Travis Pastrana se v listopadu zúčastní s historickým Porsche 911 Východoafrické Safari rally. Podporu bude mít od Björna Waldegarda.
Nejen starší závodníci se v listopadu zúčastní Východoafrické Safari rally, která se jede od 19. do 21. listopadu v Keni. Také freestilový a motokrosový král Travis Pastrana se zúčastní této klasické soutěže. Američan pojede s Porsche 911 britské stáje Tuthill Porsche. Jeho týmovým kolegou a rádcem bude Björn Waldegard, který legendární Safari Rally vyhrál pětkrát.
"Už se nemohu dočkat listopadu, až pojedu na Východoafrické Safari rally. Byl to můj dlouhodobý sen," řekl Pastrana, který bude startovat pod pojektem "Race4Change", který má pomáhat. Tato souěž bude trochu odlišná od ostatních normálních soutěží. Jezdci mohou startovat s vozy vyrobenými pouze do roku 1975. Nicméně na soutěži se s vozy nebude zacházet jinak, než by se zacházelo s novými auty WRC, které ještě před několika lety v Keni také závodily.
Aby se rally nerozmohla do astronomických nákladů, tak může mít jeden startující pouze jedno servisní auto, jedno auto pro management (to smí vést pouze určité díly vozů), tři mechaniky a 36 pneumatik. Tým Tuthill nabízí Porsche, které je připraveno na Safari rally, za 130 000 eur. Dalších 80 000 eur si musí zájemci připravit na startovné, hotel, servis, dopravu. Zmiňované Porsche má 280 koní a je tak vítězuschopnou a spolehlivou volbou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.