Rally Austrálie: Ford bere double

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
RallyZone.cz 9. září 2011 16:29
Sdílej:

Mikko Hirvonen získal druhé vítězství pro Ford Fiesta RS WRC. Za toto vítězství však může děkovat kolegovi Latvalovi, který mu poslední den přepustil na příkaz týmu vedení v závodu. Stejné to bylo i u Citroënu, kde Ogier přepustil Loeba na desáté místo celkové klasifikace.

Aktualizace po II. etapě:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího     1.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta RS WRC 3:35:59,0  ---     2.    Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +14,7       3.    Solberg P. -  Patterson C.  Citroën DS3 WRC   +44,8     4.   Wilson M. - Martin S.  Ford Fiesta RS WRC   +8:45,2     5.    Al-Qassimi K. - Orr M.   Ford Fiesta RS WRC   +12:33,3       6.    Paddon H. - Kennard J.   Subaru Impreza WRX STi   +17:29,3     7.    Kosciuszko M. - Szczepaniak M.   Mitsubishi Lancer Evo X   +19:01,3     8.    Salyuk jr. A. - Cherepin P.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +21:08,5     9.    Guerra jr. B. - Rozada B.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +22:48,9    10.    Loeb S. - Elena D.   Citroën DS3 WRC   +30:02,9

Aktualizace po II. etapě:

 Dnešní etapa již nepřipravila proo účastníky tak těžké podmínky, jako ta první. Všechny zkoušky se dnes odjeli za sucha a v nevýhodě tedy zača být Hirvonen jako první na trati. Toho také hned v první dopolední RZ přeskočil jeho stájový kolega Latvala. Citroeny se vrátili po včerejších problémech znovu do bojů. Ve čtyřech dopoledních zkouškách však zajížděli časy do pátého místa, všechny tyto RZ vyhrály tovární Fordy. Třetí Petter Solberg začínal pomalu nabírat na vedoucí duo ztrátu.

Hned první dopolední RZ15 vystavila Henningu Solbergovi nemalé problémy s elektronikou, díky kterým značně ztratil, když dokonce na trati musel zastavit. Odpoledne se naopak začalo lépe dařit Citroenům a všechny odpolední zkoušky vyhráli tentorkát Loeb s Ogierem. Ogier čtyři, Loeb dvě. Nyní patří Ogierovi jedenáctá průběžná příčka se ztrátou devatenáct a půl minuty, Loeb je nyní šestnáctý se ztrátou bezmála půl hodiny.

Produkční vozy stále vede Paddon, velkou stíhací jízdů však předvedl Polák Michal Kosciuszko. Ten celý den v rámci PWRC zajížděl vyrovnané časy okolo druhého, třetího místa a Paddona stáhnul na  pouhých 2,9 s.

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC 2:43:47,4  ---     2.    Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta RS WRC   +22,7       3.    Solberg P. -  Patterson C.  Ford Fiesta WRC   +59,5     4.   Wilson M. - Martin S.  Ford Fiesta RS WRC   +5:53,7     5.    Al-Qassimi K. - Orr M.   Ford Fiesta RS WRC   +9:24,4       6.    Paddon H. - Kennard J.   Subaru Impreza WRX STi   +13:29,2     7.    Kosciuszko M. - Szczepaniak M.   Mitsubishi Lancer Evo X   +13:32,1     8.    Salyuk jr. A. - Cherepin P.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +15:33,1     9.    Guerra jr. B. - Rozada B.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +16:35,0    10.    Novikov E. - Giraudet D.   Ford Fiesta RS WRC   +17:00,8

 

Aktualizace po I. etapě:

Vytrvalý a silný déšť skrápěl tratě Australské rally ještě před samotným startem. Z rychlostních zkoušek se stalo blátivé peklo a ani ostřílení mazáci jako Loeb, nebo Petter Solberg nepamatují takové posmínky na závodě WRC. Přesto se všichni jezdi srdnatě pustili do závodění. Ne všem všk bylo přáno spatřit cíl první etapy. Prvním odpadlíkem byl už na RZ4 Sebastien Loeb. Jak sám přiznal, v jednom okamžiku se podíval na display ukazující průběžné časy v RZ (splity) a ztratil na malý okamžik koncentraci. To mělo za následek tři kotrmelce jeho vozu Citröen DS3 WRC a odstoupení ze soutěže. Zatím se neví, zda Loeb bude pokračovat v rámci Superally. Tíha okamžiku, nebo možná až zbytečné riskování v první etapě poslalo mimo hru i druhého Sebastiena z Citröenu - Ogiera. Ten šel mimo trať v RZ6 a i on musel odstoupit, protože na svém voze prorazil chladič. Otázkou je, zda Ogier jen přehnal svou snahu v závodech s Fordem, nebo neunesl tíhu okamžiku, kdy by se po Australské rally mohl velmi výrazně dotáhnout na, v tu dobu již odstoupivšího Loeba, v celkovém hodnocení WRC. A do třetice jezdec mimo trať. Tentokrát s Fiestou WRC jedoucí Novikov. I on havaroval a i on musel ze soutěže odstoupit. Ruský jezdec s Francouzským spolujezdcem havarovali v RZ7.Po všech těchto odstoupeních je teď otevřená cesta k vítězství pro jezdce týmu Ford. Otázkou je, který z nich si pro vítězství dojede. Malcolm Wilson už avizoval, že pokud to bude nutné, Ford sáhne po zítřejší etapě k týmové režii. Latvala totiž už nemá šanci na celkové prvenství v šampionátu a tak by v případě nutnosti pustil před sebe Hirvonena. Po první etapě ale vede právě Hirvonen před Latvalou. Třetí je po deseti testech první etapy Petter Solberg. Ten evidentně se svou technikou nestačí tempu továrních Fordů. Spekulovat se ale dá o možné podpoře od Citröenu pro Norského jezdce. Solberg už je totiž momentálně jediný, kdo má reálnou šanci vzít Fordům vítězství.Zítřejší etapa startuje vzhledem k časovému posunu už v půl jedné v noci našeho času a do cíle etapy dojedou posádky zítra dopoledne. I po druhé etapě Vám přineseme aktuální informace a výsledky.

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Ford Fiesta RS WRC 1:17:11,2  ---     2.    Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +7,0       3.    Solberg P. -  Patterson C.  Ford Fiesta WRC   +44,3     4.   Solberg H. - Minor-Petrasko I.  Ford Fiesta RS WRC   +2:26,9     5.    Wilson M. - Martin S.   Ford Fiesta RS WRC   +3:03,1       6.    Al-Qassimi K. - Orr M.   Ford Fiesta RS WRC   +4:47,3     7.    Paddon H. - Kennard J.   Subaru Impreza WRX STi   +5:19,7     8.    Kosciuszko M. - Szczepaniak M.   Mitsubishi Lancer Evo X   +6:39,9     9.    Salyuk jr. A. - Cherepin P.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +7:22,4    10.    Guerra jr. B. - Rozada B.   Mitsubishi Lancer Evo IX   +8:28,3
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.