V prvom rade sa jedná o 60 posádok prihlásených do majstrovstiev Poľska, Majstrovstiev Slovenska – DMACK Tyres Rally 2011 a taktiež do FIA Trophy – Zóny strednej Európy.
Na oficiálnom zozname prihlásených 20. ročníka Rajdu Rszeszowského figuruje 149 posádok ! „Je to vynikajúci počet“ vyjadril spokojnosť riaditeľ súťaže Jarosław Noworól, „Je to rekordné číslo posledných ročníkov!„
So štartovým číslom 1, s prioritou FIA A budú jazdiť Francúzi Bryan Bouffier - Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000). Štartové číslo 2 dostal Michał Sołowow s Maciejom Baranom (POL, priorita FIA B, Ford Fiesta S2000).
Ďalšie štartové čísla sme pridelili jazdcom s národnými prioritami: 3 - Kajetan Kajetanowicz s Jarosławom Baranom (POL, Subaru Impreza TMR), 4 – Jozef Beres junior s Robertom Mullerom (SVK, Škoda Fabia WRC), 5 – Tomasz Kuchar s Danielom Dymurskim (POL, Mitsubishi Lancer Evo V), a štartové číslo 6 – Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom (SVK, Mitsubishi Lancer WRC 05). S nasledujúcou „sedmičkou” pôjde Michał Bębenek s Maciejom Wilkom (POL, Mitsubishi Lancer Evo RS X), „osmička” Grzegorz Grzyb s Danielom Siatkowskim (POL, Peugeot 207 S2000). S rovnakým vozidlom odštartuje aj Maciej Rzeźnik s Przemysławom Mazurom (št. č. 12). Tretie vozidlo WRC (Subaru Impreza S12B WRC) posádky Igor Drotar-Vladimir Banoci (CZE) bude jazdiť s číslom „9“.
Vozidlá WRC budú klasifikované výlučne v hodnotení majstrovstiev Slovenska ale ich prítomnosť na tratiach Podkarpatia určite poteší divákov – objasnil Jarosław Noworól.
Oproti súťažiacim zo Slovenska a Poľska sa predstavia aj reprezentanti Ukrajiny (Oleksij Tamrazow a Iwan German, Ford Fiesta S2000, št. č. 11), Čech (Jaroslav Orsák s Jaroslavom Novákom, Mitsubishi Evo IX, „14“) a Francúzsko bude reprezentovať aj Laurent Viana s Isabellou Galmiche (št. č. 21, Citroen DS3). S rovnakým vozidlom uvidíme na trati aj Jana Chmielewskieho s Grzegorzom Dachowskim. V skupine R bude zápoliť až 15 posádok.
Na zozname prihlásených v rámci Poľského Rally Pohára sa nachádza až 72 posádok na čele s Hondou Civic Mariusza Nowociena a Bartłomejom Jakubowskim (101).
Na konci štartového poľa „Puchara“ bude ešte jazdiť 17 posádok v rámci jazdy pravidelnosti.
Už zajtra podvečer (utorok 2.8.) začína výdaj itinerárov a administratívne preberanie pre všetky tieto posádky. Prajeme všetkým veľa úspechov a športových zážitkov na náročných a zaujímavých tratiach poľského Podkarpatia.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?