapy budou na asfaltu, zatímco rally ve Walesu bude klasickou šotolinovou soutěží.
Na zatím poslední šotolinové soutěži, která se jela v Austrálii, Hirvonen vyhrál, musíme však dodat, že zde profitoval z výpadku jak Loeba tak i Ogiera. O titulu by také mohlo rozhodnout, zda-li se budou dva Francouzi ve francouzském týmu obírat vzájemně o body, nebo jestli bude Ogier poslušně plnit roli týmové dvojky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?