Šéf VW, Kris Nissen, při dnešní prezentaci nového vozu oznámil, že jej na testovacích tratích uvidíme ještě letos.
Nissen zároveň potvrdil, že v MS uvidíme vůz poprvé v roce 2013 a bude v něm jezdit minimálně do konce sezony 2015. Vítěz Dakaru, Carlos Sainz, v týmu navíc zůstane, jeho funkce zatím nebyla specifikována. "S vozem budeme schopni na trať vyrazit do konce roku, to začneme s testy vozu. V motorsportu máme excelentní tým, jsem na něj velmi hrdý. Na vybrané závody vyrazí už letos někteří lidé od nás s týmem Škoda, který se účastní SWRC, aby nasbírali zkušenosti," prozrazuje Nissen.
"Pro Volkswagen představuje MS pětiletý program. Následující dva roky budou vývojové. Budeme pracovat na autě i motoru, v letech 2013, 2014 a 2015 pak nastoupíme do MS. Jsem také velmi rád, že s námi zůstává Carlos Sainz. Když k nám došel, tak tým nebyl na takové úrovni, jako je teď. To vše díky Carlosovi. Nesmím ale zapomínat ani na ostatní jezdce."
"Přesvědčování Carlose, aby zůstal v týmu, mi zabralo asi tak 10 vteřin. Bude velmi užitečný ve spoustě věcí. Carlos mi slíbil, že už nebude závodit, ale na některé testy ho určitě využijeme."
Značka také oznámila, že hodla v MS startovat se stejným rozpočtem, jaký měla k dispozici pro rally Dakar. Poté, co se německá značka radovala z vítězství na legendární pouštní soutěži tři roky po sobě, v roce 2012 už její oficiální tým na startu neuvidíme. Je ale velmi pravděpodobné, že Race Touareg 3 uvidíme pod hlavičkami soukromých týmů. Nissen k tomu řekl: "Věřím, že privátní týmy mohou být s těmito vozy konkurenceschopnými i v roce 2012. Oficiálně se Dakaru nezúčastníme, ale budeme tam se soukromými týmy."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?