Loeba zradila technika, Hirvonen a Latvala mimo trať, Räikkönen havaroval na přejezdu

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Citroën Communication
iM2 30. září 2011 12:25
Sdílej:

Zažili jsme velmi dramatický začátek rally ve Francii. Úřadujícího mistra světa Loeba zradila už na 3. rychlostní zkoušce technika a Francouz tak musel DS3 WRC odstavit.

Hlavní favorit na vítězství v domácí soutěži a asfaltový král posledních let, Sébastien Loeb, je už po RZ3 ze hry o vítězství. Loebovi vypověděla službu technika, konkrétně motor jeho DS3 WRC. Stalo se tak asi po 27 kilometrech třetí zkoušky, do níž nastupoval s vedením 0,1s před Ogierem. "Pro Seba je to smůla. Jsme na začátku rally, do cíle je dlouhá cesta," reagoval na odsoupení kolega Ogier.

Na té samé RZ zažil krizovku Mikko Hirvonen, když vyjel se svou Fiestou WRC mimo trať. "Mimo jsem byl pár kilometrů po startu. Na gumy se mi nalepilo spoustu bahna, celé auto začalo extrémně vybrovat, ani jsem neviděl ven. Auto úplně poskakovalo, velmi těžko se ovládalo. Je to škoda, teď už ztrácím opravdu hodně. Zkusím získat co možná nejvíc bodů," popisuje Mikko.

Úplně stejně jako Hirvonen dopadl Latvala, také vyjel s Fiestou WRC mimo trať: "Jedeme na měkkých gumách a auto se velmi těžko ovládalo. V jedné pravo-levé kombinaci zatáček jsem ztratil zadek auta a vyjel ven. Vyjeli jsme až na trávů a uvízli jsme zde. Potřebovali jsme pomoc od diváků, kteří nás dostali zpět na trať."

Další zajímavá událost se stala ještě před startem RZ3, bývalý světový šampión F1, Kimi Räikkönen, nezvládl svůj vůz Citroën DS3 WRC na přejezdu k této rychlostí zkoušce. Fin zahříval gumy na svém voze. Privátně nasazený Citroën uvízl v příkopu asi kilometr od startu rychlostní zkoušky se zlomeným zadním zavěšením.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?