Šéf VW, Kris Nissen, při dnešní prezentaci nového vozu oznámil, že jej na testovacích tratích uvidíme ještě letos.
Nissen zároveň potvrdil, že v MS uvidíme vůz poprvé v roce 2013 a bude v něm jezdit minimálně do konce sezony 2015. Vítěz Dakaru, Carlos Sainz, v týmu navíc zůstane, jeho funkce zatím nebyla specifikována. "S vozem budeme schopni na trať vyrazit do konce roku, to začneme s testy vozu. V motorsportu máme excelentní tým, jsem na něj velmi hrdý. Na vybrané závody vyrazí už letos někteří lidé od nás s týmem Škoda, který se účastní SWRC, aby nasbírali zkušenosti," prozrazuje Nissen.
"Pro Volkswagen představuje MS pětiletý program. Následující dva roky budou vývojové. Budeme pracovat na autě i motoru, v letech 2013, 2014 a 2015 pak nastoupíme do MS. Jsem také velmi rád, že s námi zůstává Carlos Sainz. Když k nám došel, tak tým nebyl na takové úrovni, jako je teď. To vše díky Carlosovi. Nesmím ale zapomínat ani na ostatní jezdce."
"Přesvědčování Carlose, aby zůstal v týmu, mi zabralo asi tak 10 vteřin. Bude velmi užitečný ve spoustě věcí. Carlos mi slíbil, že už nebude závodit, ale na některé testy ho určitě využijeme."
Značka také oznámila, že hodla v MS startovat se stejným rozpočtem, jaký měla k dispozici pro rally Dakar. Poté, co se německá značka radovala z vítězství na legendární pouštní soutěži tři roky po sobě, v roce 2012 už její oficiální tým na startu neuvidíme. Je ale velmi pravděpodobné, že Race Touareg 3 uvidíme pod hlavičkami soukromých týmů. Nissen k tomu řekl: "Věřím, že privátní týmy mohou být s těmito vozy konkurenceschopnými i v roce 2012. Oficiálně se Dakaru nezúčastníme, ale budeme tam se soukromými týmy."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.