Tento týden začíná v Německu velmi prestižní autosalon ve Frankfurtu. Je to šance pro značky prezentovat svoje nové modely, ale také ukázat nové sportovní náčiní. Přesně to udělal Volkswagen se svým Polem WRC.
"V únoru jsme začali pracovat na prvotním návrhu vozu a jeho designu. Teď představujeme již plně funkční kus, se kterým začneme testovat. Jsme velmi rádi, že můžeme vůz představit právě na autosalonu ve Frankfurtu. Na tým můžeme být hrdí, protože dokázali dát auto za tak krátkou dobu dohromady," prohlásil šéf Volkswagenu pro motorsport, Kris Nissen.
Závodní speciál Volkswagen Polo R WRC vychází z globálně úspěšného modelu Polo. Jeho "srdcem" bude motor 1,6l TSI s přímým vstřikováním, který bude doplněn o turbo. Maximální výkon bude kolem 300 koní a točivý moment asi 350 Nm. Výkon se bude na kola přenášet pomocí sekvenční převodovky.
"MS v automobilových soutěžích se jezdí po celém světě. Volkswagen je globální značka, která je prodávána celosvětově a také se v mnoha zemích naše vozy vyrábí. Myslíme, že díky 14 soutěžím po celém světě můžeme oslovit velkou spoustu potenciálních zákazníků a také prodejců," pokračuje Nilssen.
Testovacími jezdci, kteří ponesou největší odpovědnost za vývoj nového speciálu, budou velezkušený Carlos Sainz a Dieter Deping (ten už na Škodě Fabia S2000 zkoušel jednotlivé díly Pola WRC přímo na trati). Zatím není vyloučeno, že by se Sainz mohl v rámci testování v roce 2012 s Polem WRC objevit na nějaké soutěži.
Volkswagen se bude soustředit výhradně na tovární tým, jako to dělá Citroën. Zákaznický program po vzoru Fordu a nebo Mini není v plánu.
zdroj: www.rallye-magazin.de
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.