Zažili jsme velmi dramatický začátek rally ve Francii. Úřadujícího mistra světa Loeba zradila už na 3. rychlostní zkoušce technika a Francouz tak musel DS3 WRC odstavit.
Hlavní favorit na vítězství v domácí soutěži a asfaltový král posledních let, Sébastien Loeb, je už po RZ3 ze hry o vítězství. Loebovi vypověděla službu technika, konkrétně motor jeho DS3 WRC. Stalo se tak asi po 27 kilometrech třetí zkoušky, do níž nastupoval s vedením 0,1s před Ogierem. "Pro Seba je to smůla. Jsme na začátku rally, do cíle je dlouhá cesta," reagoval na odsoupení kolega Ogier.
Na té samé RZ zažil krizovku Mikko Hirvonen, když vyjel se svou Fiestou WRC mimo trať. "Mimo jsem byl pár kilometrů po startu. Na gumy se mi nalepilo spoustu bahna, celé auto začalo extrémně vybrovat, ani jsem neviděl ven. Auto úplně poskakovalo, velmi těžko se ovládalo. Je to škoda, teď už ztrácím opravdu hodně. Zkusím získat co možná nejvíc bodů," popisuje Mikko.
Úplně stejně jako Hirvonen dopadl Latvala, také vyjel s Fiestou WRC mimo trať: "Jedeme na měkkých gumách a auto se velmi těžko ovládalo. V jedné pravo-levé kombinaci zatáček jsem ztratil zadek auta a vyjel ven. Vyjeli jsme až na trávů a uvízli jsme zde. Potřebovali jsme pomoc od diváků, kteří nás dostali zpět na trať."
Další zajímavá událost se stala ještě před startem RZ3, bývalý světový šampión F1, Kimi Räikkönen, nezvládl svůj vůz Citroën DS3 WRC na přejezdu k této rychlostí zkoušce. Fin zahříval gumy na svém voze. Privátně nasazený Citroën uvízl v příkopu asi kilometr od startu rychlostní zkoušky se zlomeným zadním zavěšením.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.