Po víťazstve na štvrtom podujatí seriálu DMACK Tyres Rally 2011 si RUFA Team v súťažení doprial takmer mesačnú prestávku. Počas nadchádzajúceho víkendu tím v spolupráci s poľským Peugeot Sport Polska Rally Team odštartuje na piatom podujatí slovenského šampionátu, v poľskom Rzeszowe.
Na štart tohto podujatia sa posádka Grzegorz Grzyb na rozdiel od predchádzajúcich podujatí nepostaví s vozidlom špecifikácie WRC, ale s Peugeotom 207 S2000. Zmena vozidla je spojená s jednoduchou príčinou. Tou je fakt, že v Poľsku bude posádka okrem bodov v rámci slovenského šampionátu, bojovať aj o body poľské. Navyše zmena nastáva aj na mieste spolujazdca, v tomto prípade sa po pravici Grzegorza Grzyba posadí Daniel Swiatkowski, ktorý s ním bojuje v poľskom majstrovstve.
Rovnako ako aj na ostatné štartujúce posádky v Rzeszowe na nich budú čakať nové rýchlostné skúšky, ktoré sa ešte v rámci už spomínaného podujatia nejazdili. Grzegorz Grzyb je však rodák zo Rzeszowa a tak tunajšie trate, aj keď ešte neboli do súťaže zaradené, v podstate pozná čo by pre posádku malo byť určitou výhodou proti konkurencii. Samozrejme zmenu súťažného vozidla dopĺňa aj zmena jeho dizajnu. S akými cieľmi do Rzeszowa tím mieri sme sa spýtali manažéra RUFA Team pána Ľubomíra Klemana: „Náš tím vstúpil do spolupráce s Peugeot Sport Polska Rally Team pod ktorým bojuje Grzegorz v rámci poľského majstrovstva. V minulom roku sa nám, pre Grzyba domácej pôde nedarilo a boli sme nútení po poruche motora odstúpiť už v prvej etape podujatia. Verím tomu, že nás teraz smola bude obchádzať a samozrejme by som bol rád, ak by sme si z Rzeszowa odviezli čo možno najviac bodov, keďže naša posádka je medzi trojicou súťažiacich bojujúcich o tohtoročný titul. Grzegorz tu v Rzeszowe dva krát po sebe dokázal vyhrať súťaž v absolútnom poradí a tak vieme, že nie sme bez šancí. Oproti predchádzajúcim súťažiam meníme techniku. Dôvodom je už spomínaná podpora poľského importéra vozidiel Peugeot a budeme bojovať okrem slovenských bodov aj o poľské.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?