MISTROVSTVÍ EVROPY, RALLY CROATIA; Ital Luca Rosseti dokázal, že i s delší dobou nevyvíjeným Fiatem Punto S2000 se stále dá vítězit. Luca navíc konkurenci porazil rozdílem třídy.
3. etapa:
Úřadující šampióni ME, Luca Rosseti a Chiarcossio Matteo, ovládli Rally Croatia. Zvítězili s náskokem téměř 1:45 před krajany, Lucou Bettim a Mauriziem Baronem (Peugeot 207 S2000) a polskou dvojicí Maciej Oleksowicz - Andrzej Obrebowski (Ford Fiesta S2000). Rosseti vyhrál i první rally ME a vede tak tabulku jezdců s velkým náskokem. Čech Tlusťák soutěž dokončil na šestém místě.
Průběžné pořadí ME: 1. Luca ROSSETTI 85; 2. Luca BETTI 47; 3. Maciej OLEKSOWICZ; 4. Renato TRAVAGLIA 28; 5. Dimitar ILIEV 26.
Výsledky po třetí etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo Fiat Grande Punto S2000 2:21:29,1 --- 2. Betti Luca/Barone Maurizio Peugeot 207 S200 +1:42,1 3. Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +2:51,9 4. Iliev Dimitar/Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000 +4:24,5 5.Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian
Peugeot 207 S000
+6:05,1
6. Tlusťák Antonín/Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +7:00,8 7. Pulic Niko/Šantic Bruno Fiat Grande Punto S2000 +7:05,9 8. Rzeznik Maciej/Marus Prezmyslaw Subaru Impreza Sti R4 +8:31,1 9. Turk Rok/Ložnar Kranjc Enej Peugeot 207 R3T +13:23,6 10. Bossalini Elia/Mangiarotti Daniele Peugeot 207 S2000 +14:39,3
2. etapa:
Až během poslední zkuošky, která se jela přímo v Rijece, se do čela dostal jezdec na Abarthu, Luca Rosseti. Jejich vedení však bylo dnes ráno zredukováno na pouhých pár vteřin. Nicméně například na RZ8 se jim podařilo zajet nejrychlejší čas.
Rosseti je vedení hlavně díky tomu, že Luca Betti dnes sice zajel nejrychlejší čas na druhé zkoušce, ale také na stejné zkoušce v druhých průjezdech udělal hodiny a ztratil poměrně dost času na poslední zkoušce. Ráno také nezvolil ideální set-up Piero Longhi. Během dne se tak propadl z druhého na čtvrté místo.
Náš Antonín Tlusťák je průběžně sedmý. Na průběžném devátém místě je polský pilot Rzeznik Maciej, který pilotuje Subaru Impreza nové specifikace R4.
Výsledky po druhé etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo Fiat Grande Punto S2000 1:13:29,0 --- 2. Betti Luca/Barone Maurizio Peugeot 207 S200 +15,3 3. Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +1:03,0 4. Longhi Piero/Baggio Lucio Škoda Fabia S2000 +1:08,4 5. Illiev Dimitar/Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000+1:50,4
6. Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian Peugeot 207 S2000 +2:43,2 7. Tlusťák Antonín/Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +3:00,5 8. Pulic Niko/Šantic Bruno Fiat Grande Punto S2000 +3:35,2 9. Rzeznik Maciej/Marus Przemyslaw Subaru Impreza Sti R4 +3:57,1 10. Turk Rok/Ložnar Kranjc Enej Peugeot 207 R3T +6:58,5
1. etapa:
Rally Croatia začla pod taktovkou úřadujícího evropského šampióna, Lucy Rossetiho. Luca Rossetti a Matteo Chiarcossi, kteří stále sedlají už zastarávající Grande Punto Abarth a jedou na pneumatikách Michelin, první etapě naprosto dominovali, když vyhráli všechny 4 RZ. Renato Travaglia byl velmi záhy nucen odstoupit pro problémy s motorem jeho Fabie S2000.
Za Rossetim na Fiatu hoří krásný souboj mezi Piertem Longhim (Škoda) a Lucou Bettim (Peugeot). V cíli první etapy je dělí 2s. Za trojicí Italů je v průběžném pořadí Polák Oleksowicz (Ford) a d Bulhar Iliev (Škoda). Nejrychlejším domácím pilotem je Niko Pulic, který jede na Fiatu Grande Punto S2000. Tomu patří 6. příčka.
Výsledky po první etapě:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Rosseti Luca/Chiarcossio Matteo Fiat Grande Punto S2000 32:24,4 --- 2. Longhi Piero/Baggio Lucio Škoda Fabia S2000 +44,7 3. Betti Luca/Barone Maurizio Peugeot 207 S200 +44,9 4. Oleksowicz Maciej/Obrebowski Andrzej Ford Fiesta S2000 +56,7 5. Illiev Dimitar/Yanakiev Yanaki Škoda Fabia S2000+1:15,4
6. Pulic Niko/Šantic Bruno Fiat Grande Punto S2000 +1:48,1 7. Tlusťák Antonín/Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +2:09,1 8. Ruta Szymon/Rozwadowski Sebastian Peugeot 207 S2000 +2:13,5 9. Rzeznik Maciej/Marus Przemyslaw Subaru Impreza Sti R4 +2:21,0 10. Dallavilla Andrea/Fenoli Manuel Mitsubishi Lancer Evo X +2:25,3
Info před startem rally:
Po shakedownu a ještě před startem se za účastníky a organizátory Rally Croatia zastavil sám chorvatský prezidet, Ivo Josipovic.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.