Prime Yalta Rally Cíl: Náročná Yalta Rally zná svého vítěze a tím je Juho Hänninen s Mikko Markkulou se Škodou Fabia S2000.
FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Výsledky v cíli
Dvanáctou rychlostní zkoušku vyhrává Kopecký před Hänninenem a Neuvillem. Čtvrtým časem konečně zabral Sandell.
Třináctá rychlostní zkouška se stala opět kořistí Kopeckého. Druhý čas zajel Mikkelsen a Neuville. Hänninen zajel čtvrtý čas a Bouffier pátý. Tím bylo rozhodnuto.
Bouffier sice na poslední zkoušce jel jako k ohni a vyhrál ji, ale Hänninenovi dal jen pět vteřin. Vítězem se tedy stal Juho Hänninen, druhý Bouffier a třetí Kopecký. ,
Dvoukolky vyhrál Raoux s Cliem R3.
Dalším podnikem je Ypres Rally 23.-25.6. 2011 v Belgii.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 2:54:14,0 --- 2. Bouffier B. Panseri X. Peugeot 207 S2000 +11,7 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +38,7 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +57,3 5. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +4:00,8 6. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +5:01,5 7. Gardemeister T. - Souminen T. Škoda Fabia S2000 +7:39,3 8. Kruuda K. - Järveoja M. Škoda Fabia S2000 +10:01,3 9. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +18:08,9 10. Raoux J. - Magat L. Renault Clio R3 1.F2 +21:42,9
Po RZ 11
Boj na špici se přiostřuje. Druhou rz dne vyhrávává Kopecký a dává Bouffierovi 21 vteřin. Hänninen ztrác í na této zkoušce 21 vteřin také a v celkovém pořadí na něj ztrácí Bouffier už jen osm vteřin.
Třetí rz dne vyhrává opět Mikkelsen. Druhý je Bouffier, třetí Neuville a čtvrtý Hänninen. V celkovém pořadí ztrácí Bouffier na Hänninena jen 5,1 vteřiny. Bez šancí není ani Kopecký, který v případě defektu nebo jiné chyby je relativně na dostřel se ztrátou 44,7 vteřiny. Musí ale hlídat za sebou jedoucícho Mikkelsena. Sandell měl na RZ 10 defekt, který ve zkoušce měnil.
Juho Hänninen: "Ráno jsem prostě zaspal. Taky doufám, že Bryan nebude vyhrávat další zkoušky :-)"
Jan Kopecký: "Zkusím jet prostě totálně naplno"
Patric Sandell: "Letos je to samý defekt. Chytli jsme jej po startu RZ 10 a museli jsme kolo vymenit"
Bryan Bouffier: "Ještě to zkusíme, nechceme ale rozbít auto, to by bylo špatně. Uvidíme"
Kaarl Kruuda: "V posledním sjezdu jsme přišli o brzdy"
Po RZ 10
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 2:15:58,7 --- 2. Bouffier B. Panseri X. Peugeot 207 S2000 +5,2 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +44,7 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +57,6 5. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +3:09,8 6. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +4:58,9 7. Gardemeister T. - Souminen T. Škoda Fabia S2000 +6:36,5 8. Kruuda K. - Järveoja M. Škoda Fabia S2000 +8:30,3 9. Tempestini M. - Pulpea D. Peugeot 207 S2000 +9:40,3 10. Raoux J. - Magat L. Renault Clio R3 1.F2 +16:27,5
Po RZ8:
Dnes se na Ukrajině hodně měnilo pořadí jednotlivých jezdců. Na průběžně vedoucí pozici se dostal Juho Hänninen.
Dnešek pořádně zamíchal pořadím. Do průběžného vedení se dostal Juho Hänninen. Druhý je Bryan Bouffier, ten měl na RZ5 technické problémy, ale naštěstí nenabral velkou časovou ztrátu. Třetí je Jan Kopecký, který byl také na RZ5 na chvíly mimo trať. Opět na RZ5 potkaly problémy i Thierry Neuvilla, který šel také mimo trať a ztratil 3,5 minuty.
Čtvrtý je tedy po dnešku Andreas Mikkelsen na Škodě Fabia S2000. Pátý je Guy Wilks na Peugeotu 207 S2000 a šestý je po včerejšku vedoucí Neuville.
RZ8 Orlinoje 2 - 28,95 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 1:36:58,7 --- 2. Bouffier B. Panseri X. Peugeot 207 S2000 +8,2 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:07,5 4. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +1:33,1 5. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +2:49,0 6. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 +5:13,2 7. Gardemeister T. - Souminen T. Škoda Fabia S2000 +5:48,6 8. Kruuda K. - Järveoja M. Škoda Fabia S2000 +6:37,5 9. Tempestini M. - Pulpea D. Peugeot 207 S2000 +7:13,7 10. Basso G. - Dotta M. Proton Satria Neo S2000 +9:19,9
Po RZ2:
AKTUALIZACE: Juho Hänninen dostal 10s penalizaci za ulitý start do RZ2. Propadl se tak na místo 11. Do nejlepší desítky po první etapě se díky tomu dostal P.G. Andersson na Protonu.
V pátekbyly pro účastníky soutěže na Ukrajině připraveny pouze dvě krátké zkoušky. Počtu dnešních ostrých kilometrů odpovídají také rozestupy mezi jednotlivými posádkami. Dnes totiž byly na programu dvě zkoušky, když jedna z nich měla 2 km a druhá 5,5 km. Nicméně na čele se usadil Thierry Neuville s Peugeotem 207 S2000. Na záda mu dýchá jeho kolega, Guy Wilks taktéž na Peugeotu 207 S2000.
Nejrychlejší Škoda Fabia je pilotována Juhem Hänninenem a je na průběžném třetím místě.
RZ2 Livadija - 5,49 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Peugeot 207 S2000 4:30,6 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Peugeot 207 S2000 +0,1 3. Hänninen J. - Markkula M. Škoda Fabia S2000 +1,6 4. Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 +2,1 5. Mikklesen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +2,2 6. Gardemeister T. - Suominen T. Škoda Fabia S2000 +3,2 7. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +3,7 8. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +5,5 9. Basso G. - Dotta M. Proton Satria Neo S2000 +5,5 10. Kruuda K. - Järveoja M. Škoda Fabia S2000 +6,7Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?