Šéf VW, Kris Nissen, při dnešní prezentaci nového vozu oznámil, že jej na testovacích tratích uvidíme ještě letos.
Nissen zároveň potvrdil, že v MS uvidíme vůz poprvé v roce 2013 a bude v něm jezdit minimálně do konce sezony 2015. Vítěz Dakaru, Carlos Sainz, v týmu navíc zůstane, jeho funkce zatím nebyla specifikována. "S vozem budeme schopni na trať vyrazit do konce roku, to začneme s testy vozu. V motorsportu máme excelentní tým, jsem na něj velmi hrdý. Na vybrané závody vyrazí už letos někteří lidé od nás s týmem Škoda, který se účastní SWRC, aby nasbírali zkušenosti," prozrazuje Nissen.
"Pro Volkswagen představuje MS pětiletý program. Následující dva roky budou vývojové. Budeme pracovat na autě i motoru, v letech 2013, 2014 a 2015 pak nastoupíme do MS. Jsem také velmi rád, že s námi zůstává Carlos Sainz. Když k nám došel, tak tým nebyl na takové úrovni, jako je teď. To vše díky Carlosovi. Nesmím ale zapomínat ani na ostatní jezdce."
"Přesvědčování Carlose, aby zůstal v týmu, mi zabralo asi tak 10 vteřin. Bude velmi užitečný ve spoustě věcí. Carlos mi slíbil, že už nebude závodit, ale na některé testy ho určitě využijeme."
Značka také oznámila, že hodla v MS startovat se stejným rozpočtem, jaký měla k dispozici pro rally Dakar. Poté, co se německá značka radovala z vítězství na legendární pouštní soutěži tři roky po sobě, v roce 2012 už její oficiální tým na startu neuvidíme. Je ale velmi pravděpodobné, že Race Touareg 3 uvidíme pod hlavičkami soukromých týmů. Nissen k tomu řekl: "Věřím, že privátní týmy mohou být s těmito vozy konkurenceschopnými i v roce 2012. Oficiálně se Dakaru nezúčastníme, ale budeme tam se soukromými týmy."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?