V kategorii vozů S2000 se chystá velký převrat. Už teď mohou být nové vozy s motory 1,6l s turbem homologovány. Pro Škodovku je to ale problém, alespoň podle informací rallye-magazinu.de.
Motory o objemu 2,0l, které v S2000 řvou, jsou u lidí oblíbené. Jenže jedná se o vymírající motory. FIA prosazuje svůj "světový" motor 1,6l stále více. Nové vozy S2000 již musí tento motor pohánět. První vlaštovkou je Mini S2000.
Teď bude následovat Ford. Na konci toho týdne plánuje Ford poprvé vyjet s Fisteou S2000 s motorem 1,6l s turbem a 30mm restriktorem. Podle šéfa M-Sportu, Malcolma Wilsona, se podařilo až do letošního roku prodat asi 50 Fiest S2000 s 2,0l atmosferickým motorem. Jenže kvůli změně motorů došlo v letošním roce k prodeji pouze 5 vozů.
Otevřená zůstává otázka, co bude se Škodou dále. Český tým dal francouzské firmě Oreca za úkol postavit motor o objemu 1,6l s turbem, teď se tedy veškeré práce na motoru zastavily? S koncem nepřeplňovaných motorů by český tým musel rallyovou scénu opustit. Nemůže navíc počítat s nějakou pomocí od VW, zde se totiž vyvíjí jiná 1,6tka s turbem pro Polo WRC.
Nový Lancer už na trhu takřka není, bude to konec této kategorie?
Kategorie S2000 asi už u FIA nemá žádnou budoucnost. Náklady raketově vzrostly, navíc odstup od vrcholné kategorie WRC je stále velký. FIA plánuje od roku 2013 nové rozdělení kategorií. FIA plánuje novou třídu, která by měla být založena na aktuálních vozech R3, ale měla by mít poháněna všechna čtyři kola. Navíc chce Světová rada počkat, jak bude vypadat budoucnost vozů R4, protože napříkad vozy Mitsubishi na trhu již takřka nejsou. Navíc vozy této skupiny jsou poháněny 2,0l turbomotory, které nespadají do downsinzingové politiky.
Skončí Škoda v IRC kvůli tomu, že nebude mít turbomotor 1,6?
Koncern PSA již přijmu opatření, aby se této politice přizpůsobil. Nový Peugeot 208, který by se měl objevit v příštím roce, bude nejen v kategorii R3, ale také v kategoriích R1, R2 a R4. Zákaznický program tedy bude ve Francii i nadále velmi silný.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.