Tohtoročná sezóna majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach, DMACK Tyres RALLY 2011, napíše ďalšiu kapitolu už o necelé dva týždne. Posádky sa stretnú v poľskom Rzesowe, kde v dňoch 4.- 6. augusta ich čaká boj o body, ktoré sa budú započítavať aj do FIA CEZ Trophy, do Platinum Majstrovstiev Poľska a do Poľského pohára v rally.
Hlavným organizátorom súťaže je Automobilklub Rzeszowski a spoluorganizátormi Auto Klub Košice a Klub „Moto-Car´93“ Rzeszow. Centrom celej súťaže bude tak, ako v predchádzajúcej sezóne, areál Technickej univerzity na Poznanskej ulici v Rzeszowe. Umiestnené tam bude riaditeľstvo súťaže, servisné parkovisko a uskutočnia sa tam aj administratívne a technické preberanie.
Náročné, ale obľúbené podujatie u našich severných susedov sľubuje silnú konkurenciu, tradične ťažkú trať i zaujímavý sprievodný program, keďže rzesowský autoklub tohto roku oslavuje 65. výročie svojho založenia.
Oba dni Rajdu Rzesowski budú v rámci slovenských majstrovstiev hodnotené samostatne. Slávnostný štartový ceremoniál je naplánovaný na štvrtok, 4. augusta. Súťažiť sa bude v piatok a sobotu (4.- 6. august). Prvá etapa obsahuje bezmála 77 meraných kilometrov, rozdelených na päť rýchlostných skúšok. Druhý deň tvorí šesť meraných úsekov, čo je približne 75 ostrých kilometrov.
Poľský organizátor divákom sľubuje veľa atraktívnych a bezpečných miest, odkiaľ bude možné rely sledovať. Veľká divácka účasť sa očakáva na mestskej skúške Nowy Swiat, ktorá uzavrie piatkový program podujatia.
Pohľad do zoznamu došlých prihlášok v rámci slovenských majstrovstiev naznačuje, že mnohí súťažiaci si túto povinnosť nechali na poslednú chvíľu. Všetci tí, ktorí ešte váhali s prihlásením sa musia rýchlo rozhodnúť, lebo dnes (22. 7.) o polnoci vyprší termín podávania prihlášok na toto podujatie. V zozname však doslova svieti zmena techniky pri mene Jozefa Béreša mladšieho. Ten so Škodou Fabia S2000 v Topoľčanoch, ani v Lubeníku nestačil na súperov jazdiacich v silnejších wéercéčkach. Jeho náskok v priebežnom hodnotení šampionátu sa zmenšil a úradujúci majster krajiny preto prezbrojil na Škodu Fabia WRC.
Bérešov aktuálne najväčší súper v boji o titul, Poliak Grzegorz Grzyb, prezbrojil presne v opačnom garde a na rzesowskú rely je prihlásený s Peugeotom 207 S2000. Po pauze sa na trate slovenského šampionátu zrejme vráti Francúz Laurent Viana, prihlásený s Citroënom DS3 R3T. Našim posádkam sťaží situáciu fakt, že záujem o slovenské body prejavilo aj viacero poľských jazdcov, z nich menujme napríklad Michala Bebeneka, už dobre známeho Wojteka Chuchalu či Kajetana Kajetanowicza.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?