Mechanik českého rallyového týmu A.T. Motosport Jan Tydlačka je už víc než týden ve vazební věznici v Rijece, kde jej chorvatská policie vyšetřuje kvůli nabízení úplatku celníkovi. Na pondělní tiskové konferenci ve Zlíně o tom informoval majitel stáje Antonín Tlusťák.
Sedmadvacetiletý Tydlačka zamířil v neděli 15. května jako vůbec první člen týmu s tréninkovým vozem do Rijeky, která byla dějištěm druhého dílu rallyového mistrovství Evropy. Do přístavního města ale nedorazil, protože na hraničním přechodu Rupa jej zadrželi chorvatští policisté. "Celníci nechtěli Honzu pustit dál a nepřímo si řekli o úplatek. Honza po telefonické konzultaci se mnou vložil do dokladů sto euro, ale celník se mu vysmál, že je to málo. Zavolal policajty, kteří ho zatkli, a od té doby je ve vazbě," uvedl loňský vicemistr Evropy Antonín Tlusťák.
Incidentem na hranicích je i po více než týdnu stále velmi šokován. "Nejeli jsme do Chorvatska poprvé, takže bylo jasné, že celnící něco budou chtít. Někdy to jsou trička, piva nebo peníze. Bez toho se tam bohužel projet nedá. Ale Chorvatsko prý začalo tvrdý boj s korupcí a tohle má být exemplární případ. Přitom všechny doklady a potřebné papíry jsme měli v pořádku. Druhý den mi šéf celnice dokonce řekl, že by Honzu normálně pustil dál," pravil devětadvacetiletý závodník.
"Bavili jsme se o tom i s jinými závodníky a všichni museli na hranicích dát úplatky. Jim to prošlo a nám bohužel ne. Teď je Honza ve vazbě, aby Chorvaté Evropě dokázali, jak vážně to s bojem proti korupci myslí. Sami by si ale měli udělat pořádek na hranicích," zlobil se Tlusťák.
Jeho mechanik nyní ve vazbě čeká na soud v Rijece. Tým A.T. Motosport se snažil situaci řešit s českou ambasádou, ale zatím bez úspěchu. "Ambasáda s námi komunikuje, radí nám, ale je opatrná. Čekal bych, že to bude všechno pružnější. Sehnali jsme si aspoň uznávanou právničku ze Záhřebu, která se snažila o propuštění na kauci. Jenže Chorvati využívají maximálních lhůt, aby všechno natáhli, a pak nám stejně nevyhověli. Až do úterý navíc zakázali návštěvy, prý kvůli ovlivňování svědků," poznamenal Tlusťák.
Podle něj hrozí Tydlačkovi za nabízení úplatku celníkovi vyhoštění, pokuta, podmíněný trest nebo pobyt ve věznici v rozmezí šesti měsíců až pěti let. Soud by měl rozhodnout o výši trestu do měsíce. "Máme obavy, aby mu nechtěli dát vyšší trest," uvedl šéf týmu A.T. Motosport.
Tlusťák se spolujezdcem Janem Škaloudem před startem Chorvatské rally zvažovali svou účast ve druhém podniku seriálu ME a nakonec se rozhodli závodit. Do cíle dorazili na šesté pozici v absolutním pořadí. "Tohle ale nebylo vůbec důležité. Jsme znechucení tím, co se stalo, a nyní děláme všechno pro to, aby Honzu co nejdříve propustili. A taky chceme, aby se evropský šampionát nejel v takových zemích. Uvažujeme o petici," dodal Tlusťák.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?