Rok po svém premiérovém vítězství v mistrovství světa FIA World Rally Championship v Portugalsku, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dokázali tentýž kousek zopakovat na stejném místě a obhájit vítězství. Posádka Citroën Total World Rally Teamu si dojela pro první příčku v Algarve po perfektním výkonu. DS3 WRC zaznamenal první double v jeho mladé kariéře díky Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi, kteří se bodově dotáhli na Mikko Hirvonena na čele světového šampionátu.
Citroën Total WRT tým zahájil poslední den Rally Portugalsko s náskokem více než čtyř minut na své soupeře a kontroloval tak závěr podniku. Hodně času tým věnoval přípravě pneumatik pro finálové kolo. Kromě bodů za očekávané double si Citroëny DS3 WRC chtěly skóre vylepšit ještě dalšími body na finálové rychlostní speciálce. Dlouho na ní vedl Petter Solberg, nicméně nakonec stanovil nejrychlejší čas Sébastien Loeb. Jari-Matti Latvala dojel se ztrátou sekundy a ani třetí v pořadí, Sébastien Ogier, nebyl schopný sedminásobnému mistrovi světa konkurovat. Ogier: Začátek dobré série? Když se Citroën Total World Rally Team vrátil na Estadio Algarve, mohl Ogier přijmout gratulace ke svému třetímu titulu od svého týmového kolegy Loeba. Vítěz pak slavil s celým týmem. „Byl to perfektní víkend. Ovládli jsme první den a pak jsme dokázali přidat v pravý čas. Je to výrazný výsledek pro celý tým díky double a bodům navíc z Power Stage. Byl jsem šest měsíců bez vítězství, takže už jsem byl poněkud nervózní. Doufám, že by to mohl být začátek dobré série. Body, které jsme tu nashromáždili, nám pomohou dostat se znovu do hry po zklamání v Mexiku. Rád bych poděkoval celému týmu za perfektní práci. Je to stejný úspěch pro mě i pro celý tým."Loeb: Šance se rozplynuly v prachuSébastien Loeb dojel druhý a připsal si za celý víkend dvacet bodů i díky prémii v poslední zkoušce. To značí, že je v celkovém hodnocení světového šampionátu ve spoluvedení s Mikko Hirvonenem. „Naše šance na vítězství se rozplynuly v sobotu, kdy jsme ztratili 30 sekund v prachu, který zvedlo auto právě Mikka. Druhé místo je tím nejlepším, v co jsme mohli doufat. Bylo mi jasné, že nebude lehké získat prémiové body na Power Stage, ale povedlo se! Je to velmi pozitivní výsledek pro nás a celý tým. Tyto body budou ještě drahocenné, pokud se v mistrovství světa bude bojovat velice těsně."Banzet: Snad to nebylo poslední doubleFréderic Banzet, generální manažer Citroënu, byl s týmem po celou rally, a byl velice nadšený, když blahopřál svým posádkám. „Pamatuji si na mladého pilota, který byl šťastný jako blecha, když před rokem vyhrál svou první rally. Letos se Sébastien Ogier pohybuje v úplně jiných dimenzích, což potvrdil tímto nádherným vítězstvím. Sébastien Loeb, který měl smůlu na podmínky, i tak pomohl Citroënu DS3 WRC získat jeho první double. Bravo celému týmu. Tento výsledek našich posádek je velice důležitý i pro všechny partnery automobilky Citroën. Doufám, že naše double nebylo poslední!"Solbergova smůlaPozoruhodného výsledku dosáhly také privátní posádky na vozech Citroën DS3 WRC připravené s podporou Citroën Racing Technologies. Petter Solberg a Chris Patterson dojeli šestí, Kimi Räikkönen a Kaj Lindström sedmí. Při svém prvním vystoupení v této sezóně i Peter van Merksteijn Jr. a Eddy Chevaillier dovedli svůj vůz do cíle.Petter Solberg ztratil šance na vítězství v závěru prvního dne, kdy musel odstoupit pro defekt zadního kola. Druhý den ale zajel bývalý mistr světa šest nejrychlejších časů a vrátil se na šesté místo, za což inkasoval osm bodů. Kimi Räikkönen při svém druhém startu v Portugalsku neudělal žádnou chybu a skončil sedmý. Peter van Merksteijn Jr. debutoval ve WRC na Citroënu DS3 a dojel 22. Petter Solberg (Petter Solberg World Rally Teamu): „Jsem smutný, že jsem nemohl bojovat o vítězství. Jsou to důležité body pro šampionát, ale mým cílem je ještě lepší výsledek.“Kimi Räikkönen (Ice1Racing): „Dozvěděli jsme se mnoho o Citroënu DS3 WRC. Udělali jsme pokrok v nastavení a myslím, že jsem se zlepšil. Hodně jsem se naučil a snad se to podaří zužitkovat na dalších rally."Peter van Merksteijn Junior (Van Merksteijn Motorsport): „Při mé první zkušenosti s tímto autem to nebyl špatný výsledek, i když jsem měl smůlu. Cílem této první rally bylo sžít se s autem. Jsem přesvědčen, že mohu jet rychleji, ale to určitě přijde.“Benoit Nogier (ředitel Citroën Racing Technology): „Petter Solberg opět prokázal svou konkurenceschopnost. Jeho Citroën DS3 WRC má stejnou úroveň jako oficiální tovární vozy. Jen smůla mu zabránila v ještě lepším výsledku. Doufáme, že už si smůlu vybral. Kimi Räikkönen ukázal harmonii s vozem už ve Švédsku a pokračoval v tom. To je povzbudivé pro budoucí starty. Měli jsme problém s vozem Petera van Merksteijna Jr, což ho stálo lepší výsledek. Ukázal, co v něm je, i když se teprve učí. Měl by se zlepšovat postupně krok za krokem po celou sezonu.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?