MISTROVSTVÍ EVROPY, RALLY CROATIA; Ital Luca Rosseti dokázal, že i s delší dobou nevyvíjeným Fiatem Punto S2000 se stále dá vítězit. Luca navíc konkurenci porazil rozdílem třídy.
3. etapa:
Úřadující šampióni ME, Luca Rosseti a Chiarcossio Matteo, ovládli Rally Croatia. Zvítězili s náskokem téměř 1:45 před krajany, Lucou Bettim a Mauriziem Baronem (Peugeot 207 S2000) a polskou dvojicí Maciej Oleksowicz - Andrzej Obrebowski (Ford Fiesta S2000). Rosseti vyhrál i první rally ME a vede tak tabulku jezdců s velkým náskokem. Čech Tlusťák soutěž dokončil na šestém místě.
Průběžné pořadí ME: 1. Luca ROSSETTI 85; 2. Luca BETTI 47; 3. Maciej OLEKSOWICZ; 4. Renato TRAVAGLIA 28; 5. Dimitar ILIEV 26.
Výsledky po třetí etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo Fiat Grande Punto S2000 2:21:29,1 --- 2. Betti Luca/Barone Maurizio Peugeot 207 S200 +1:42,1 3. Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +2:51,9 4. Iliev Dimitar/Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000 +4:24,5 5.Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian
Peugeot 207 S000
+6:05,1
6. Tlusťák Antonín/Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +7:00,8 7. Pulic Niko/Šantic Bruno Fiat Grande Punto S2000 +7:05,9 8. Rzeznik Maciej/Marus Prezmyslaw Subaru Impreza Sti R4 +8:31,1 9. Turk Rok/Ložnar Kranjc Enej Peugeot 207 R3T +13:23,6 10. Bossalini Elia/Mangiarotti Daniele Peugeot 207 S2000 +14:39,3
2. etapa:
Až během poslední zkuošky, která se jela přímo v Rijece, se do čela dostal jezdec na Abarthu, Luca Rosseti. Jejich vedení však bylo dnes ráno zredukováno na pouhých pár vteřin. Nicméně například na RZ8 se jim podařilo zajet nejrychlejší čas.
Rosseti je vedení hlavně díky tomu, že Luca Betti dnes sice zajel nejrychlejší čas na druhé zkoušce, ale také na stejné zkoušce v druhých průjezdech udělal hodiny a ztratil poměrně dost času na poslední zkoušce. Ráno také nezvolil ideální set-up Piero Longhi. Během dne se tak propadl z druhého na čtvrté místo.
Náš Antonín Tlusťák je průběžně sedmý. Na průběžném devátém místě je polský pilot Rzeznik Maciej, který pilotuje Subaru Impreza nové specifikace R4.
Výsledky po druhé etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo Fiat Grande Punto S2000 1:13:29,0 --- 2. Betti Luca/Barone Maurizio Peugeot 207 S200 +15,3 3. Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +1:03,0 4. Longhi Piero/Baggio Lucio Škoda Fabia S2000 +1:08,4 5. Illiev Dimitar/Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000+1:50,4
6. Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian Peugeot 207 S2000 +2:43,2 7. Tlusťák Antonín/Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +3:00,5 8. Pulic Niko/Šantic Bruno Fiat Grande Punto S2000 +3:35,2 9. Rzeznik Maciej/Marus Przemyslaw Subaru Impreza Sti R4 +3:57,1 10. Turk Rok/Ložnar Kranjc Enej Peugeot 207 R3T +6:58,5
1. etapa:
Rally Croatia začla pod taktovkou úřadujícího evropského šampióna, Lucy Rossetiho. Luca Rossetti a Matteo Chiarcossi, kteří stále sedlají už zastarávající Grande Punto Abarth a jedou na pneumatikách Michelin, první etapě naprosto dominovali, když vyhráli všechny 4 RZ. Renato Travaglia byl velmi záhy nucen odstoupit pro problémy s motorem jeho Fabie S2000.
Za Rossetim na Fiatu hoří krásný souboj mezi Piertem Longhim (Škoda) a Lucou Bettim (Peugeot). V cíli první etapy je dělí 2s. Za trojicí Italů je v průběžném pořadí Polák Oleksowicz (Ford) a d Bulhar Iliev (Škoda). Nejrychlejším domácím pilotem je Niko Pulic, který jede na Fiatu Grande Punto S2000. Tomu patří 6. příčka.
Výsledky po první etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo Fiat Grande Punto S2000 32:24,4 --- 2. Longhi Piero/Baggio Lucio Škoda Fabia S2000 +44,7 3. Betti Luca/Barone Maurizio Peugeot 207 S200 +44,9 4. Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +56,7 5. Illiev Dimitar/Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000+1:15,4
6. Pulic Niko/Šantic Bruno Fiat Grande Punto S2000 +1:48,1 7. Tlusťák Antonín/Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:09,1 8. Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian Peugeot 207 S2000 +2:13,5 9. Rzeznik Maciej/Marus Przemyslaw Subaru Impreza Sti R4 +2:21,0 10. Dallavilla Andrea/Fenoli Manuel Mitsubishi Lancer Evo X +2:25,3
Info před startem rally:
Po shakedownu a ještě před startem se za účastníky a organizátory Rally Croatia zastavil sám chorvatský prezidet, Ivo Josipovic.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?