Podle určitých zvěstí by neměl vývoj u Mini pokračovat jak bylo v plánu. Šéf Prodrivu, David Richards, to sice odmítá, ale od Německa nedošlo na voze k žádnému vylepšení.
Mini dokázalo v Německu a Francii, že je na asfaltu velmi konkurenceschopné. V Alsasku bojoval Sordo dokonce o vítězství. Je ale otázkou, jak jde ještě John Cooper Works vylepšit, aby představoval pro Ford a Citroën výzvu i z dlouhodobého hlediska a v budoucnu se mohl poprat o titul. Prodrive by ještě musel určité detaily vylepšit, aby se dostali na úroveň zkušených továrních týmů.
Určitý zdroj ale Autosportu prozradil, že u Prodrivu vše neběží tak, jak by mělo: "V této chvíli panuje opravdu zklamání. Prodrive vyvinul neobyčejně konkurenceschopné auto. Auto, které dokáže na asfaltu bojovat s Citroënem. Kdy se to naposledy stalo? Jenže problém je, že auto se od své prezentace vůbec nezměnilo."
"Navíc do konce roku se nebude skoro vůbec testovat. Výsledky jsou vzhledem k rozpočtu nepoměrné. Ale moc dlouho to nemůže vydržet." Nedostatek peněz je daným zdrojem zdůvodňován tím, že se BMW plně koncentruje na svůj návrat do DTM. V Mnichově tak WRC není hlavní prioritou.
Prodrivu se také navíc zatím nepodařilo sehnat nějakého velkého sponzora. Richardse to však vůbec nevzrušuje: "Zdá se Vám, že máte málo peněz? To je ale v motorsportu běžné. Musíte své zdroje umět dobře využít. Když máme na autě nové díly, které jsou zapotřebí otestovat, tak je pojedeme otestovat. Ale když se na autě nic nezmění, a jako že se na něm mezi Německem a Francii nic nezměnilo, tak by bylo komické neustále testovat."
"Lidé se často pletou, když si myslí, že se neustálým testováním něco vylepší. Ve většině případu pouze utratíte peníze. Ty naopak musíte soustředit na potřebné věci," zakončil šéf Prodrivu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?