Zažili jsme velmi dramatický začátek rally ve Francii. Úřadujícího mistra světa Loeba zradila už na 3. rychlostní zkoušce technika a Francouz tak musel DS3 WRC odstavit.
Hlavní favorit na vítězství v domácí soutěži a asfaltový král posledních let, Sébastien Loeb, je už po RZ3 ze hry o vítězství. Loebovi vypověděla službu technika, konkrétně motor jeho DS3 WRC. Stalo se tak asi po 27 kilometrech třetí zkoušky, do níž nastupoval s vedením 0,1s před Ogierem. "Pro Seba je to smůla. Jsme na začátku rally, do cíle je dlouhá cesta," reagoval na odsoupení kolega Ogier.
Na té samé RZ zažil krizovku Mikko Hirvonen, když vyjel se svou Fiestou WRC mimo trať. "Mimo jsem byl pár kilometrů po startu. Na gumy se mi nalepilo spoustu bahna, celé auto začalo extrémně vybrovat, ani jsem neviděl ven. Auto úplně poskakovalo, velmi těžko se ovládalo. Je to škoda, teď už ztrácím opravdu hodně. Zkusím získat co možná nejvíc bodů," popisuje Mikko.
Úplně stejně jako Hirvonen dopadl Latvala, také vyjel s Fiestou WRC mimo trať: "Jedeme na měkkých gumách a auto se velmi těžko ovládalo. V jedné pravo-levé kombinaci zatáček jsem ztratil zadek auta a vyjel ven. Vyjeli jsme až na trávů a uvízli jsme zde. Potřebovali jsme pomoc od diváků, kteří nás dostali zpět na trať."
Další zajímavá událost se stala ještě před startem RZ3, bývalý světový šampión F1, Kimi Räikkönen, nezvládl svůj vůz Citroën DS3 WRC na přejezdu k této rychlostí zkoušce. Fin zahříval gumy na svém voze. Privátně nasazený Citroën uvízl v příkopu asi kilometr od startu rychlostní zkoušky se zlomeným zadním zavěšením.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?