Rozhovor se Sordem o vedení v rally

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: © BMW AG
iM2 1. října 2011 10:41
Sdílej:

Jezdec Mini, Dani Sordo, po úvodním dni vede soutěž konající se v Alsasku. To je velký průlom v programu Mini ve WRC. Španěl poskytl včera večer rozhovor pro britský Autosport.

Dani vedete rally, jaké to je?

Je to skvělé! Kdybych měl vést nějakou rally, tak by to byla tato. Být ve vedení na domácí půdě Citroënu je velmi, velmi pěkné. 

Je to ještě lepší, že vedete právě v Mini?

Samozřejmě je to více speciální. Jsme tu s novým týmem a nemáme moc zkušeností s autem. Takže je to dnes výborný výsledek. Ale to je jen jeden den, nesmíme zapomínat, že máme před sebou ještě další dva dny.

Je to ještě lepší, že vedete na domácí půdě Citroënu?

Ano, přesně jak říkáte, jsme na domácí půdě Citroënu a my zde vedeme, je to o to lepší. 

Vloni jste byl Sebastienu Loebovi velmi blízko ve stejném autě a teď vedete tuto rally - to musí znamenat, že je Mini velmi dobré?

Je to velmi dobré auto, ale nesmíme zapomínat, že tato rally je odlišná od té loňské. Vloni zde bylo hodně bláta a cesty byly také jiné. Letos jsou cesty o hodně rychlejší. Museli jsme si udělat nový rozpis a všechno, je to jako nová rally.

Je auto stejné jako bylo v Německu?

Ano, není zde žádný rozdíl oproti tomu, se kterým jsme jeli naposled. 

Co budete dělat v následujících dvou dnech?

Budu se snažit na to tlačit.

Můžete tuto rally vyhrát?

Proč by ne? Bude to ale velmi těžké, protože je zde hodně rychlých soupeřů - Ogier, Solberg a možná Kris (Meeke). Tato soutěž je zajímavá pro všechny.

Jak moc jste na to tlačil?

Opravdu hodně. Jsme na limitu. Nevím jak Ogier, ale Solberg je podle mě také na limitu vozu. Je to velká bitva. 

Nějaké změny na zítřek?

Možná nějaké malé změny, nic velkého. Cesty budou zítra trochu hrbolaté. Takže na to budeme možná muset udělat nějaké drobné změny.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.