Zažili jsme velmi dramatický začátek rally ve Francii. Úřadujícího mistra světa Loeba zradila už na 3. rychlostní zkoušce technika a Francouz tak musel DS3 WRC odstavit.
Hlavní favorit na vítězství v domácí soutěži a asfaltový král posledních let, Sébastien Loeb, je už po RZ3 ze hry o vítězství. Loebovi vypověděla službu technika, konkrétně motor jeho DS3 WRC. Stalo se tak asi po 27 kilometrech třetí zkoušky, do níž nastupoval s vedením 0,1s před Ogierem. "Pro Seba je to smůla. Jsme na začátku rally, do cíle je dlouhá cesta," reagoval na odsoupení kolega Ogier.
Na té samé RZ zažil krizovku Mikko Hirvonen, když vyjel se svou Fiestou WRC mimo trať. "Mimo jsem byl pár kilometrů po startu. Na gumy se mi nalepilo spoustu bahna, celé auto začalo extrémně vybrovat, ani jsem neviděl ven. Auto úplně poskakovalo, velmi těžko se ovládalo. Je to škoda, teď už ztrácím opravdu hodně. Zkusím získat co možná nejvíc bodů," popisuje Mikko.
Úplně stejně jako Hirvonen dopadl Latvala, také vyjel s Fiestou WRC mimo trať: "Jedeme na měkkých gumách a auto se velmi těžko ovládalo. V jedné pravo-levé kombinaci zatáček jsem ztratil zadek auta a vyjel ven. Vyjeli jsme až na trávů a uvízli jsme zde. Potřebovali jsme pomoc od diváků, kteří nás dostali zpět na trať."
Další zajímavá událost se stala ještě před startem RZ3, bývalý světový šampión F1, Kimi Räikkönen, nezvládl svůj vůz Citroën DS3 WRC na přejezdu k této rychlostí zkoušce. Fin zahříval gumy na svém voze. Privátně nasazený Citroën uvízl v příkopu asi kilometr od startu rychlostní zkoušky se zlomeným zadním zavěšením.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.