MISTROVSTVÍ EVROPY, RALLY CROATIA; Ital Luca Rosseti dokázal, že i s delší dobou nevyvíjeným Fiatem Punto S2000 se stále dá vítězit. Luca navíc konkurenci porazil rozdílem třídy.
3. etapa:
Úřadující šampióni ME, Luca Rosseti a Chiarcossio Matteo, ovládli Rally Croatia. Zvítězili s náskokem téměř 1:45 před krajany, Lucou Bettim a Mauriziem Baronem (Peugeot 207 S2000) a polskou dvojicí Maciej Oleksowicz - Andrzej Obrebowski (Ford Fiesta S2000). Rosseti vyhrál i první rally ME a vede tak tabulku jezdců s velkým náskokem. Čech Tlusťák soutěž dokončil na šestém místě.
Průběžné pořadí ME: 1. Luca ROSSETTI 85; 2. Luca BETTI 47; 3. Maciej OLEKSOWICZ; 4. Renato TRAVAGLIA 28; 5. Dimitar ILIEV 26.
Výsledky po třetí etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo Fiat Grande Punto S2000 2:21:29,1 --- 2. Betti Luca/Barone Maurizio Peugeot 207 S200 +1:42,1 3. Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +2:51,9 4. Iliev Dimitar/Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000 +4:24,5 5.Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian
Peugeot 207 S000
+6:05,1
6. Tlusťák Antonín/Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +7:00,8 7. Pulic Niko/Šantic Bruno Fiat Grande Punto S2000 +7:05,9 8. Rzeznik Maciej/Marus Prezmyslaw Subaru Impreza Sti R4 +8:31,1 9. Turk Rok/Ložnar Kranjc Enej Peugeot 207 R3T +13:23,6 10. Bossalini Elia/Mangiarotti Daniele Peugeot 207 S2000 +14:39,3
2. etapa:
Až během poslední zkuošky, která se jela přímo v Rijece, se do čela dostal jezdec na Abarthu, Luca Rosseti. Jejich vedení však bylo dnes ráno zredukováno na pouhých pár vteřin. Nicméně například na RZ8 se jim podařilo zajet nejrychlejší čas.
Rosseti je vedení hlavně díky tomu, že Luca Betti dnes sice zajel nejrychlejší čas na druhé zkoušce, ale také na stejné zkoušce v druhých průjezdech udělal hodiny a ztratil poměrně dost času na poslední zkoušce. Ráno také nezvolil ideální set-up Piero Longhi. Během dne se tak propadl z druhého na čtvrté místo.
Náš Antonín Tlusťák je průběžně sedmý. Na průběžném devátém místě je polský pilot Rzeznik Maciej, který pilotuje Subaru Impreza nové specifikace R4.
Výsledky po druhé etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo Fiat Grande Punto S2000 1:13:29,0 --- 2. Betti Luca/Barone Maurizio Peugeot 207 S200 +15,3 3. Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +1:03,0 4. Longhi Piero/Baggio Lucio Škoda Fabia S2000 +1:08,4 5. Illiev Dimitar/Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000+1:50,4
6. Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian Peugeot 207 S2000 +2:43,2 7. Tlusťák Antonín/Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +3:00,5 8. Pulic Niko/Šantic Bruno Fiat Grande Punto S2000 +3:35,2 9. Rzeznik Maciej/Marus Przemyslaw Subaru Impreza Sti R4 +3:57,1 10. Turk Rok/Ložnar Kranjc Enej Peugeot 207 R3T +6:58,5
1. etapa:
Rally Croatia začla pod taktovkou úřadujícího evropského šampióna, Lucy Rossetiho. Luca Rossetti a Matteo Chiarcossi, kteří stále sedlají už zastarávající Grande Punto Abarth a jedou na pneumatikách Michelin, první etapě naprosto dominovali, když vyhráli všechny 4 RZ. Renato Travaglia byl velmi záhy nucen odstoupit pro problémy s motorem jeho Fabie S2000.
Za Rossetim na Fiatu hoří krásný souboj mezi Piertem Longhim (Škoda) a Lucou Bettim (Peugeot). V cíli první etapy je dělí 2s. Za trojicí Italů je v průběžném pořadí Polák Oleksowicz (Ford) a d Bulhar Iliev (Škoda). Nejrychlejším domácím pilotem je Niko Pulic, který jede na Fiatu Grande Punto S2000. Tomu patří 6. příčka.
Výsledky po první etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo Fiat Grande Punto S2000 32:24,4 --- 2. Longhi Piero/Baggio Lucio Škoda Fabia S2000 +44,7 3. Betti Luca/Barone Maurizio Peugeot 207 S200 +44,9 4. Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +56,7 5. Illiev Dimitar/Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000+1:15,4
6. Pulic Niko/Šantic Bruno Fiat Grande Punto S2000 +1:48,1 7. Tlusťák Antonín/Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:09,1 8. Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian Peugeot 207 S2000 +2:13,5 9. Rzeznik Maciej/Marus Przemyslaw Subaru Impreza Sti R4 +2:21,0 10. Dallavilla Andrea/Fenoli Manuel Mitsubishi Lancer Evo X +2:25,3
Info před startem rally:
Po shakedownu a ještě před startem se za účastníky a organizátory Rally Croatia zastavil sám chorvatský prezidet, Ivo Josipovic.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?