V roce 2005 a 2009 dosáhl Citroën Racing úžasné šňůry šesti vítězství v mistrovství světa FIA World Rally Championship po sobě. Při nadcházejícím podniku v Řecku Sébastien Loeb - Daniel Elena a Sébastien Ogier - Julien Ingrassia se o vyrovnání tohoto rekordu pokusí s vozy Citroën DS3 WRC. Vítězství na Acropolis Rally by Citroënu pomohlo upevnit své vedoucí postavení v mistrovství světa pilotů i značek.
Loeb – Každá sekunda se počítá!Acropolis Rally, jedna z tradičních událostí FIA World Rally Championship, je pro tuto sezónu zpět v kalendáři. Podle současného rozpisu už Rally Řecko nevypadá jako strašák posádek minulých ročníků.„Absolutně není důvod, proč bychom měli měnit náš přístup," říká Sébastien Loeb, který si v Argentině připsal už 65. prvenství. „Máme malý náskok na čele mistrovství světa. Ale třináct bodů ještě nic neznamená. V Řecku, stejně jako všude jinde, hodláme útočit a jet naplno hned od začátku, každá sekunda se počítá."Čtyři z šesti odjetých rally od začátku sezony skončily s méně než dvanáctisekundovým rozdílem mezi prvními dvěma posádkami. „I když jsme bodovali na pěti po sobě jdoucích šotolinových rally, rozdíly jsou opravdu nepatrné. Musíte jet naplno hned od startu!"Rally Acropolis je nyní sice mnohem více typická v porovnání s minulými ročníky, nicméně pověst rally s největším počtem havárií jí zřejmě zůstane. „Tratě jsou velice obtížné pro obě naše auta i piloty. K tomu se přidává i horko. V některých pasážích se musíte vyhýbat kamenům, abyste ušetřili auto a pneumatiky. Někdy to s posádkami v kokpitech hází jak s pingpongovým míčkem."Ogier – zapomenout na Argentinu!„Člověk musí být velice uvážlivý," přidává se Sébastien Ogier, aktuálně třetí muž průběžné klasifikace pilotů. „V Řecku trpí všechno - auta, pneumatiky a posádky. I když je od začátku mistrovství Citroën DS3 WRC velice spolehlivý, musíme si dávat pozor na mechanické komponenty. Každá rally je novým testem."V roce 2009 byl Ogier v Řecku poprvé a zatím naposled. Tehdy finišoval na druhém místě teprve při jeho osmém startu s vozem WRC v podniku mistrovství světa. „Bylo to moje první pódium na této nejvyšší úrovni. Je to ohromná vzpomínka, a už se nemohu dočkat, až budu zpátky. Nyní máme mnohem větší motivaci než kdy jindy - odjet rally a vyhrát, čímž by byl nešťastný konec Rally Argentina zapomenut."Acropolis Rally zahájí ve čtvrtek 16. června slavnostním startem na úpatí Acropole v Aténách. Ostrý start je na programu v pátek ráno. Trať je poskládána z 18 rychlostních zkoušek situovaných na obou stranách kanálu Corinth včetně sobotního večerního programu. Power Stage bude vysílána živě v televizi právě v sobotu 19. června v 14.11 hod. místního času. Řecko není pro nás nedobytnou baštouTři otázky pro Oliviera Quesnela, manažera Citroën Total WRTŘecko rozpůlí tuto sezonu. Mohl byste se pokusit o malou rekapitulaci dosavadního průběhu?„Celkově je to velmi pozitivní hodnocení. Od začátku sezony jsme odjeli šest rally a v pěti z nich zvítězil Citroën! Obrovská práce napříč celým naším týmem od vývoje Citroënu DS3 WRC dnes přináší ovoce. Loeb si vybojoval malý náskok na čele pořadí pilotů a Citroën vede v Poháru konstruktérů. Bylo by opovážlivé přát si více."Splnili Loeb a Ogier vaše očekávání, která jste do nich vkládal?„Loeb je Loeb. Nikdy nic nevzdává, což ukázala poslední rally. Je motivován stejně jako kdykoli předtím a je navíc mistrem světa. Pomalu a jistě se rozjíždí a má nepatrný náskok, navíc ho čekají ještě tři ryze asfaltové podniky. Sébastien Ogier měl sice nešťastný závěr Rally Argentina, ale nemělo by to zastínit všechno, co dosáhl před tím. Během této rally nutil své soupeře k chybám a byl první, přestože neznal rychlostní zkoušky druhého dne. Navzdory jeho karambolu dokázal ještě získat důležité body za třetí místo. Jeho vítězství v Portugalsku a Jordánsku, kde vedl stylem start cíl, dokazují, že si naši důvěru zasloužil."V minulých letech se Citroënu na Acropolis příliš nevedlo. Je to zvláštní výzva pro celý tým?„Je skutečností, že na Acropolis Rally Citroën nezískal mnoho vítězství, ale to neznamená, že by Řecko bylo nedobytnou baštou. Vyhráli jsme tu v letech 2005 a 2008 zásluhou Sébastiena Loeba a Daniela Eleny a stejné ambice máme i pro tento rok. Loeb samozřejmě, ale i Ogier, který v roce 2009 skončil druhý, oba jsou vážnými aspiranty na vítězství. Jsem přesvědčen, že mají na to, aby tu vyhráli i s vozy Citroën DS3 WRC. Na našich testováních jsme se snažili naše vozy připravit na specifické podmínky této soutěže a všechno šlo dobře a vypadá to velice dobře i celkově."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?