Podle určitých zvěstí by neměl vývoj u Mini pokračovat jak bylo v plánu. Šéf Prodrivu, David Richards, to sice odmítá, ale od Německa nedošlo na voze k žádnému vylepšení.
Mini dokázalo v Německu a Francii, že je na asfaltu velmi konkurenceschopné. V Alsasku bojoval Sordo dokonce o vítězství. Je ale otázkou, jak jde ještě John Cooper Works vylepšit, aby představoval pro Ford a Citroën výzvu i z dlouhodobého hlediska a v budoucnu se mohl poprat o titul. Prodrive by ještě musel určité detaily vylepšit, aby se dostali na úroveň zkušených továrních týmů.
Určitý zdroj ale Autosportu prozradil, že u Prodrivu vše neběží tak, jak by mělo: "V této chvíli panuje opravdu zklamání. Prodrive vyvinul neobyčejně konkurenceschopné auto. Auto, které dokáže na asfaltu bojovat s Citroënem. Kdy se to naposledy stalo? Jenže problém je, že auto se od své prezentace vůbec nezměnilo."
"Navíc do konce roku se nebude skoro vůbec testovat. Výsledky jsou vzhledem k rozpočtu nepoměrné. Ale moc dlouho to nemůže vydržet." Nedostatek peněz je daným zdrojem zdůvodňován tím, že se BMW plně koncentruje na svůj návrat do DTM. V Mnichově tak WRC není hlavní prioritou.
Prodrivu se také navíc zatím nepodařilo sehnat nějakého velkého sponzora. Richardse to však vůbec nevzrušuje: "Zdá se Vám, že máte málo peněz? To je ale v motorsportu běžné. Musíte své zdroje umět dobře využít. Když máme na autě nové díly, které jsou zapotřebí otestovat, tak je pojedeme otestovat. Ale když se na autě nic nezmění, a jako že se na něm mezi Německem a Francii nic nezměnilo, tak by bylo komické neustále testovat."
"Lidé se často pletou, když si myslí, že se neustálým testováním něco vylepší. Ve většině případu pouze utratíte peníze. Ty naopak musíte soustředit na potřebné věci," zakončil šéf Prodrivu.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?