Po víťazstve na štvrtom podujatí seriálu DMACK Tyres Rally 2011 si RUFA Team v súťažení doprial takmer mesačnú prestávku. Počas nadchádzajúceho víkendu tím v spolupráci s poľským Peugeot Sport Polska Rally Team odštartuje na piatom podujatí slovenského šampionátu, v poľskom Rzeszowe.
Na štart tohto podujatia sa posádka Grzegorz Grzyb na rozdiel od predchádzajúcich podujatí nepostaví s vozidlom špecifikácie WRC, ale s Peugeotom 207 S2000. Zmena vozidla je spojená s jednoduchou príčinou. Tou je fakt, že v Poľsku bude posádka okrem bodov v rámci slovenského šampionátu, bojovať aj o body poľské. Navyše zmena nastáva aj na mieste spolujazdca, v tomto prípade sa po pravici Grzegorza Grzyba posadí Daniel Swiatkowski, ktorý s ním bojuje v poľskom majstrovstve.
Rovnako ako aj na ostatné štartujúce posádky v Rzeszowe na nich budú čakať nové rýchlostné skúšky, ktoré sa ešte v rámci už spomínaného podujatia nejazdili. Grzegorz Grzyb je však rodák zo Rzeszowa a tak tunajšie trate, aj keď ešte neboli do súťaže zaradené, v podstate pozná čo by pre posádku malo byť určitou výhodou proti konkurencii. Samozrejme zmenu súťažného vozidla dopĺňa aj zmena jeho dizajnu. S akými cieľmi do Rzeszowa tím mieri sme sa spýtali manažéra RUFA Team pána Ľubomíra Klemana: „Náš tím vstúpil do spolupráce s Peugeot Sport Polska Rally Team pod ktorým bojuje Grzegorz v rámci poľského majstrovstva. V minulom roku sa nám, pre Grzyba domácej pôde nedarilo a boli sme nútení po poruche motora odstúpiť už v prvej etape podujatia. Verím tomu, že nás teraz smola bude obchádzať a samozrejme by som bol rád, ak by sme si z Rzeszowa odviezli čo možno najviac bodov, keďže naša posádka je medzi trojicou súťažiacich bojujúcich o tohtoročný titul. Grzegorz tu v Rzeszowe dva krát po sebe dokázal vyhrať súťaž v absolútnom poradí a tak vieme, že nie sme bez šancí. Oproti predchádzajúcim súťažiam meníme techniku. Dôvodom je už spomínaná podpora poľského importéra vozidiel Peugeot a budeme bojovať okrem slovenských bodov aj o poľské.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?