Rozhovor se Sordem o vedení v rally

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: © BMW AG
iM2 1. října 2011 10:41
Sdílej:

Jezdec Mini, Dani Sordo, po úvodním dni vede soutěž konající se v Alsasku. To je velký průlom v programu Mini ve WRC. Španěl poskytl včera večer rozhovor pro britský Autosport.

Dani vedete rally, jaké to je?

Je to skvělé! Kdybych měl vést nějakou rally, tak by to byla tato. Být ve vedení na domácí půdě Citroënu je velmi, velmi pěkné. 

Je to ještě lepší, že vedete právě v Mini?

Samozřejmě je to více speciální. Jsme tu s novým týmem a nemáme moc zkušeností s autem. Takže je to dnes výborný výsledek. Ale to je jen jeden den, nesmíme zapomínat, že máme před sebou ještě další dva dny.

Je to ještě lepší, že vedete na domácí půdě Citroënu?

Ano, přesně jak říkáte, jsme na domácí půdě Citroënu a my zde vedeme, je to o to lepší. 

Vloni jste byl Sebastienu Loebovi velmi blízko ve stejném autě a teď vedete tuto rally - to musí znamenat, že je Mini velmi dobré?

Je to velmi dobré auto, ale nesmíme zapomínat, že tato rally je odlišná od té loňské. Vloni zde bylo hodně bláta a cesty byly také jiné. Letos jsou cesty o hodně rychlejší. Museli jsme si udělat nový rozpis a všechno, je to jako nová rally.

Je auto stejné jako bylo v Německu?

Ano, není zde žádný rozdíl oproti tomu, se kterým jsme jeli naposled. 

Co budete dělat v následujících dvou dnech?

Budu se snažit na to tlačit.

Můžete tuto rally vyhrát?

Proč by ne? Bude to ale velmi těžké, protože je zde hodně rychlých soupeřů - Ogier, Solberg a možná Kris (Meeke). Tato soutěž je zajímavá pro všechny.

Jak moc jste na to tlačil?

Opravdu hodně. Jsme na limitu. Nevím jak Ogier, ale Solberg je podle mě také na limitu vozu. Je to velká bitva. 

Nějaké změny na zítřek?

Možná nějaké malé změny, nic velkého. Cesty budou zítra trochu hrbolaté. Takže na to budeme možná muset udělat nějaké drobné změny.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?