Petter Solberg byl dodatečně vyloučen z výsledků rally ve Francii. Díky tomu se na třetí místo posouvá Mikko Hirvonen.
Šampionát se tak stává ještě více otevřeným, Mikko Hirvonen se totiž díky rozhodnutí od "zeleného stolu" posová na třetí místo. Stává se tak na úkor Pettera Solberga, který byl komisaři dodatečně vyloučen. Důvodem vyloučení je, že jeho Citroën DS3 WRC po soutěži neměl minimální váhu, kterou musí každé WRC mít.
Minimální váha vozu WRC je 1200 kg, jeho Citroën měl jen 1196 kg. Tým Pettera Solberga proti tomuto rozhodnutí nemá žádnou námitku. To tedy znamená, že se všichni od čtvrtého místa dále posouvají o jednu příčku výše - tedy především Mikko Hirvonen.
Hirvonen je tak v bodování mezi jezdci na prvním místě společně se Sébastienem Loebem, když oba mají 196 bodů. Francouz však dokázal letos vyhrát více soutěží (4 oproti 2). Do konce sezony zbývají ještě dvě rally - ve Španělsku a ve Velké Británii.
"Je to škoda, když získáte jednu pozici díky smůle konkurentů, ale v této části sezony se počítá každý bod. Do další soutěže ve Španělsku jdeme se stejným bodovým kontem. Před námi jsou ještě dvě soutěže, vše je otevřené. Chtěl bych ve Španělsku být v top formě a očekávám velkou bitvu ve finále," říká Hirvonen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.