Travis Pastrana se v listopadu zúčastní s historickým Porsche 911 Východoafrické Safari rally. Podporu bude mít od Björna Waldegarda.
Nejen starší závodníci se v listopadu zúčastní Východoafrické Safari rally, která se jede od 19. do 21. listopadu v Keni. Také freestilový a motokrosový král Travis Pastrana se zúčastní této klasické soutěže. Američan pojede s Porsche 911 britské stáje Tuthill Porsche. Jeho týmovým kolegou a rádcem bude Björn Waldegard, který legendární Safari Rally vyhrál pětkrát.
"Už se nemohu dočkat listopadu, až pojedu na Východoafrické Safari rally. Byl to můj dlouhodobý sen," řekl Pastrana, který bude startovat pod pojektem "Race4Change", který má pomáhat. Tato souěž bude trochu odlišná od ostatních normálních soutěží. Jezdci mohou startovat s vozy vyrobenými pouze do roku 1975. Nicméně na soutěži se s vozy nebude zacházet jinak, než by se zacházelo s novými auty WRC, které ještě před několika lety v Keni také závodily.
Aby se rally nerozmohla do astronomických nákladů, tak může mít jeden startující pouze jedno servisní auto, jedno auto pro management (to smí vést pouze určité díly vozů), tři mechaniky a 36 pneumatik. Tým Tuthill nabízí Porsche, které je připraveno na Safari rally, za 130 000 eur. Dalších 80 000 eur si musí zájemci připravit na startovné, hotel, servis, dopravu. Zmiňované Porsche má 280 koní a je tak vítězuschopnou a spolehlivou volbou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?