Rally Croatia: Luca Rosseti s přehledem vítězí

Rosetti, Luca - Chiarcossi, Matteo
Rosetti, Luca - Chiarcossi, Matteo, foto: www.ircseries.com
iM2 21. května 2011 20:43
Sdílej:

MISTROVSTVÍ EVROPY, RALLY CROATIA; Ital Luca Rosseti dokázal, že i s delší dobou nevyvíjeným Fiatem Punto S2000 se stále dá vítězit. Luca navíc konkurenci porazil rozdílem třídy.

3. etapa:

Úřadující šampióni ME, Luca Rosseti a Chiarcossio Matteo, ovládli Rally Croatia. Zvítězili s náskokem téměř 1:45 před krajany, Lucou Bettim a Mauriziem Baronem (Peugeot 207 S2000) a polskou dvojicí Maciej Oleksowicz - Andrzej Obrebowski (Ford Fiesta S2000). Rosseti vyhrál i první rally ME a vede tak tabulku jezdců s velkým náskokem. Čech Tlusťák soutěž dokončil na šestém místě.

Průběžné pořadí ME: 1. Luca ROSSETTI 85; 2. Luca BETTI 47; 3. Maciej OLEKSOWICZ; 4. Renato TRAVAGLIA 28; 5. Dimitar ILIEV 26. 

Výsledky po třetí etapě:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo    Fiat Grande Punto S2000 2:21:29,1  ---     2.    Betti Luca/Barone Maurizio   Peugeot 207 S200 +1:42,1     3.    Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej   Ford Fiesta S2000   +2:51,9     4.    Iliev Dimitar/Yanakiev Yanaki   Škoda Fabia S2000     +4:24,5     5.

   Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian

   Peugeot 207 S000

       +6:05,1

    6.   Tlusťák Antonín/Škaloud Jan   Škoda Fabia S2000  +7:00,8     7.    Pulic Niko/Šantic Bruno   Fiat Grande Punto S2000   +7:05,9     8.    Rzeznik Maciej/Marus Prezmyslaw    Subaru Impreza Sti R4   +8:31,1     9.    Turk Rok/Ložnar Kranjc Enej   Peugeot 207 R3T +13:23,6    10.    Bossalini Elia/Mangiarotti Daniele     Peugeot 207 S2000

+14:39,3

 

 

 

2. etapa:

Až během poslední zkuošky, která se jela přímo v Rijece, se do čela dostal jezdec na Abarthu, Luca Rosseti. Jejich vedení však bylo dnes ráno zredukováno na pouhých pár vteřin. Nicméně například na RZ8 se jim podařilo zajet nejrychlejší čas. 

Rosseti je vedení hlavně díky tomu, že Luca Betti dnes sice zajel nejrychlejší čas na druhé zkoušce, ale také na stejné zkoušce v druhých průjezdech udělal hodiny a ztratil poměrně dost času na poslední zkoušce. Ráno také nezvolil ideální set-up Piero Longhi. Během dne se tak propadl z druhého na čtvrté místo.

Náš Antonín Tlusťák je průběžně sedmý. Na průběžném devátém místě je polský pilot Rzeznik Maciej, který pilotuje Subaru Impreza nové specifikace R4.

Výsledky po druhé etapě:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo    Fiat Grande Punto S2000 1:13:29,0  ---     2.    Betti Luca/Barone Maurizio   Peugeot 207 S200 +15,3     3.    Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej   Ford Fiesta S2000   +1:03,0     4.    Longhi Piero/Baggio Lucio   Škoda Fabia S2000     +1:08,4     5.    Illiev Dimitar/Yanakiev Yanaki   Škoda Fabia S2000

       +1:50,4

    6.   Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian   Peugeot 207 S2000  +2:43,2     7.    Tlusťák Antonín/Škaloud Jan   Škoda Fabia S2000   +3:00,5     8.    Pulic Niko/Šantic Bruno    Fiat Grande Punto S2000   +3:35,2     9.    Rzeznik Maciej/Marus Przemyslaw   Subaru Impreza Sti R4 +3:57,1    10.    Turk Rok/Ložnar Kranjc Enej     Peugeot 207 R3T

+6:58,5

 

1. etapa:

Rally Croatia začla pod taktovkou úřadujícího evropského šampióna, Lucy Rossetiho. Luca Rossetti a Matteo Chiarcossi, kteří stále sedlají už zastarávající Grande Punto Abarth a jedou na pneumatikách Michelin, první etapě naprosto dominovali, když vyhráli všechny 4 RZ. Renato Travaglia byl velmi záhy nucen odstoupit pro problémy s motorem jeho Fabie S2000. 

Za Rossetim na Fiatu hoří krásný souboj mezi Piertem Longhim (Škoda) a Lucou Bettim (Peugeot). V cíli první etapy je dělí 2s. Za trojicí Italů je v průběžném pořadí Polák Oleksowicz (Ford) a d Bulhar Iliev (Škoda). Nejrychlejším domácím pilotem je Niko Pulic, který jede na Fiatu Grande Punto S2000. Tomu patří 6. příčka.

Výsledky po první etapě:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.    Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo    Fiat Grande Punto S2000 32:24,4  ---     2.    Longhi Piero/Baggio Lucio    Škoda Fabia S2000 +44,7     3.    Betti Luca/Barone Maurizio    Peugeot 207 S200   +44,9     4.    Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej   Ford Fiesta S2000    +56,7     5.    Illiev Dimitar/Yanakiev Yanaki   Škoda Fabia S2000

       +1:15,4

    6.   Pulic Niko/Šantic Bruno    Fiat Grande Punto S2000  +1:48,1     7.    Tlusťák Antonín/Škaloud Jan   Škoda Fabia S2000   +2:09,1     8.    Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian    Peugeot 207 S2000   +2:13,5     9.    Rzeznik Maciej/Marus Przemyslaw   Subaru Impreza Sti R4 +2:21,0    10.    Dallavilla Andrea/Fenoli Manuel    Mitsubishi Lancer Evo X

+2:25,3

 

Info před startem rally:

Po shakedownu a ještě před startem se za účastníky a organizátory Rally Croatia zastavil sám chorvatský prezidet, Ivo Josipovic.  

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.