V prvom rade sa jedná o 60 posádok prihlásených do majstrovstiev Poľska, Majstrovstiev Slovenska – DMACK Tyres Rally 2011 a taktiež do FIA Trophy – Zóny strednej Európy.
Na oficiálnom zozname prihlásených 20. ročníka Rajdu Rszeszowského figuruje 149 posádok ! „Je to vynikajúci počet“ vyjadril spokojnosť riaditeľ súťaže Jarosław Noworól, „Je to rekordné číslo posledných ročníkov!„
So štartovým číslom 1, s prioritou FIA A budú jazdiť Francúzi Bryan Bouffier - Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000). Štartové číslo 2 dostal Michał Sołowow s Maciejom Baranom (POL, priorita FIA B, Ford Fiesta S2000).
Ďalšie štartové čísla sme pridelili jazdcom s národnými prioritami: 3 - Kajetan Kajetanowicz s Jarosławom Baranom (POL, Subaru Impreza TMR), 4 – Jozef Beres junior s Robertom Mullerom (SVK, Škoda Fabia WRC), 5 – Tomasz Kuchar s Danielom Dymurskim (POL, Mitsubishi Lancer Evo V), a štartové číslo 6 – Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom (SVK, Mitsubishi Lancer WRC 05). S nasledujúcou „sedmičkou” pôjde Michał Bębenek s Maciejom Wilkom (POL, Mitsubishi Lancer Evo RS X), „osmička” Grzegorz Grzyb s Danielom Siatkowskim (POL, Peugeot 207 S2000). S rovnakým vozidlom odštartuje aj Maciej Rzeźnik s Przemysławom Mazurom (št. č. 12). Tretie vozidlo WRC (Subaru Impreza S12B WRC) posádky Igor Drotar-Vladimir Banoci (CZE) bude jazdiť s číslom „9“.
Vozidlá WRC budú klasifikované výlučne v hodnotení majstrovstiev Slovenska ale ich prítomnosť na tratiach Podkarpatia určite poteší divákov – objasnil Jarosław Noworól.
Oproti súťažiacim zo Slovenska a Poľska sa predstavia aj reprezentanti Ukrajiny (Oleksij Tamrazow a Iwan German, Ford Fiesta S2000, št. č. 11), Čech (Jaroslav Orsák s Jaroslavom Novákom, Mitsubishi Evo IX, „14“) a Francúzsko bude reprezentovať aj Laurent Viana s Isabellou Galmiche (št. č. 21, Citroen DS3). S rovnakým vozidlom uvidíme na trati aj Jana Chmielewskieho s Grzegorzom Dachowskim. V skupine R bude zápoliť až 15 posádok.
Na zozname prihlásených v rámci Poľského Rally Pohára sa nachádza až 72 posádok na čele s Hondou Civic Mariusza Nowociena a Bartłomejom Jakubowskim (101).
Na konci štartového poľa „Puchara“ bude ešte jazdiť 17 posádok v rámci jazdy pravidelnosti.
Už zajtra podvečer (utorok 2.8.) začína výdaj itinerárov a administratívne preberanie pre všetky tieto posádky. Prajeme všetkým veľa úspechov a športových zážitkov na náročných a zaujímavých tratiach poľského Podkarpatia.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?