Mistr J-WRC, Aaron Burkart, se již těší na domácí soutěž v Německu. Stane se totiž prvním Němcem, který bude řídit nový Ford Fiesta WRC.
Od minulého podzimu bylo ohledně Aarona Burkarta ticho. Poslední vítěz juniorského mistrovství světa neudělal kýžený krok kupředu. Od svého debutu (Německo 2003) odjel 28letý jezdec celkem 35 soutěží MS, většina z toho byla ve vozech S1600. Mimo titulu v J-WRC získal za volantem Citroënu C4 WRC také dvanácté místo ve Wales Rally roku 2009. Svůj jediný bod ve WRC si připsal vloni v Turecku za volantem Suzuki Swift S1600.
Nejlepším momentem letošní sezony bude rally v Německu. Burkart se před domácími fandy představí ve Fordu Fiesta WRC, auto mu připraví M-Sport. Navigovat ho bude Andre Kachel. "Je fantastické, že svou domácí soutěz pojedu na volantem vozu WRC. To je něco mimořádného," říká Aaron pro wrc.com.
Aaron na letošní Bohemce
"Na startu bude 20 speciálů WRC, takže body budou velkou výzvou, ale chci se na to zaměřit." Burkart bude prvním Němcem, který se sveze s vozem WRC aktuální specifikace. V neděli bude vůz poprvé testovat. "Podíváme se na to, jak to je, ale momentálně se cítím dobře. Testovat budeme s tím stejným autem, takže bychom neměli udělat žádnou chybu. Rychlost v zatáčkách bude určitě větší. Na to musíme pamatovat."
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, ohledně podpory mladého jezdce říká: "Stejně jako u ostatních jezdců, jsem i u něj napjatý, jak se s tím popere."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?