Fantastický výkon předvedl pilot továrního týmu ŠKODA Motorsport Juho Hänninen, když se z 11. místa po prvním dni rychlou a bezchybnou jízdou dostal až na úplný vrchol. Jeho letošní druhé vítězství v IRC jej zároveň vyneslo do čela průběžného hodnocení tohoto seriálu. Týmový kolega Jan Kopecký skončil na třetím místě a celkově je v IRC druhý právě za Hänninenem. Čtvrté místo obsadil po dnešní skvělé stíhací jízdě Andreas Mikkelsen ze ŠKODA UK Motorsport týmu.
Soutěž sama přitom nezačala podle představ pilotů obou Fabií – úvodní čtvrteční etapu s dvěma rychlostními zkouškami (RZ) a 7.61km končil Kopecký na sedmém a Hänninen dokonce kvůli 10-ti sekundové penalizaci za předčasný start do druhé erzety až na 11.místě. V pátečních šesti rychlostních zkouškách (137 km) však Hänninen nasadil ďábelské tempo a po dvou nejrychlejších časech v posledních erzetách vstupoval do závěrečného dne na první pozici. Celou neděli (šest RZ a 117 km) pak sváděl tuhý boj s Bryanem Bouffierem na Peugeotu, kterého v cíli nakonec předčil o 11.7 vteřiny. Jan Kopecký se potýkal s drobnými problémy posilovače řízení na konci druhého dne, které přesto znamenaly jeho posun na třetí pozici. Tu dnes uhájil před dotírajícím Mikkelsenem na další Fabii Super 2000. Soutěž provázely po celou dobu velmi vysoké teploty, trať byla technická a členitá, se spoustou míst hrozícím defektem pneumatiky. Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, vítěznou soutěž komentuje: „Chtěl bych předně poděkovat oběma posádkám a samozřejmě také celému týmu. Po úvodní, ne příliš vydařené etapě, je naše první a třetí místo velkým úspěchem. Jsem rád, že obě naše posádky prokázaly potřebnou rychlost a zároveň se dokázaly vyvarovat defektům. Průběh soutěže opět dokumentoval nesmírnou vyrovnanost seriálu IRC. Zde nás za tři týdny čeká další pokračování na tradičním podniku v belgickém Ypres.“
Juho Hänninen své letošní druhé vítězství oslavuje: „Velmi dobrý závod, velmi dobří piloti, skvělý boj. Soutěž byla hodně vysilující, namáhavá, ale celý tým ji zvládnul perfektně. Neudělali jsme žádnou chybu a auto fungovalo výtečně.“Jan Kopecký, v cíli třetí, svůj výkon komentuje: „Dnes jsme předvedli náš určitě nejlepší výkon z celé soutěže. Třetí místo je výsledek, který po našich drobných chybách a problémem s posilovačem řízení z předešlých dnů určitě bereme.“ Tým nyní čekají přípravy na soutěž v českém mistrovství příští víkend (Rally Hustopeče), kde se představí Jan Kopecký s Petrem Starým. Juho Hänninen pokračuje ve svém programu v SWRC na Rally Acropolis (červen 14-16). Výsledky Prime Jalta Rally:1. Hänninen / Markkula – ŠKODA Fabia2. Bouffier / Panseri – Peugeot +11.7 sc3. Kopecký / Starý – ŠKODA Fabia + 38.7 sc4. Mikkelsen / Floene – ŠKODA Fabia + 57.3 sc Stav IRC po čtyřech soutěžích: 1. Hänninen – 58bodů2. Kopecký – 55 bodů3. Bouffier – 49 b.4. Neuville – 48b.5. Loix – 45b. Hodnocení značek: 1. ŠKODA – 146 bodů2. Peugeot – 134 bodů3. Subaru – 33b.4. Honda – 28b.5. Ford – 27b.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.