Jezdec Mini, Dani Sordo, po úvodním dni vede soutěž konající se v Alsasku. To je velký průlom v programu Mini ve WRC. Španěl poskytl včera večer rozhovor pro britský Autosport.
Dani vedete rally, jaké to je?
Je to skvělé! Kdybych měl vést nějakou rally, tak by to byla tato. Být ve vedení na domácí půdě Citroënu je velmi, velmi pěkné.
Je to ještě lepší, že vedete právě v Mini?
Samozřejmě je to více speciální. Jsme tu s novým týmem a nemáme moc zkušeností s autem. Takže je to dnes výborný výsledek. Ale to je jen jeden den, nesmíme zapomínat, že máme před sebou ještě další dva dny.
Je to ještě lepší, že vedete na domácí půdě Citroënu?
Ano, přesně jak říkáte, jsme na domácí půdě Citroënu a my zde vedeme, je to o to lepší.
Vloni jste byl Sebastienu Loebovi velmi blízko ve stejném autě a teď vedete tuto rally - to musí znamenat, že je Mini velmi dobré?
Je to velmi dobré auto, ale nesmíme zapomínat, že tato rally je odlišná od té loňské. Vloni zde bylo hodně bláta a cesty byly také jiné. Letos jsou cesty o hodně rychlejší. Museli jsme si udělat nový rozpis a všechno, je to jako nová rally.
Je auto stejné jako bylo v Německu?
Ano, není zde žádný rozdíl oproti tomu, se kterým jsme jeli naposled.
Co budete dělat v následujících dvou dnech?
Budu se snažit na to tlačit.
Můžete tuto rally vyhrát?
Proč by ne? Bude to ale velmi těžké, protože je zde hodně rychlých soupeřů - Ogier, Solberg a možná Kris (Meeke). Tato soutěž je zajímavá pro všechny.
Jak moc jste na to tlačil?
Opravdu hodně. Jsme na limitu. Nevím jak Ogier, ale Solberg je podle mě také na limitu vozu. Je to velká bitva.
Nějaké změny na zítřek?
Možná nějaké malé změny, nic velkého. Cesty budou zítra trochu hrbolaté. Takže na to budeme možná muset udělat nějaké drobné změny.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?