Rok po svém premiérovém vítězství v mistrovství světa FIA World Rally Championship v Portugalsku, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dokázali tentýž kousek zopakovat na stejném místě a obhájit vítězství. Posádka Citroën Total World Rally Teamu si dojela pro první příčku v Algarve po perfektním výkonu. DS3 WRC zaznamenal první double v jeho mladé kariéře díky Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi, kteří se bodově dotáhli na Mikko Hirvonena na čele světového šampionátu.
Citroën Total WRT tým zahájil poslední den Rally Portugalsko s náskokem více než čtyř minut na své soupeře a kontroloval tak závěr podniku. Hodně času tým věnoval přípravě pneumatik pro finálové kolo. Kromě bodů za očekávané double si Citroëny DS3 WRC chtěly skóre vylepšit ještě dalšími body na finálové rychlostní speciálce. Dlouho na ní vedl Petter Solberg, nicméně nakonec stanovil nejrychlejší čas Sébastien Loeb. Jari-Matti Latvala dojel se ztrátou sekundy a ani třetí v pořadí, Sébastien Ogier, nebyl schopný sedminásobnému mistrovi světa konkurovat. Ogier: Začátek dobré série? Když se Citroën Total World Rally Team vrátil na Estadio Algarve, mohl Ogier přijmout gratulace ke svému třetímu titulu od svého týmového kolegy Loeba. Vítěz pak slavil s celým týmem. „Byl to perfektní víkend. Ovládli jsme první den a pak jsme dokázali přidat v pravý čas. Je to výrazný výsledek pro celý tým díky double a bodům navíc z Power Stage. Byl jsem šest měsíců bez vítězství, takže už jsem byl poněkud nervózní. Doufám, že by to mohl být začátek dobré série. Body, které jsme tu nashromáždili, nám pomohou dostat se znovu do hry po zklamání v Mexiku. Rád bych poděkoval celému týmu za perfektní práci. Je to stejný úspěch pro mě i pro celý tým."Loeb: Šance se rozplynuly v prachuSébastien Loeb dojel druhý a připsal si za celý víkend dvacet bodů i díky prémii v poslední zkoušce. To značí, že je v celkovém hodnocení světového šampionátu ve spoluvedení s Mikko Hirvonenem. „Naše šance na vítězství se rozplynuly v sobotu, kdy jsme ztratili 30 sekund v prachu, který zvedlo auto právě Mikka. Druhé místo je tím nejlepším, v co jsme mohli doufat. Bylo mi jasné, že nebude lehké získat prémiové body na Power Stage, ale povedlo se! Je to velmi pozitivní výsledek pro nás a celý tým. Tyto body budou ještě drahocenné, pokud se v mistrovství světa bude bojovat velice těsně."Banzet: Snad to nebylo poslední doubleFréderic Banzet, generální manažer Citroënu, byl s týmem po celou rally, a byl velice nadšený, když blahopřál svým posádkám. „Pamatuji si na mladého pilota, který byl šťastný jako blecha, když před rokem vyhrál svou první rally. Letos se Sébastien Ogier pohybuje v úplně jiných dimenzích, což potvrdil tímto nádherným vítězstvím. Sébastien Loeb, který měl smůlu na podmínky, i tak pomohl Citroënu DS3 WRC získat jeho první double. Bravo celému týmu. Tento výsledek našich posádek je velice důležitý i pro všechny partnery automobilky Citroën. Doufám, že naše double nebylo poslední!"Solbergova smůlaPozoruhodného výsledku dosáhly také privátní posádky na vozech Citroën DS3 WRC připravené s podporou Citroën Racing Technologies. Petter Solberg a Chris Patterson dojeli šestí, Kimi Räikkönen a Kaj Lindström sedmí. Při svém prvním vystoupení v této sezóně i Peter van Merksteijn Jr. a Eddy Chevaillier dovedli svůj vůz do cíle.Petter Solberg ztratil šance na vítězství v závěru prvního dne, kdy musel odstoupit pro defekt zadního kola. Druhý den ale zajel bývalý mistr světa šest nejrychlejších časů a vrátil se na šesté místo, za což inkasoval osm bodů. Kimi Räikkönen při svém druhém startu v Portugalsku neudělal žádnou chybu a skončil sedmý. Peter van Merksteijn Jr. debutoval ve WRC na Citroënu DS3 a dojel 22. Petter Solberg (Petter Solberg World Rally Teamu): „Jsem smutný, že jsem nemohl bojovat o vítězství. Jsou to důležité body pro šampionát, ale mým cílem je ještě lepší výsledek.“Kimi Räikkönen (Ice1Racing): „Dozvěděli jsme se mnoho o Citroënu DS3 WRC. Udělali jsme pokrok v nastavení a myslím, že jsem se zlepšil. Hodně jsem se naučil a snad se to podaří zužitkovat na dalších rally."Peter van Merksteijn Junior (Van Merksteijn Motorsport): „Při mé první zkušenosti s tímto autem to nebyl špatný výsledek, i když jsem měl smůlu. Cílem této první rally bylo sžít se s autem. Jsem přesvědčen, že mohu jet rychleji, ale to určitě přijde.“Benoit Nogier (ředitel Citroën Racing Technology): „Petter Solberg opět prokázal svou konkurenceschopnost. Jeho Citroën DS3 WRC má stejnou úroveň jako oficiální tovární vozy. Jen smůla mu zabránila v ještě lepším výsledku. Doufáme, že už si smůlu vybral. Kimi Räikkönen ukázal harmonii s vozem už ve Švédsku a pokračoval v tom. To je povzbudivé pro budoucí starty. Měli jsme problém s vozem Petera van Merksteijna Jr, což ho stálo lepší výsledek. Ukázal, co v něm je, i když se teprve učí. Měl by se zlepšovat postupně krok za krokem po celou sezonu.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.