Jezdec Mini, Dani Sordo, po úvodním dni vede soutěž konající se v Alsasku. To je velký průlom v programu Mini ve WRC. Španěl poskytl včera večer rozhovor pro britský Autosport.
Dani vedete rally, jaké to je?
Je to skvělé! Kdybych měl vést nějakou rally, tak by to byla tato. Být ve vedení na domácí půdě Citroënu je velmi, velmi pěkné.
Je to ještě lepší, že vedete právě v Mini?
Samozřejmě je to více speciální. Jsme tu s novým týmem a nemáme moc zkušeností s autem. Takže je to dnes výborný výsledek. Ale to je jen jeden den, nesmíme zapomínat, že máme před sebou ještě další dva dny.
Je to ještě lepší, že vedete na domácí půdě Citroënu?
Ano, přesně jak říkáte, jsme na domácí půdě Citroënu a my zde vedeme, je to o to lepší.
Vloni jste byl Sebastienu Loebovi velmi blízko ve stejném autě a teď vedete tuto rally - to musí znamenat, že je Mini velmi dobré?
Je to velmi dobré auto, ale nesmíme zapomínat, že tato rally je odlišná od té loňské. Vloni zde bylo hodně bláta a cesty byly také jiné. Letos jsou cesty o hodně rychlejší. Museli jsme si udělat nový rozpis a všechno, je to jako nová rally.
Je auto stejné jako bylo v Německu?
Ano, není zde žádný rozdíl oproti tomu, se kterým jsme jeli naposled.
Co budete dělat v následujících dvou dnech?
Budu se snažit na to tlačit.
Můžete tuto rally vyhrát?
Proč by ne? Bude to ale velmi těžké, protože je zde hodně rychlých soupeřů - Ogier, Solberg a možná Kris (Meeke). Tato soutěž je zajímavá pro všechny.
Jak moc jste na to tlačil?
Opravdu hodně. Jsme na limitu. Nevím jak Ogier, ale Solberg je podle mě také na limitu vozu. Je to velká bitva.
Nějaké změny na zítřek?
Možná nějaké malé změny, nic velkého. Cesty budou zítra trochu hrbolaté. Takže na to budeme možná muset udělat nějaké drobné změny.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?