Fantastický výkon předvedl pilot továrního týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen, když se z 11. místa po prvním dni rychlou a bezchybnou jízdou dostal až na úplný vrchol. Jeho letošní druhé vítězství v IRC jej zároveň vyneslo do čela průběžného hodnocení tohoto seriálu. Týmový kolega Jan Kopecký skončil na třetím místě a celkově je v IRC druhý právě za Hänninenem. Čtvrté místo obsadil po dnešní skvělé stíhací jízdě Andreas Mikkelsen ze ŠKODA UK Motorsport týmu.
Soutěž sama přitom nezačala podle představ pilotů obou Fabií – úvodní čtvrteční etapu s dvěma rychlostními zkouškami (RZ) a 7.61km končil Kopecký na sedmém a Hänninen dokonce kvůli 10-ti sekundové penalizaci za předčasný start do druhé erzety až na 11.místě. V pátečních šesti rychlostních zkouškách (137 km) však Hänninen nasadil ďábelské tempo a po dvou nejrychlejších časech v posledních erzetách vstupoval do závěrečného dne na první pozici. Celou neděli (šest RZ a 117 km) pak sváděl tuhý boj s Bryanem Bouffierem na Peugeotu, kterého v cíli nakonec předčil o 11.7 vteřiny. Jan Kopecký se potýkal s drobnými problémy posilovače řízení na konci druhého dne, které přesto znamenaly jeho posun na třetí pozici. Tu dnes uhájil před dotírajícím Mikkelsenem na další Fabii Super 2000. Soutěž provázely po celou dobu velmi vysoké teploty, trať byla technická a členitá, se spoustou míst hrozícím defektem pneumatiky. Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, vítěznou soutěž komentuje: „Chtěl bych předně poděkovat oběma posádkám a samozřejmě také celému týmu. Po úvodní, ne příliš vydařené etapě, je naše první a třetí místo velkým úspěchem. Jsem rád, že obě naše posádky prokázaly potřebnou rychlost a zároveň se dokázaly vyvarovat defektům. Průběh soutěže opět dokumentoval nesmírnou vyrovnanost seriálu IRC. Zde nás za tři týdny čeká další pokračování na tradičním podniku v belgickém Ypres.“
Juho Hänninen své letošní druhé vítězství oslavuje: „Velmi dobrý závod, velmi dobří piloti, skvělý boj. Soutěž byla hodně vysilující, namáhavá, ale celý tým ji zvládnul perfektně. Neudělali jsme žádnou chybu a auto fungovalo výtečně.“Jan Kopecký, v cíli třetí, svůj výkon komentuje: „Dnes jsme předvedli náš určitě nejlepší výkon z celé soutěže. Třetí místo je výsledek, který po našich drobných chybách a problémem s posilovačem řízení z předešlých dnů určitě bereme.“ Tým nyní čekají přípravy na soutěž v českém mistrovství příští víkend (Rally Hustopeče), kde se představí Jan Kopecký s Petrem Starým. Juho Hänninen pokračuje ve svém programu v SWRC na Rally Acropolis (červen 14-16). Výsledky Prime Jalta Rally:1. Hänninen / Markkula – ŠKODA Fabia2. Bouffier / Panseri – Peugeot +11.7 sc3. Kopecký / Starý – ŠKODA Fabia + 38.7 sc4. Mikkelsen / Floene – ŠKODA Fabia + 57.3 sc Stav IRC po čtyřech soutěžích: 1. Hänninen – 58bodů2. Kopecký – 55 bodů3. Bouffier – 49 b.4. Neuville – 48b.5. Loix – 45b. Hodnocení značek: 1. ŠKODA – 146 bodů2. Peugeot – 134 bodů3. Subaru – 33b.4. Honda – 28b.5. Ford – 27b.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?