Petter Solberg byl dodatečně vyloučen z výsledků rally ve Francii. Díky tomu se na třetí místo posouvá Mikko Hirvonen.
Šampionát se tak stává ještě více otevřeným, Mikko Hirvonen se totiž díky rozhodnutí od "zeleného stolu" posová na třetí místo. Stává se tak na úkor Pettera Solberga, který byl komisaři dodatečně vyloučen. Důvodem vyloučení je, že jeho Citroën DS3 WRC po soutěži neměl minimální váhu, kterou musí každé WRC mít.
Minimální váha vozu WRC je 1200 kg, jeho Citroën měl jen 1196 kg. Tým Pettera Solberga proti tomuto rozhodnutí nemá žádnou námitku. To tedy znamená, že se všichni od čtvrtého místa dále posouvají o jednu příčku výše - tedy především Mikko Hirvonen.
Hirvonen je tak v bodování mezi jezdci na prvním místě společně se Sébastienem Loebem, když oba mají 196 bodů. Francouz však dokázal letos vyhrát více soutěží (4 oproti 2). Do konce sezony zbývají ještě dvě rally - ve Španělsku a ve Velké Británii.
"Je to škoda, když získáte jednu pozici díky smůle konkurentů, ale v této části sezony se počítá každý bod. Do další soutěže ve Španělsku jdeme se stejným bodovým kontem. Před námi jsou ještě dvě soutěže, vše je otevřené. Chtěl bych ve Španělsku být v top formě a očekávám velkou bitvu ve finále," říká Hirvonen.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?