Rally Tribeč: Předstartovní horečka stoupá

rally prešov
rally prešov, foto: www.autosportfoto.sk
Jiří Dokulil 20. května 2011 17:52
Sdílej:

Atmosféra v dějišti třetí soutěže letošního DMACK Tyres RALLY Mistrovství Slovenska – XII. Rally Tríbeč – začíná postupně gradovat. Itinerář si s výjimkou omluveného Silvestra Mikuláštíka (zdravotní důvody) vyzvedl kompletní peloton favoritů, který se dnes večer postaví na startovní rampu před Společenským domem v Topoľčanech.

Počínaje včerejší 14. hodinou byly zahájeny seznamovací jízdy posádek s tratí, které trvaly až do dnešních 15ti hodin. V pátek ráno výrazně ožil i servisní areál, jenž se postupně začal plnit soutěžní technikou a servisním zázemím. Všechny přítomné – od soutěžních posádek přes mechaniky až po organizátory – zatím v Topoľčanech provází nezvyklá horka, která výrazně prověřují fyzickou odolnost jednotlivých zúčastněných. A jak naznačují předpovědi počasí, tropické teploty by měly provázet i zítřejší závod.

Všechny soutěžní posádky s napětím očekávaly, jak se topoľčanští organizátoři popasovali s volbou rychlostních zkoušek. V servisním parkovišti jsme zachytili následující ohlasy.

Jozef Béreš (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 1)„Znám pouze Jankův vršek se závěrečnou technickou pasáží, kde jsme jeli kdysi s Ignisem. Myslím, že tato zkouška by našemu autu mohla vyhovovat. Co se týče městského okruhu a té třetí zkoušky, tak si myslím, že proti vozům WRC nemáme šanci, protože jsou obě strašně rychlé a je na nich potřeba hodně výkonu. Šampionát sice vedeme, ale v žádném případě nebudeme uplatňovat vyčkávací taktiku. Od první zkoušky pojedeme na maximum a uvidíme, zda bude nějaká naděje „wéercéčkům“ stačit.“

Grzegorz Grzyb (Ford Focus WRC, startovní číslo 5)„Známe jednu „erzetu“, která se pět let dozadu jela jako součást Rally Matador Tatry (Uhrovecká RS). Ta je fajnová – začátek rychlý a pak dolů v úzkém, to se mi líbí. Další „erzeta“ je moc rychlá, široká, což je pro mě dobré, protože se zde pojede ve vysokých rychlostech, a na tyto tratě je WRC dobře připravené. Co se týče Topoľčanské RS, nemám moc rád ježdění po městských okruzích, to není moje specialita. Nezbývá mi, než to zvládnout a pokud možno nic neudělat autu.“

Igor Drotár (Subaru Impreza WRC, startovní číslo 6)„Zasáhla nás s Vladem taková zvláštní nálada, protože když Vlado nadepisoval horní roh sešitu „Rally Tríbeč 2011“, uvědomili jsme si, že tomu není tak dávno, kdy sešit nadepisoval jako „Rally Tríbeč 1984“. Kdybych se měl k jednotlivým rychlostním zkouškám vyjádřit, zhodnotil bych je následovně: Okruh na první pohled není pro jezdce příliš zajímavý, je tu hodně míst, kde se nedá získat, zato se tu dá hodně ztratit. Myslím si ale, že všechno zlé naprosto přebíjí divácká atraktivita, která tuto RS dělá výjimečnou. Druhá zkouška začíná na překrásném kopci, střídají se tu pomalé zatáčky, rychlé zatáčky, náročné protahováky. Jako celek se jedná o překrásnou a velmi těžkou RS. Na trojce jsme si s Vladem trošku zavzpomínali na již vzpomínaný ročník 1984, kdy se část této zkoušky jela jako okruh. Myslím, že právě zde se bude rozhodovat, protože do zatáček není vidět a jede se čistě na rozpis. Tím, že je tato zkouška rychlá, je náročná jak na jezdce a spolujezdce, tak i na auto. Když svoje hodnocení shrnu: Klobouk dolů před organizátory, protože se jim podařilo přichystat opravdu nádherné rychlostní zkoušky.“

Martin Hudec (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 16)„Tratě jsou pěkné. Trojka je dost rychlá, ale je to naštěstí do kopce, což je pro mě lepší než naopak. Na dvojce je kousek úzkého, kde je to na srdíčko, tam by se mohlo rozhodovat. Jsem potěšený i z města, protože to bude zase zajímavé pro diváky, je tam prostor pro hodně smyků, takže se budeme snažit zatáhnout „ručku“. Tam, kde se vyjíždí na nadjezd, je to na „ručku“ v podstatě povinné, protože se s mitsubishi jinak nevytočíme. Pod mostem se dá jet atraktivně taky, ale tam je to mezi obrubníky asi zbytečné riskovat, protože poškodit auto hned na první zkoušce a pokazit si celý závod, to bychom nechtěli.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.