Mistr J-WRC, Aaron Burkart, se již těší na domácí soutěž v Německu. Stane se totiž prvním Němcem, který bude řídit nový Ford Fiesta WRC.
Od minulého podzimu bylo ohledně Aarona Burkarta ticho. Poslední vítěz juniorského mistrovství světa neudělal kýžený krok kupředu. Od svého debutu (Německo 2003) odjel 28letý jezdec celkem 35 soutěží MS, většina z toho byla ve vozech S1600. Mimo titulu v J-WRC získal za volantem Citroënu C4 WRC také dvanácté místo ve Wales Rally roku 2009. Svůj jediný bod ve WRC si připsal vloni v Turecku za volantem Suzuki Swift S1600.
Nejlepším momentem letošní sezony bude rally v Německu. Burkart se před domácími fandy představí ve Fordu Fiesta WRC, auto mu připraví M-Sport. Navigovat ho bude Andre Kachel. "Je fantastické, že svou domácí soutěz pojedu na volantem vozu WRC. To je něco mimořádného," říká Aaron pro wrc.com.
Aaron na letošní Bohemce
"Na startu bude 20 speciálů WRC, takže body budou velkou výzvou, ale chci se na to zaměřit." Burkart bude prvním Němcem, který se sveze s vozem WRC aktuální specifikace. V neděli bude vůz poprvé testovat. "Podíváme se na to, jak to je, ale momentálně se cítím dobře. Testovat budeme s tím stejným autem, takže bychom neměli udělat žádnou chybu. Rychlost v zatáčkách bude určitě větší. Na to musíme pamatovat."
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, ohledně podpory mladého jezdce říká: "Stejně jako u ostatních jezdců, jsem i u něj napjatý, jak se s tím popere."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?