Z vítězství se na své domácí soutěži raduje Freddy Loix. Nás může těšit, že si Škoda připisuje další vítězství v seriálu IRC.
Fotografie z podniku zde.
Po 2. dni:
Freddy Loix si podle očekávaní v Belgii jel svoje tempo, kterému nikdo nestačil. Druhý v cíli, Bouffier na Peugeotu, ztratil téměř 1 minutu a 42s. Dnes se o vítězství v RZ podělila hned čtvtveřice jezdců, byli jimi Freddy Loix a Guy Wilks (3krát), Andreas Mikkelsen (4krát) a Bryan Bouffier (2krát). Právě Guy Wilks měl ve druhé etapě smůlu, když ho na RZ10 postihl dvojitý defekt (předního i zadního kola) a ztratil přes 5 minut. Do té doby byl Brit na druhém místě. Na provizorní stupně vítězů se během dne podívali také belgičané Tsjoen (Peugeot 207 S2000) nebo Casier (Škoda Fabia S2000). Oba ale museli odstoupit pro technické problémy. Nakonec se tedy na stupně vítězů v IRC podíval Holanďan Weijs s Fabií S2000. Za zmínku také stojí výkon veterána Snijerse, který dokázal s Mini S2000 dlouho figurovat na místě 4., ale před poslední sekcí se propadl. Před něj se dostalo milé překvapení této rally, Polák Solowow na Fiestě S2000. V TOP 10 jsme měli vozy 5 značek: Škoda, Peugeot, Mini, Abarth (po defektu Rosseti 9.) a Ford. Do cíle dorazil pouze jeden z Protonů v rukou P.-G. Anderssona. Švéd po problémech i v poslední rychlostní zkoušce obsadil až 20. místo. Jeho kolega, Basso, havaroval v ranní sekci.
Výsledky po druhé etapě - cíl
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loix F - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:40:03,9 --- 2. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot S2000 +1:41,6 3. Weijs H. - Degandt B. Škoda Fabia S2000 +3:56,9 4. Solowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +6:06,8 5. Snijers P. - Gistels J. Mini John Cooper Works S2000 +6:20,0 6. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +6:33,8 7. Kruuda K. - Järveoja M. Škoda Fabia S2000 +6:46,6 8. Gardemester T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +6:57,4 9. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Punto S2000 +7:25,0 10. Brinke B. - Thierie D. Škoda Fabia S2000 +7:37,3
Po 1. dni:
Účinkování belgického jezdce Freddy Loixe je naprosto úžasné, když všechny rychlostní zkoušky dne vyhrál. Rossetti má problémy s motorem.
Velké představení dnes rozehrál Loix a vyhrál i druhé průjezdy. První dvě zkoušky druhého průjezdu byl rychlejší než poprvé okolo tří vteřin, na třetí o vteřinu horší.
V RZ 4 jel Rossetiho Fiat pouze na tři válce, což zapříčinilo jeho pád na třinácté místo. Hodně se katuje, takže je spousta nečistot na trati. Po první etapě tak vede Loix 36 vteřin před Wilksem. Třetí je Tsojen 54,1 a čtvrtý Bouuffier. Rosseti se posunul na místo deváté, Solowow je desátý.
Dvaadvacáté místo absolutně patří Tlusťákovi. Zajíždí 22-28 místa. Petr Brynda byl po Rz5 šestý ve třídě seš ztrátou 2:49,3 a celkově byl 34.
Zítra pokračujeme dvanácti rychlostníma zkouškama znichž nejdelší má 28 druhá 24 km.
Výsledky po první etapě
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 51:11,1 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +36,7 3. Tsjoen P. - Vanneste Lara Peugeot 207 S2000 +54,1 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +58,9 5. Weijs H. - Degandt B. Škoda Fabia S2000 +1:20,2 6. Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000 +1:32,2 7. Gardemeister T. - Suominen T Škoda Fabia S2000 +1:45,5 8. Snijers P. - Gitsels J. Mini John Cooper Works S2000 +1:50,5 9. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Punto S2000 +1:54,5 10. Sołowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +2:00,1
Takhle lze označit první tři testy první etapy Geko Rally Ypres 2011. Do závodu odstratovalo 115 posádek, zo toho pouze dvě české.
Jan Kopecký s Petrem Starým havarovali na shakedownu. Fabia byla opravena, ale "opraven" nebyl spolujezdec Petr Starý, který si stěžoval na bolesti klíční kosti a po zapnutí pásů v závodním voze měl problémy s dýcháním. Doufejme, že bude brzy v pořádku. Takže jediné české posádky máme dvě. Se startovním číslem devět, Fabia S2000 a Tlusťák se Škaloudem, druhou posádku tvoří Petr Brynda se Zdeňkem Pekárkem a Renaultem Clio R3.
Na pořadu dne byly dnes tři rychlostní testy jedoucí se dvakrát. Vítěz je jeden a to Freddy Loix a Fabia S2000. Na dalších postech se děly věci. Rosseti měl hned na první zkoušce problémy s motorem svého Punta S2000. Andreas Mikkelsen S Fabií sjel do příkopu a trefil sloup, poškodil zavešení pravého předního kola. Na první RZ také skončil Neuville pro poruchu tlumiče.Basso hlásil problémy s brzdami. Oleksowicz musel dvakrát couvat.
Druhá rychlostní zkouška znamenala stop pro Magalhaese s Peugeotem S2000, kterému odešel motor. Odstoupil ze čtvrtého místa. Gardemeister hlásí problémy s řízením, Betti musel couvat, Bouffier byl krátce mimo trať. na třetí zkoušce byl mimo trať Oleksowicz. Problémy s motorem má Basso.
Celkové výsledky hovorří jasně pro Fast Freddyho. Vede o čtrnáct vteřin před Wilksem. Třetí je belgický matador Tsojen, 25 vteřin zpět. Na čtvrté místo se dostal Rosseti, pátý je Bouffier. Šestý Weijs, sedmý Casier a osmý nestárnoucí Patrick Snijers. Devátý Gardemeister a desátý Solowow.
Antonín Tlusťák je po třetí Rz 22. podařilo se mu zajet32,22. 23 čas a zjevně vsadil na opatrnější začátek. Petr Brynda 12,14,15 čas ve dvoukolkách. Celkově mu zatím patří dvanácté místo se ztrátou minuty a dvacetipětivteřin na vedoucícho Abbringa s Citroenem DS3 R3T.
Výsledky po RZ 3
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix F - Miclotte F. Škoda Fabia S2000 25:39,7 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +14,1 3. Tsjoen P. - Vanneste Lara Peugeot 207 S2000 +25,3 4. Rossetti L. - Chiarcossi M. Fiat Punto S2000 +33,7 5. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +34,1 6. Weijs H. - Degandt B. Škoda Fabia S2000 +37,9 7.Casier B. - Caesemaeker F. Škoda Fabia S2000
+41,8 8. Snijers P. - Gitsels J. Mini John Cooper Works S2000 +48,8 9. Gardemeister T. - Suominen T Škoda Fabia S2000 +56,6 10. Sołowow M. - Baran M. Ford Fiesta S2000 +58,8
Dnes byl na programu shakedown, který nejrychleji projel Loix.Za ním Peugeoty Bouffiera a Neuvilla.
Jak Kopecký poničil přední část své Fabie. Na vině mohly být nezahřáté pneumatiky, protože před startem dlouho čekal. Vozidlo už je opraveno a nic nebrání jeho startu na této soutěži. Bylo to v místě, kde dříve havarolva Meeke.
Problémy měl i PG Andersson, když se svým Protonem spadl do příkopu, byl vytažena opraven.
Výsledky v časech
1. Loix Freddy Škoda Fabia S2000 2:44.5 2. Bouffier Bryan Peugeot 207 S2000 + 0.4 3. Neuville Thierry Peugeot 207 S2000 + 0.9 4. Wilks Guy Peugeot 207 S2000 + 1.4 5. Mikkelsen Andreas Škoda Fabia S2000 + 1.5 6. Magalhaes Bruno Peugeot 207 S2000 + 2.2 7. Rossetti Luca Fiat Grande Punto S2000 + 2.3 8. Tsjoen Pieter Peugeot 207 S2000 + 3.0 9. Gardemeister Toni Škoda Fabia S2000 + 3.4 10. Solowow Michal Ford Fiesta S2000 + 4.4 Barrable Robert Škoda Fabia S2000 + 4.4 - 22. Tlusťák Antonín Škoda Fabia S2000 + 9.3 45. Brynda Petr Renault Clio R3 + 21.8
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.