Fantastický výkon předvedl pilot továrního týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen, když se z 11. místa po prvním dni rychlou a bezchybnou jízdou dostal až na úplný vrchol. Jeho letošní druhé vítězství v IRC jej zároveň vyneslo do čela průběžného hodnocení tohoto seriálu. Týmový kolega Jan Kopecký skončil na třetím místě a celkově je v IRC druhý právě za Hänninenem. Čtvrté místo obsadil po dnešní skvělé stíhací jízdě Andreas Mikkelsen ze ŠKODA UK Motorsport týmu.
Soutěž sama přitom nezačala podle představ pilotů obou Fabií – úvodní čtvrteční etapu s dvěma rychlostními zkouškami (RZ) a 7.61km končil Kopecký na sedmém a Hänninen dokonce kvůli 10-ti sekundové penalizaci za předčasný start do druhé erzety až na 11.místě. V pátečních šesti rychlostních zkouškách (137 km) však Hänninen nasadil ďábelské tempo a po dvou nejrychlejších časech v posledních erzetách vstupoval do závěrečného dne na první pozici. Celou neděli (šest RZ a 117 km) pak sváděl tuhý boj s Bryanem Bouffierem na Peugeotu, kterého v cíli nakonec předčil o 11.7 vteřiny. Jan Kopecký se potýkal s drobnými problémy posilovače řízení na konci druhého dne, které přesto znamenaly jeho posun na třetí pozici. Tu dnes uhájil před dotírajícím Mikkelsenem na další Fabii Super 2000. Soutěž provázely po celou dobu velmi vysoké teploty, trať byla technická a členitá, se spoustou míst hrozícím defektem pneumatiky. Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, vítěznou soutěž komentuje: „Chtěl bych předně poděkovat oběma posádkám a samozřejmě také celému týmu. Po úvodní, ne příliš vydařené etapě, je naše první a třetí místo velkým úspěchem. Jsem rád, že obě naše posádky prokázaly potřebnou rychlost a zároveň se dokázaly vyvarovat defektům. Průběh soutěže opět dokumentoval nesmírnou vyrovnanost seriálu IRC. Zde nás za tři týdny čeká další pokračování na tradičním podniku v belgickém Ypres.“
Juho Hänninen své letošní druhé vítězství oslavuje: „Velmi dobrý závod, velmi dobří piloti, skvělý boj. Soutěž byla hodně vysilující, namáhavá, ale celý tým ji zvládnul perfektně. Neudělali jsme žádnou chybu a auto fungovalo výtečně.“Jan Kopecký, v cíli třetí, svůj výkon komentuje: „Dnes jsme předvedli náš určitě nejlepší výkon z celé soutěže. Třetí místo je výsledek, který po našich drobných chybách a problémem s posilovačem řízení z předešlých dnů určitě bereme.“ Tým nyní čekají přípravy na soutěž v českém mistrovství příští víkend (Rally Hustopeče), kde se představí Jan Kopecký s Petrem Starým. Juho Hänninen pokračuje ve svém programu v SWRC na Rally Acropolis (červen 14-16). Výsledky Prime Jalta Rally:1. Hänninen / Markkula – ŠKODA Fabia2. Bouffier / Panseri – Peugeot +11.7 sc3. Kopecký / Starý – ŠKODA Fabia + 38.7 sc4. Mikkelsen / Floene – ŠKODA Fabia + 57.3 sc Stav IRC po čtyřech soutěžích: 1. Hänninen – 58bodů2. Kopecký – 55 bodů3. Bouffier – 49 b.4. Neuville – 48b.5. Loix – 45b. Hodnocení značek: 1. ŠKODA – 146 bodů2. Peugeot – 134 bodů3. Subaru – 33b.4. Honda – 28b.5. Ford – 27b.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?