Mini vůz nevyvíjí! Nemá od BMW peníze

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: © BMW AG
iM2 7. října 2011 08:13
Sdílej:

Podle určitých zvěstí by neměl vývoj u Mini pokračovat jak bylo v plánu. Šéf Prodrivu, David Richards, to sice odmítá, ale od Německa nedošlo na voze k žádnému vylepšení.

Mini dokázalo v Německu a Francii, že je na asfaltu velmi konkurenceschopné. V Alsasku bojoval Sordo dokonce o vítězství. Je ale otázkou, jak jde ještě John Cooper Works vylepšit, aby představoval pro Ford a Citroën výzvu i z dlouhodobého hlediska a v budoucnu se mohl poprat o titul. Prodrive by ještě musel určité detaily vylepšit, aby se dostali na úroveň zkušených továrních týmů.

Určitý zdroj ale Autosportu prozradil, že u Prodrivu vše neběží tak, jak by mělo: "V této chvíli panuje opravdu zklamání. Prodrive vyvinul neobyčejně konkurenceschopné auto. Auto, které dokáže na asfaltu bojovat s Citroënem. Kdy se to naposledy stalo? Jenže problém je, že auto se od své prezentace vůbec nezměnilo."

"Navíc do konce roku se nebude skoro vůbec testovat. Výsledky jsou vzhledem k rozpočtu nepoměrné. Ale moc dlouho to nemůže vydržet." Nedostatek peněz je daným zdrojem zdůvodňován tím, že se BMW plně koncentruje na svůj návrat do DTM. V Mnichově tak WRC není hlavní prioritou.

Prodrivu se také navíc zatím nepodařilo sehnat nějakého velkého sponzora. Richardse to však vůbec nevzrušuje: "Zdá se Vám, že máte málo peněz? To je ale v motorsportu běžné. Musíte své zdroje umět dobře využít. Když máme na autě nové díly, které jsou zapotřebí otestovat, tak je pojedeme otestovat. Ale když se na autě nic nezmění, a jako že se na něm mezi Německem a Francii nic nezměnilo, tak by bylo komické neustále testovat."

"Lidé se často pletou, když si myslí, že se neustálým testováním něco vylepší. Ve většině případu pouze utratíte peníze. Ty naopak musíte soustředit na potřebné věci," zakončil šéf Prodrivu.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.