V roce 2005 a 2009 dosáhl Citroën Racing úžasné šňůry šesti vítězství v mistrovství světa FIA World Rally Championship po sobě. Při nadcházejícím podniku v Řecku Sébastien Loeb - Daniel Elena a Sébastien Ogier - Julien Ingrassia se o vyrovnání tohoto rekordu pokusí s vozy Citroën DS3 WRC. Vítězství na Acropolis Rally by Citroënu pomohlo upevnit své vedoucí postavení v mistrovství světa pilotů i značek.
Loeb – Každá sekunda se počítá!Acropolis Rally, jedna z tradičních událostí FIA World Rally Championship, je pro tuto sezónu zpět v kalendáři. Podle současného rozpisu už Rally Řecko nevypadá jako strašák posádek minulých ročníků.„Absolutně není důvod, proč bychom měli měnit náš přístup," říká Sébastien Loeb, který si v Argentině připsal už 65. prvenství. „Máme malý náskok na čele mistrovství světa. Ale třináct bodů ještě nic neznamená. V Řecku, stejně jako všude jinde, hodláme útočit a jet naplno hned od začátku, každá sekunda se počítá."Čtyři z šesti odjetých rally od začátku sezony skončily s méně než dvanáctisekundovým rozdílem mezi prvními dvěma posádkami. „I když jsme bodovali na pěti po sobě jdoucích šotolinových rally, rozdíly jsou opravdu nepatrné. Musíte jet naplno hned od startu!"Rally Acropolis je nyní sice mnohem více typická v porovnání s minulými ročníky, nicméně pověst rally s největším počtem havárií jí zřejmě zůstane. „Tratě jsou velice obtížné pro obě naše auta i piloty. K tomu se přidává i horko. V některých pasážích se musíte vyhýbat kamenům, abyste ušetřili auto a pneumatiky. Někdy to s posádkami v kokpitech hází jak s pingpongovým míčkem."Ogier – zapomenout na Argentinu!„Člověk musí být velice uvážlivý," přidává se Sébastien Ogier, aktuálně třetí muž průběžné klasifikace pilotů. „V Řecku trpí všechno - auta, pneumatiky a posádky. I když je od začátku mistrovství Citroën DS3 WRC velice spolehlivý, musíme si dávat pozor na mechanické komponenty. Každá rally je novým testem."V roce 2009 byl Ogier v Řecku poprvé a zatím naposled. Tehdy finišoval na druhém místě teprve při jeho osmém startu s vozem WRC v podniku mistrovství světa. „Bylo to moje první pódium na této nejvyšší úrovni. Je to ohromná vzpomínka, a už se nemohu dočkat, až budu zpátky. Nyní máme mnohem větší motivaci než kdy jindy - odjet rally a vyhrát, čímž by byl nešťastný konec Rally Argentina zapomenut."Acropolis Rally zahájí ve čtvrtek 16. června slavnostním startem na úpatí Acropole v Aténách. Ostrý start je na programu v pátek ráno. Trať je poskládána z 18 rychlostních zkoušek situovaných na obou stranách kanálu Corinth včetně sobotního večerního programu. Power Stage bude vysílána živě v televizi právě v sobotu 19. června v 14.11 hod. místního času. Řecko není pro nás nedobytnou baštouTři otázky pro Oliviera Quesnela, manažera Citroën Total WRTŘecko rozpůlí tuto sezonu. Mohl byste se pokusit o malou rekapitulaci dosavadního průběhu?„Celkově je to velmi pozitivní hodnocení. Od začátku sezony jsme odjeli šest rally a v pěti z nich zvítězil Citroën! Obrovská práce napříč celým naším týmem od vývoje Citroënu DS3 WRC dnes přináší ovoce. Loeb si vybojoval malý náskok na čele pořadí pilotů a Citroën vede v Poháru konstruktérů. Bylo by opovážlivé přát si více."Splnili Loeb a Ogier vaše očekávání, která jste do nich vkládal?„Loeb je Loeb. Nikdy nic nevzdává, což ukázala poslední rally. Je motivován stejně jako kdykoli předtím a je navíc mistrem světa. Pomalu a jistě se rozjíždí a má nepatrný náskok, navíc ho čekají ještě tři ryze asfaltové podniky. Sébastien Ogier měl sice nešťastný závěr Rally Argentina, ale nemělo by to zastínit všechno, co dosáhl před tím. Během této rally nutil své soupeře k chybám a byl první, přestože neznal rychlostní zkoušky druhého dne. Navzdory jeho karambolu dokázal ještě získat důležité body za třetí místo. Jeho vítězství v Portugalsku a Jordánsku, kde vedl stylem start cíl, dokazují, že si naši důvěru zasloužil."V minulých letech se Citroënu na Acropolis příliš nevedlo. Je to zvláštní výzva pro celý tým?„Je skutečností, že na Acropolis Rally Citroën nezískal mnoho vítězství, ale to neznamená, že by Řecko bylo nedobytnou baštou. Vyhráli jsme tu v letech 2005 a 2008 zásluhou Sébastiena Loeba a Daniela Eleny a stejné ambice máme i pro tento rok. Loeb samozřejmě, ale i Ogier, který v roce 2009 skončil druhý, oba jsou vážnými aspiranty na vítězství. Jsem přesvědčen, že mají na to, aby tu vyhráli i s vozy Citroën DS3 WRC. Na našich testováních jsme se snažili naše vozy připravit na specifické podmínky této soutěže a všechno šlo dobře a vypadá to velice dobře i celkově."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.