Mikko Hirvonen získal druhé vítězství pro Ford Fiesta RS WRC. Za toto vítězství však může děkovat kolegovi Latvalovi, který mu poslední den přepustil na příkaz týmu vedení v závodu. Stejné to bylo i u Citroënu, kde Ogier přepustil Loeba na desáté místo celkové klasifikace.
Aktualizace po II. etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC 3:35:59,0 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +14,7 3. Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC +44,8 4. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +8:45,2 5. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Fiesta RS WRC +12:33,3 6. Paddon H. - Kennard J. Subaru Impreza WRX STi +17:29,3 7. Kosciuszko M. - Szczepaniak M. Mitsubishi Lancer Evo X +19:01,3 8. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Mitsubishi Lancer Evo IX +21:08,5 9. Guerra jr. B. - Rozada B. Mitsubishi Lancer Evo IX +22:48,9 10. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +30:02,9Aktualizace po II. etapě:
Dnešní etapa již nepřipravila proo účastníky tak těžké podmínky, jako ta první. Všechny zkoušky se dnes odjeli za sucha a v nevýhodě tedy zača být Hirvonen jako první na trati. Toho také hned v první dopolední RZ přeskočil jeho stájový kolega Latvala. Citroeny se vrátili po včerejších problémech znovu do bojů. Ve čtyřech dopoledních zkouškách však zajížděli časy do pátého místa, všechny tyto RZ vyhrály tovární Fordy. Třetí Petter Solberg začínal pomalu nabírat na vedoucí duo ztrátu.
Hned první dopolední RZ15 vystavila Henningu Solbergovi nemalé problémy s elektronikou, díky kterým značně ztratil, když dokonce na trati musel zastavit. Odpoledne se naopak začalo lépe dařit Citroenům a všechny odpolední zkoušky vyhráli tentorkát Loeb s Ogierem. Ogier čtyři, Loeb dvě. Nyní patří Ogierovi jedenáctá průběžná příčka se ztrátou devatenáct a půl minuty, Loeb je nyní šestnáctý se ztrátou bezmála půl hodiny.
Produkční vozy stále vede Paddon, velkou stíhací jízdů však předvedl Polák Michal Kosciuszko. Ten celý den v rámci PWRC zajížděl vyrovnané časy okolo druhého, třetího místa a Paddona stáhnul na pouhých 2,9 s.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC 2:43:47,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC +22,7 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +59,5 4. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +5:53,7 5. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Fiesta RS WRC +9:24,4 6. Paddon H. - Kennard J. Subaru Impreza WRX STi +13:29,2 7. Kosciuszko M. - Szczepaniak M. Mitsubishi Lancer Evo X +13:32,1 8. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Mitsubishi Lancer Evo IX +15:33,1 9. Guerra jr. B. - Rozada B. Mitsubishi Lancer Evo IX +16:35,0 10. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +17:00,8
Aktualizace po I. etapě:
Vytrvalý a silný déšť skrápěl tratě Australské rally ještě před samotným startem. Z rychlostních zkoušek se stalo blátivé peklo a ani ostřílení mazáci jako Loeb, nebo Petter Solberg nepamatují takové posmínky na závodě WRC. Přesto se všichni jezdi srdnatě pustili do závodění. Ne všem všk bylo přáno spatřit cíl první etapy. Prvním odpadlíkem byl už na RZ4 Sebastien Loeb. Jak sám přiznal, v jednom okamžiku se podíval na display ukazující průběžné časy v RZ (splity) a ztratil na malý okamžik koncentraci. To mělo za následek tři kotrmelce jeho vozu Citröen DS3 WRC a odstoupení ze soutěže. Zatím se neví, zda Loeb bude pokračovat v rámci Superally. Tíha okamžiku, nebo možná až zbytečné riskování v první etapě poslalo mimo hru i druhého Sebastiena z Citröenu - Ogiera. Ten šel mimo trať v RZ6 a i on musel odstoupit, protože na svém voze prorazil chladič. Otázkou je, zda Ogier jen přehnal svou snahu v závodech s Fordem, nebo neunesl tíhu okamžiku, kdy by se po Australské rally mohl velmi výrazně dotáhnout na, v tu dobu již odstoupivšího Loeba, v celkovém hodnocení WRC. A do třetice jezdec mimo trať. Tentokrát s Fiestou WRC jedoucí Novikov. I on havaroval a i on musel ze soutěže odstoupit. Ruský jezdec s Francouzským spolujezdcem havarovali v RZ7.Po všech těchto odstoupeních je teď otevřená cesta k vítězství pro jezdce týmu Ford. Otázkou je, který z nich si pro vítězství dojede. Malcolm Wilson už avizoval, že pokud to bude nutné, Ford sáhne po zítřejší etapě k týmové režii. Latvala totiž už nemá šanci na celkové prvenství v šampionátu a tak by v případě nutnosti pustil před sebe Hirvonena. Po první etapě ale vede právě Hirvonen před Latvalou. Třetí je po deseti testech první etapy Petter Solberg. Ten evidentně se svou technikou nestačí tempu továrních Fordů. Spekulovat se ale dá o možné podpoře od Citröenu pro Norského jezdce. Solberg už je totiž momentálně jediný, kdo má reálnou šanci vzít Fordům vítězství.Zítřejší etapa startuje vzhledem k časovému posunu už v půl jedné v noci našeho času a do cíle etapy dojedou posádky zítra dopoledne. I po druhé etapě Vám přineseme aktuální informace a výsledky.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC 1:17:11,2 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,0 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +44,3 4. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +2:26,9 5. Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC +3:03,1 6. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Fiesta RS WRC +4:47,3 7. Paddon H. - Kennard J. Subaru Impreza WRX STi +5:19,7 8. Kosciuszko M. - Szczepaniak M. Mitsubishi Lancer Evo X +6:39,9 9. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:22,4 10. Guerra jr. B. - Rozada B. Mitsubishi Lancer Evo IX +8:28,3Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.