Tento týden začíná v Německu velmi prestižní autosalon ve Frankfurtu. Je to šance pro značky prezentovat svoje nové modely, ale také ukázat nové sportovní náčiní. Přesně to udělal Volkswagen se svým Polem WRC.
"V únoru jsme začali pracovat na prvotním návrhu vozu a jeho designu. Teď představujeme již plně funkční kus, se kterým začneme testovat. Jsme velmi rádi, že můžeme vůz představit právě na autosalonu ve Frankfurtu. Na tým můžeme být hrdí, protože dokázali dát auto za tak krátkou dobu dohromady," prohlásil šéf Volkswagenu pro motorsport, Kris Nissen.
Závodní speciál Volkswagen Polo R WRC vychází z globálně úspěšného modelu Polo. Jeho "srdcem" bude motor 1,6l TSI s přímým vstřikováním, který bude doplněn o turbo. Maximální výkon bude kolem 300 koní a točivý moment asi 350 Nm. Výkon se bude na kola přenášet pomocí sekvenční převodovky.
"MS v automobilových soutěžích se jezdí po celém světě. Volkswagen je globální značka, která je prodávána celosvětově a také se v mnoha zemích naše vozy vyrábí. Myslíme, že díky 14 soutěžím po celém světě můžeme oslovit velkou spoustu potenciálních zákazníků a také prodejců," pokračuje Nilssen.
Testovacími jezdci, kteří ponesou největší odpovědnost za vývoj nového speciálu, budou velezkušený Carlos Sainz a Dieter Deping (ten už na Škodě Fabia S2000 zkoušel jednotlivé díly Pola WRC přímo na trati). Zatím není vyloučeno, že by se Sainz mohl v rámci testování v roce 2012 s Polem WRC objevit na nějaké soutěži.
Volkswagen se bude soustředit výhradně na tovární tým, jako to dělá Citroën. Zákaznický program po vzoru Fordu a nebo Mini není v plánu.
zdroj: www.rallye-magazin.de
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?