Zažili jsme velmi dramatický začátek rally ve Francii. Úřadujícího mistra světa Loeba zradila už na 3. rychlostní zkoušce technika a Francouz tak musel DS3 WRC odstavit.
Hlavní favorit na vítězství v domácí soutěži a asfaltový král posledních let, Sébastien Loeb, je už po RZ3 ze hry o vítězství. Loebovi vypověděla službu technika, konkrétně motor jeho DS3 WRC. Stalo se tak asi po 27 kilometrech třetí zkoušky, do níž nastupoval s vedením 0,1s před Ogierem. "Pro Seba je to smůla. Jsme na začátku rally, do cíle je dlouhá cesta," reagoval na odsoupení kolega Ogier.
Na té samé RZ zažil krizovku Mikko Hirvonen, když vyjel se svou Fiestou WRC mimo trať. "Mimo jsem byl pár kilometrů po startu. Na gumy se mi nalepilo spoustu bahna, celé auto začalo extrémně vybrovat, ani jsem neviděl ven. Auto úplně poskakovalo, velmi těžko se ovládalo. Je to škoda, teď už ztrácím opravdu hodně. Zkusím získat co možná nejvíc bodů," popisuje Mikko.
Úplně stejně jako Hirvonen dopadl Latvala, také vyjel s Fiestou WRC mimo trať: "Jedeme na měkkých gumách a auto se velmi těžko ovládalo. V jedné pravo-levé kombinaci zatáček jsem ztratil zadek auta a vyjel ven. Vyjeli jsme až na trávů a uvízli jsme zde. Potřebovali jsme pomoc od diváků, kteří nás dostali zpět na trať."
Další zajímavá událost se stala ještě před startem RZ3, bývalý světový šampión F1, Kimi Räikkönen, nezvládl svůj vůz Citroën DS3 WRC na přejezdu k této rychlostí zkoušce. Fin zahříval gumy na svém voze. Privátně nasazený Citroën uvízl v příkopu asi kilometr od startu rychlostní zkoušky se zlomeným zadním zavěšením.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?