Travis Pastrana se v listopadu zúčastní s historickým Porsche 911 Východoafrické Safari rally. Podporu bude mít od Björna Waldegarda.
Nejen starší závodníci se v listopadu zúčastní Východoafrické Safari rally, která se jede od 19. do 21. listopadu v Keni. Také freestilový a motokrosový král Travis Pastrana se zúčastní této klasické soutěže. Američan pojede s Porsche 911 britské stáje Tuthill Porsche. Jeho týmovým kolegou a rádcem bude Björn Waldegard, který legendární Safari Rally vyhrál pětkrát.
"Už se nemohu dočkat listopadu, až pojedu na Východoafrické Safari rally. Byl to můj dlouhodobý sen," řekl Pastrana, který bude startovat pod pojektem "Race4Change", který má pomáhat. Tato souěž bude trochu odlišná od ostatních normálních soutěží. Jezdci mohou startovat s vozy vyrobenými pouze do roku 1975. Nicméně na soutěži se s vozy nebude zacházet jinak, než by se zacházelo s novými auty WRC, které ještě před několika lety v Keni také závodily.
Aby se rally nerozmohla do astronomických nákladů, tak může mít jeden startující pouze jedno servisní auto, jedno auto pro management (to smí vést pouze určité díly vozů), tři mechaniky a 36 pneumatik. Tým Tuthill nabízí Porsche, které je připraveno na Safari rally, za 130 000 eur. Dalších 80 000 eur si musí zájemci připravit na startovné, hotel, servis, dopravu. Zmiňované Porsche má 280 koní a je tak vítězuschopnou a spolehlivou volbou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?