Z vítězství se na své domácí soutěži raduje Freddy Loix. Nás může těšit, že si Škoda připisuje další vítězství v seriálu IRC.
Fotografie z podniku zde.
Po 2. dni:
Freddy Loix si podle očekávaní v Belgii jel svoje tempo, kterému nikdo nestačil. Druhý v cíli, Bouffier na Peugeotu, ztratil téměř 1 minutu a 42s. Dnes se o vítězství v RZ podělila hned čtvtveřice jezdců, byli jimi Freddy Loix a Guy Wilks (3krát), Andreas Mikkelsen (4krát) a Bryan Bouffier (2krát). Právě Guy Wilks měl ve druhé etapě smůlu, když ho na RZ10 postihl dvojitý defekt (předního i zadního kola) a ztratil přes 5 minut. Do té doby byl Brit na druhém místě. Na provizorní stupně vítězů se během dne podívali také belgičané Tsjoen (Peugeot 207 S2000) nebo Casier (Škoda Fabia S2000). Oba ale museli odstoupit pro technické problémy. Nakonec se tedy na stupně vítězů v IRC podíval Holanďan Weijs s Fabií S2000. Za zmínku také stojí výkon veterána Snijerse, který dokázal s Mini S2000 dlouho figurovat na místě 4., ale před poslední sekcí se propadl. Před něj se dostalo milé překvapení této rally, Polák Solowow na Fiestě S2000. V TOP 10 jsme měli vozy 5 značek: Škoda, Peugeot, Mini, Abarth (po defektu Rosseti 9.) a Ford. Do cíle dorazil pouze jeden z Protonů v rukou P.-G. Anderssona. Švéd po problémech i v poslední rychlostní zkoušce obsadil až 20. místo. Jeho kolega, Basso, havaroval v ranní sekci.
Výsledky po druhé etapě - cíl
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loix F - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:40:03,9 --- 2. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot S2000 +1:41,6 3. Weijs H. - Degandt B. Škoda Fabia S2000 +3:56,9 4. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +6:06,8 5. Snijers P. - Gistels J. Mini John Cooper Works S2000 +6:20,0 6. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +6:33,8 7. Kruuda K. - Järveoja M. Škoda Fabia S2000 +6:46,6 8. Gardemester T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +6:57,4 9. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Punto S2000 +7:25,0 10. Brinke B. - Thierie D. Škoda Fabia S2000 +7:37,3
Po 1. dni:
Účinkování belgického jezdce Freddy Loixe je naprosto úžasné, když všechny rychlostní zkoušky dne vyhrál. Rossetti má problémy s motorem.
Velké představení dnes rozehrál Loix a vyhrál i druhé průjezdy. První dvě zkoušky druhého průjezdu byl rychlejší než poprvé okolo tří vteřin, na třetí o vteřinu horší.
V RZ 4 jel Rossetiho Fiat pouze na tři válce, což zapříčinilo jeho pád na třinácté místo. Hodně se katuje, takže je spousta nečistot na trati. Po první etapě tak vede Loix 36 vteřin před Wilksem. Třetí je Tsojen 54,1 a čtvrtý Bouuffier. Rosseti se posunul na místo deváté, Solowow je desátý.
Dvaadvacáté místo absolutně patří Tlusťákovi. Zajíždí 22-28 místa. Petr Brynda byl po Rz5 šestý ve třídě seš ztrátou 2:49,3 a celkově byl 34.
Zítra pokračujeme dvanácti rychlostníma zkouškama znichž nejdelší má 28 druhá 24 km.
Výsledky po první etapě
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 51:11,1 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +36,7 3. Tsjoen P. - Vanneste Lara Peugeot 207 S2000 +54,1 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +58,9 5. Weijs H. - Degandt B. Škoda Fabia S2000 +1:20,2 6. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +1:32,2 7. Gardemeister T. - Suominen T Škoda Fabia S2000 +1:45,5 8. Snijers P. - Gitsels J. Mini John Cooper Works S2000 +1:50,5 9. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Punto S2000 +1:54,5 10. Sołowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +2:00,1
Takhle lze označit první tři testy první etapy Geko Rally Ypres 2011. Do závodu odstratovalo 115 posádek, zo toho pouze dvě české.
Jan Kopecký s Petrem Starým havarovali na shakedownu. Fabia byla opravena, ale "opraven" nebyl spolujezdec Petr Starý, který si stěžoval na bolesti klíční kosti a po zapnutí pásů v závodním voze měl problémy s dýcháním. Doufejme, že bude brzy v pořádku. Takže jediné české posádky máme dvě. Se startovním číslem devět, Fabia S2000 a Tlusťák se Škaloudem, druhou posádku tvoří Petr Brynda se Zdeňkem Pekárkem a Renaultem Clio R3.
Na pořadu dne byly dnes tři rychlostní testy jedoucí se dvakrát. Vítěz je jeden a to Freddy Loix a Fabia S2000. Na dalších postech se děly věci. Rosseti měl hned na první zkoušce problémy s motorem svého Punta S2000. Andreas Mikkelsen S Fabií sjel do příkopu a trefil sloup, poškodil zavešení pravého předního kola. Na první RZ také skončil Neuville pro poruchu tlumiče.Basso hlásil problémy s brzdami. Oleksowicz musel dvakrát couvat.
Druhá rychlostní zkouška znamenala stop pro Magalhaese s Peugeotem S2000, kterému odešel motor. Odstoupil ze čtvrtého místa. Gardemeister hlásí problémy s řízením, Betti musel couvat, Bouffier byl krátce mimo trať. na třetí zkoušce byl mimo trať Oleksowicz. Problémy s motorem má Basso.
Celkové výsledky hovorří jasně pro Fast Freddyho. Vede o čtrnáct vteřin před Wilksem. Třetí je belgický matador Tsojen, 25 vteřin zpět. Na čtvrté místo se dostal Rosseti, pátý je Bouffier. Šestý Weijs, sedmý Casier a osmý nestárnoucí Patrick Snijers. Devátý Gardemeister a desátý Solowow.
Antonín Tlusťák je po třetí Rz 22. podařilo se mu zajet32,22. 23 čas a zjevně vsadil na opatrnější začátek. Petr Brynda 12,14,15 čas ve dvoukolkách. Celkově mu zatím patří dvanácté místo se ztrátou minuty a dvacetipětivteřin na vedoucícho Abbringa s Citroenem DS3 R3T.
Výsledky po RZ 3
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 25:39,7 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +14,1 3. Tsjoen P. - Vanneste Lara Peugeot 207 S2000 +25,3 4. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Punto S2000 +33,7 5. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +34,1 6. Weijs H. - Degandt B. Škoda Fabia S2000 +37,9 7.Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000
+41,8 8. Snijers P. - Gitsels J. Mini John Cooper Works S2000 +48,8 9. Gardemeister T. - Suominen T Škoda Fabia S2000 +56,6 10. Sołowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +58,8
Dnes byl na programu shakedown, který nejrychleji projel Loix.Za ním Peugeoty Bouffiera a Neuvilla.
Jak Kopecký poničil přední část své Fabie. Na vině mohly být nezahřáté pneumatiky, protože před startem dlouho čekal. Vozidlo už je opraveno a nic nebrání jeho startu na této soutěži. Bylo to v místě, kde dříve havarolva Meeke.
Problémy měl i PG Andersson, když se svým Protonem spadl do příkopu, byl vytažena opraven.
Výsledky v časech
1. Loix Freddy Škoda Fabia S2000 2:44.5 2. Bouffier Bryan Peugeot 207 S2000 + 0.4 3. Neuville Thierry Peugeot 207 S2000 + 0.9 4. Wilks Guy Peugeot 207 S2000 + 1.4 5. Mikkelsen Andreas Škoda Fabia S2000 + 1.5 6. Magalhaes Bruno Peugeot 207 S2000 + 2.2 7. Rossetti Luca Fiat Grande Punto S2000 + 2.3 8. Tsjoen Pieter Peugeot 207 S2000 + 3.0 9. Gardemeister Toni Škoda Fabia S2000 + 3.4 10. Solowow Michal Ford Fiesta S2000 + 4.4 Barrable Robert Škoda Fabia S2000 + 4.4 - 22. Tlusťák Antonín Škoda Fabia S2000 + 9.3 45. Brynda Petr Renault Clio R3 + 21.8
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?