V roce 2005 a 2009 dosáhl Citroën Racing úžasné šňůry šesti vítězství v mistrovství světa FIA World Rally Championship po sobě. Při nadcházejícím podniku v Řecku Sébastien Loeb - Daniel Elena a Sébastien Ogier - Julien Ingrassia se o vyrovnání tohoto rekordu pokusí s vozy Citroën DS3 WRC. Vítězství na Acropolis Rally by Citroënu pomohlo upevnit své vedoucí postavení v mistrovství světa pilotů i značek.
Loeb – Každá sekunda se počítá!Acropolis Rally, jedna z tradičních událostí FIA World Rally Championship, je pro tuto sezónu zpět v kalendáři. Podle současného rozpisu už Rally Řecko nevypadá jako strašák posádek minulých ročníků.„Absolutně není důvod, proč bychom měli měnit náš přístup," říká Sébastien Loeb, který si v Argentině připsal už 65. prvenství. „Máme malý náskok na čele mistrovství světa. Ale třináct bodů ještě nic neznamená. V Řecku, stejně jako všude jinde, hodláme útočit a jet naplno hned od začátku, každá sekunda se počítá."Čtyři z šesti odjetých rally od začátku sezony skončily s méně než dvanáctisekundovým rozdílem mezi prvními dvěma posádkami. „I když jsme bodovali na pěti po sobě jdoucích šotolinových rally, rozdíly jsou opravdu nepatrné. Musíte jet naplno hned od startu!"Rally Acropolis je nyní sice mnohem více typická v porovnání s minulými ročníky, nicméně pověst rally s největším počtem havárií jí zřejmě zůstane. „Tratě jsou velice obtížné pro obě naše auta i piloty. K tomu se přidává i horko. V některých pasážích se musíte vyhýbat kamenům, abyste ušetřili auto a pneumatiky. Někdy to s posádkami v kokpitech hází jak s pingpongovým míčkem."Ogier – zapomenout na Argentinu!„Člověk musí být velice uvážlivý," přidává se Sébastien Ogier, aktuálně třetí muž průběžné klasifikace pilotů. „V Řecku trpí všechno - auta, pneumatiky a posádky. I když je od začátku mistrovství Citroën DS3 WRC velice spolehlivý, musíme si dávat pozor na mechanické komponenty. Každá rally je novým testem."V roce 2009 byl Ogier v Řecku poprvé a zatím naposled. Tehdy finišoval na druhém místě teprve při jeho osmém startu s vozem WRC v podniku mistrovství světa. „Bylo to moje první pódium na této nejvyšší úrovni. Je to ohromná vzpomínka, a už se nemohu dočkat, až budu zpátky. Nyní máme mnohem větší motivaci než kdy jindy - odjet rally a vyhrát, čímž by byl nešťastný konec Rally Argentina zapomenut."Acropolis Rally zahájí ve čtvrtek 16. června slavnostním startem na úpatí Acropole v Aténách. Ostrý start je na programu v pátek ráno. Trať je poskládána z 18 rychlostních zkoušek situovaných na obou stranách kanálu Corinth včetně sobotního večerního programu. Power Stage bude vysílána živě v televizi právě v sobotu 19. června v 14.11 hod. místního času. Řecko není pro nás nedobytnou baštouTři otázky pro Oliviera Quesnela, manažera Citroën Total WRTŘecko rozpůlí tuto sezonu. Mohl byste se pokusit o malou rekapitulaci dosavadního průběhu?„Celkově je to velmi pozitivní hodnocení. Od začátku sezony jsme odjeli šest rally a v pěti z nich zvítězil Citroën! Obrovská práce napříč celým naším týmem od vývoje Citroënu DS3 WRC dnes přináší ovoce. Loeb si vybojoval malý náskok na čele pořadí pilotů a Citroën vede v Poháru konstruktérů. Bylo by opovážlivé přát si více."Splnili Loeb a Ogier vaše očekávání, která jste do nich vkládal?„Loeb je Loeb. Nikdy nic nevzdává, což ukázala poslední rally. Je motivován stejně jako kdykoli předtím a je navíc mistrem světa. Pomalu a jistě se rozjíždí a má nepatrný náskok, navíc ho čekají ještě tři ryze asfaltové podniky. Sébastien Ogier měl sice nešťastný závěr Rally Argentina, ale nemělo by to zastínit všechno, co dosáhl před tím. Během této rally nutil své soupeře k chybám a byl první, přestože neznal rychlostní zkoušky druhého dne. Navzdory jeho karambolu dokázal ještě získat důležité body za třetí místo. Jeho vítězství v Portugalsku a Jordánsku, kde vedl stylem start cíl, dokazují, že si naši důvěru zasloužil."V minulých letech se Citroënu na Acropolis příliš nevedlo. Je to zvláštní výzva pro celý tým?„Je skutečností, že na Acropolis Rally Citroën nezískal mnoho vítězství, ale to neznamená, že by Řecko bylo nedobytnou baštou. Vyhráli jsme tu v letech 2005 a 2008 zásluhou Sébastiena Loeba a Daniela Eleny a stejné ambice máme i pro tento rok. Loeb samozřejmě, ale i Ogier, který v roce 2009 skončil druhý, oba jsou vážnými aspiranty na vítězství. Jsem přesvědčen, že mají na to, aby tu vyhráli i s vozy Citroën DS3 WRC. Na našich testováních jsme se snažili naše vozy připravit na specifické podmínky této soutěže a všechno šlo dobře a vypadá to velice dobře i celkově."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.